Konijn rolt ziek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:58

troi schreef:
Ik vermoed dat ts afhankelijk isvan haar ouders, als die geen dure da rekening willen (vanwege weekendtarief) dan heeft ts vermoedelijk niet zoveel in te brengen.

@ts hoe gaat het met je konijn?

Dit idee heb ik ook. Kan me niet voorstellen dat een dierenarts een dier met zulke symptomen gewoon laat zitten tot morgen. Ik hoop dat het dier het red of dat het snel voorbij is. Als hij moet lijden tot er morgen eens wordt gekeken wordt het voor hem een hele lange en ware nacht.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 22:49

benangelique schreef:
Kan me niet voorstellen dat een da zegt dat je tot morgen moet wachten. Konijnkundig of niet. Elke da kent de gevolgen van niet eten bij ern konijn.
Zit er inmiddels al wat in? Eventueel wat lekkers om hem te verleiden?

Hij heb wortel gegeten en klein beetje water
Vond het ook bizar maar goed heb er 2 gebeld en verder zitten ze best een eind

Evelijn

Re: Konijn rolt ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:52

Zit konijn beetje warm nu?
Als het konijn beetje eet is het goed... bied maar dingetjes aan... misschien wat witlof of andijvie. Is belangrijk dat hij beetje eet. Sterkte ermee.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 22:54

Evelijn schreef:
Als het konijn beetje eet is het goed... bied maar dingetjes aan... misschien wat witlof of andijvie. Is belangrijk dat hij beetje eet. Sterkte ermee.

Heb hem binnen gehaald dan kan ik goed op hem letten
Dankje

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:55

Inderdaad, en anders suiker water geven met een spuitje, of een potje Olvarit wortel halen morgen, dat aten mijne nog wel wat.

Benta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:57

Is het een voedster?? Mijn konijn gaf ook dit soort gedrag als ze hitsig was/werd. Bij aanraking op de rug ging ze "stuipen" trekken en languit liggen. Hoe harder je aaide, vooral bij de kont hoe erger. En uiteindelijk zelfs op haar zij liggen en rollen..

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 23:02

Als je een willekeurige DA belt buiten openingstijden krijg je altijd een bandje met daarop het telefoonnr. van de DA met spoed/weekenddienst in jouw regio. Als je deze belt en zegt wat de symptomen zijn en dat je je ernstig zorgen maakt mag je zeker wel langskomen.
Volgens je profiel ben je 18 jaar, dus volgens mij volwassen genoeg om even dat telefoontje te plegen en naar de DA met dienst te gaan. Je kan dat dier toch niet een nacht zo laten liggen en zelf een beetje aanklooien?

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 23:03

Mijn konijn had het ook... met hoofd scheef. Iedere dag beetje erger.. ik was zo gehecht aan dat diertje dat ik hem een week lang nog heb ge houden.. toch ingeslapen want dat tollen wat hij deed kon hij op het einde niet meer van herstellen het was om 40 sec ongv.. ik hoop dat het iets anders is en dat je konijn snel beter wordt! :)

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 23:03

Benta schreef:
Is het een voedster?? Mijn konijn gaf ook dit soort gedrag als ze hitsig was/werd. Bij aanraking op de rug ging ze "stuipen" trekken en languit liggen. Hoe harder je aaide, vooral bij de kont hoe erger. En uiteindelijk zelfs op haar zij liggen en rollen..

Ti's inderdaad een voedster ja
Maar dit is denk ik niet wat jij zij het leek op een soort epilepsie aanval ofz

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 23:06

SaskiaKa schreef:
Als je een willekeurige DA belt buiten openingstijden krijg je altijd een bandje met daarop het telefoonnr. van de DA met spoed/weekenddienst in jouw regio. Als je deze belt en zegt wat de symptomen zijn en dat je je ernstig zorgen maakt mag je zeker wel langskomen.
Volgens je profiel ben je 18 jaar, dus volgens mij volwassen genoeg om even dat telefoontje te plegen en naar de DA met dienst te gaan. Je kan dat dier toch niet een nacht zo laten liggen en zelf een beetje aanklooien?

Ben idd 18 ja maar het geld groeit niet op me rug al zou ik er zo een uur of meer voor moeten reizen
Maar mijn da doet het niet ip zondag heb neet 2 x gebeld

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 23:09

Wat stom van de dierenarts zeg. Die van mij doen zeker niet moeilijk. Als ik bel dat er iets is met mijn paard of iemand anders paard staan ze hier binnen een kwartier, zowel op zondag als midden in de nacht. Dat zou voor een konijn niet anders moeten zijn. Dit is SPOED! Daar zou je gewoon voor moeten kunnen langskomen. Gewoon bellen en zeggen dat het echt spoed is!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 23:11

sabrinagirl schreef:
Evelijn schreef:

Heb hem binnen gehaald dan kan ik goed op hem letten
Dankje

Oei, pas je wel goed op met het temperatuurverschil?

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 23:12

Ja hij staat niet echt binnen maar in schuur zodat ik goed bij haar kan
Zo bedoelde ik

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 23:14

Oh, ik schrok al :P

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 23:15

Heel veel succes met je konijn :)

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 23:18

Wat ik me nog wel af vraag is hoe het komt gister was ze nog helemaal goed

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 23:18

DozenPower schreef:
Heel veel succes met je konijn :)

Dankje

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 23:19

Tsja, ziektes he. Ze kunnen er al een tijdje zijn en ineens met symptomen komen, dat is nu eenmaal zo... ;)

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 23:22

Ze heeft dit nog nooit gehad
Had ik dit kunnen voorkomen of niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 23:23

Konijnen laten pas op het laatst wat zien.

En over het geld op je rug groeien, als je je dier niet wilt helpen in nood vanwege het geld, dan moet je geen dier nemen. Je kan een dier niet laten lijden omdat je het financieel morgen beter uit komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 23:23

sabrinagirl schreef:
Ze heeft dit nog nooit gehad
Had ik dit kunnen voorkomen of niet

Je weet niet wat het is en dus ook nog niet of je het had kunnen voorkomen.

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 23:28

Aangezien een konijn een prooidier is zal hij niet snel laten zien dat er iets mis is. Zie je dat je konijn ziek is dan is het vaak al ernstiger dan je denkt.
Dit kunnen nu verschillende dingen zijn. E. Cuniculli zou kunnen maar verwacht ik eigenlijk niet.
Denk eerder richting een herseninfarctje, attac etc.
Raar dat je dierenarts je niet wil helpen.
Probeer zelf in ieder geval steeds wat water binnen te krijgen met eventueel wat druivensuiker, dit geeft ook energie om te kunnen drinken.
Succes hopelijk is er nog wat aan te doen.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 23:31

monnikenburg schreef:
Aangezien een konijn een prooidier is zal hij niet snel laten zien dat er iets mis is. Zie je dat je konijn ziek is dan is het vaak al ernstiger dan je denkt.
Dit kunnen nu verschillende dingen zijn. E. Cuniculli zou kunnen maar verwacht ik eigenlijk niet.
Denk eerder richting een herseninfarctje, attac etc.
Raar dat je dierenarts je niet wil helpen.
Probeer zelf in ieder geval steeds wat water binnen te krijgen met eventueel wat druivensuiker, dit geeft ook energie om te kunnen drinken.
Succes hopelijk is er nog wat aan te doen.

Oke en die dingen die jij zegt is dat besmettelijk voor ander konijn of niet
Stoornis in de hersenen kan ook ja
Maar is me nooit wat opgevallen ze at goed en dronk goed

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 23:34

Een herseninfarct, attac etc is niet besmettelijk en gebeurd net als bij mensen spontaan. Daar gaan dus geen dingen aan vooraf die je gemist kan hebben zeg maar.
E. Cuniculli is wel besmettelijk maar meestal gaat die ziekte toch wel met symptomen die steeds erger worden en niet dat opeens je konijn half dood in een hok ligt te rollen.
Heeft ze ook nooit een beetje met haar kopje scheef gezeten?
dan zou het bv een middenoorontsteking kunnen zijn die naar binnen is geslagen.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 23:37

monnikenburg schreef:
Een herseninfarct, attac etc is niet besmettelijk en gebeurd net als bij mensen spontaan. Daar gaan dus geen dingen aan vooraf die je gemist kan hebben zeg maar.
E. Cuniculli is wel besmettelijk maar meestal gaat die ziekte toch wel met symptomen die steeds erger worden en niet dat opeens je konijn half dood in een hok ligt te rollen.
Heeft ze ook nooit een beetje met haar kopje scheef gezeten?
dan zou het bv een middenoorontsteking kunnen zijn die naar binnen is geslagen.

Nee heeft ze nooit gehad en nu ook niet
Ze lag heel languit met haar hoofd op de grond geleund gewoon recht en zag aan haar buik dat ze best snel ademde dus haar op getild en ging ze helemaal spartelen snel weer terug gezet en toen viel ze om en ging ze rollen