hoe hou je katten tegen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:01

Inderdaad dikke onzin ariebren, ik heb een postzegeltuin van 3x4 ofzo en mijn katten gaan gerust heerlijk hun ding zitten doen om t daarna goed om te spitten.
TS denk dat t 2e voorbeeld wat hier post een mooie is. Buurman geen last, behalve wat schroefjes in de schutting.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:07

Ariebren schreef:
Dan heb je een hele grote tuin en uitzonderingen bevestigen de regel.

Nee, hoor, ik heb een redelijk normale grootte tuin, absoluut niet groot.
En een hond die de hele nacht blaft, denk je dat de buurman dat okee vindt? :D

Zelf een kat kopen als buurman is ook niet echt een goede tip, heel veel katten jagen niet op andere katten, laat staan precies op die ene kat die je weg wil hebben.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:08

Raimondlover schreef:
Katten moeten gaan en staan waar ze willen, tegenhouden kan bijna niet, tenzij je idd stroom onder en boven de schutting zet. Maar na verloop van tijd vinden ze wel weer een andere route.

Vreselijk dat mensen het erg vinden om een kat id tuin te hebben... het zijn geen knaagdieren of vogels die je in een kooitje kan houden ...

Wat een bull***
Het zijn niet mijn beesten, ik laat mijn honden toch ook niet overal kakken?

Judass

Re: hoe hou je katten tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:09

Nee ben geen katten hater, wel een kattenpoep-in-onze-tuin hater

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:10

judith370 schreef:
Wat een bull***

De discussie over honden en katten kun je een eeuwigheid voeren. Feit is dat katten los mogen lopen (wettelijk) omdat ze ongedierte vangen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:11

Vjestagirl schreef:
judith370 schreef:
Wat een bull***

De discussie over honden en katten kun je een eeuwigheid voeren. Feit is dat katten los mogen lopen (wettelijk) omdat ze ongedierte vangen.

Ook katten mogen niet overal loslopen. Als we het toch over wettelijk gaan hebben. En het neemt de verantwoordelijkheid van de eigenaren ook niet weg.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:12

Wij hadden een petfence systeem voor de katten. Kun je zelfs onzichtbaar plaatsen, werkte perfect!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:12

Ok, I'll play along... wat dan?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:13

Raimondlover schreef:
Katten moeten gaan en staan waar ze willen, tegenhouden kan bijna niet, tenzij je idd stroom onder en boven de schutting zet. Maar na verloop van tijd vinden ze wel weer een andere route.

Vreselijk dat mensen het erg vinden om een kat id tuin te hebben... het zijn geen knaagdieren of vogels die je in een kooitje kan houden ...

mee. maar wel een dier die in mijn tuin schijt en mijn vijver leeg vreet waar ik last van heb...
leuk dat anderen die dieren hebben maar daar hoef ik nog geen last van te hebben...
ik zet mijn paard toch ook niet in de tuin van mijn buren??

momenteel testen wij leeuwenmest uit :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:14

Vjestagirl schreef:

In natuurgebieden en plaatsen waar beschermde diersoorten leven zijn katten wettelijk niet toegestaan, faunavervalsing :). Het is niet voor niks dat katten in natuurgebieden door jagers afgeschoten mogen worden, of het ook daadwerkelijk veel gebeurt durf ik niet te zeggen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:15

_San87_ schreef:
Vjestagirl schreef:

In natuurgebieden en plaatsen waar beschermde diersoorten leven zijn katten wettelijk niet toegestaan, faunavervalsing :). Het is niet voor niks dat katten in natuurgebieden door jagers afgeschoten mogen worden, of het ook daadwerkelijk veel gebeurt durf ik niet te zeggen.

Ik doelde op FlyAway...

Bedankt. Maar in een gewone woonwijk mogen katten gewoon loslopen.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:15

Raimondlover schreef:

Hier ben ik het niet helemaal mee eens, onze buren hadden ook katten, die geregelt wanneer de hond niet thuis was bij ons zaten te poepen. Ik kan je vertellen dat ik daar niet bepaald vrolijk van werd. Mijn konijn kon ´s zomers met warm weer alleen maar onder toezicht naar buiten, en anders moest ik de hond ernaast vastzetten als ik even naar de wc moest/drinken pakken.
Wij hebben een hondenluikje in de deur, dat onze hond in ONZE tuin kan. Wanneer er een kat in zijn tuin zat ging hij erachter aan, en ja ze waren altijd sneller. Je wilt niet weten hoevaak ik met die hond bij de dierenarts heb gestaan, omdat hij met bewaken van zijn tuin zo hard tegen de schutting sprong waar de kat dan net op tijd over was, waardoor hij nageltjes kreeg die in zijn vlees schoten. Gevolg heel veel dierenarts kosten, pijn en ellende omdat een ander zijn dieren buiten gooit en ze het zelf maar laat uitzoeken.. Hij ging trouwens nooit af op katten, alleen op eigen terrein.
Veel katteneigenaren zadelen anderen op met hun dieren en dat vind ik zo verschrikkelijk. Ik wil hier niet mee zeggen dat je je kat binnen moet houden, maar mijn hond komt ook niet verder dan de tuin, behalve als we gaan wandelen. Andere buren hebben hun tuin overkapt met gaas zodat de katten ook niet verder dan de tuin kunnen, ik vind dit persoonlijk een prima oplossing.
De kat van mijn vriend precies hetzelfde, die kwam ook nooit verder dan de tuin. Al kon ze het wel, maar deze was geleerd aan een touw in de tuin te zitten van kleins af aan, en toen ze los ging is ze nooit de tuin uit gegaan.

Veel katteneigenaren ergeren zich aan mensen die het niet prettig vinden dat HUN kat in andermans tuin loopt, het zou wat wezen als hondeneigenaren de honden los zouden laten lopen en laten poepen in andermans tuin. Ik denk dat we dan heel veel boze mensen op ons dak krijgen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:16

Vjestagirl schreef:
_San87_ schreef:

Ik doelde op FlyAway...

Oh, sorry, dat had ik niet begrepen :D.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:16

Vjestagirl schreef:

Ik doelde op FlyAway...

Hoezo je doelde op mij? Ik zeg toch een Petfence. Ik begrijp niet zo goed wat je dan bedoelt met "wat dan?"

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:18

FlyAway schreef:
Vjestagirl schreef:

Ik doelde op FlyAway...

Hoezo je doelde op mij? Ik zeg toch een Petfence. Ik begrijp niet zo goed wat je dan bedoelt met "wat dan?"

Ik las perfecte ipv petfence :D . Sorry, my bad!

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:19

Vjestagirl schreef:
FlyAway schreef:

Ik las perfecte ipv petfence :D . Sorry, my bad!

Hahaha, ik dacht al ben ik nou zo :o? :D

Nobodyshere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:21

als ze bij hem in de tuin komen moet de buurman gewoon een keer (een keer maar) een emmer water over ze heen gooien. dan blijven ze wel weg. of koffie prut in da tuin leggen. (gaat tussen da pootjes zitten en is niet fijn)

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:27

MaudW schreef:
als ze bij hem in de tuin komen moet de buurman gewoon een keer (een keer maar) een emmer water over ze heen gooien. dan blijven ze wel weg. of koffie prut in da tuin leggen. (gaat tussen da pootjes zitten en is niet fijn)

Inderdaad koffiedik! Of de koffiepads openknippen. :) Dit doen we in de voortuin omdat ze daar de bloembakken volpoepen anders... :+ En helaas loopt daar geen hond :(

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:36

die emmer water helpt bij die rotkat, njaa eigenlijk de kat van die rotburen, die wij in de buurt hebben toch echt niet hoor :n
net als koffiedik trouwens niet helpt...

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:37

Soms denk ik wel eens, iedereen in Nederland mag een hond, kat, konijn, cavia, paard, enz, houden.

Maar het lijkt wel of een ieder en ander dan maar moet wijken voor die dieren.

Zo ver gaat de trut behoefte van de Nederlander, het is mijn dier en blijf eraf.

Aan de andere kant, TS vraagt naar ideeën om haar kat binnen de tuin te houden.
Loffelijk streven.
Deed iedereen dat maar, geen blaffende honden in de tuin, geen mest draaiende katten in de tuin, geen paardenmest op straat.

Is een beetje off topic, maar waarom moet iedereen nu zoveel huisdieren hebben in een rijtjes huis.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:41

Gewoon even googelen op Katrol systeem. Volgens mij is dat het systeem met de draaiende balken. Het zijn jouw katten, daar hoeft een ander geen overlast van te ervaren. Een andere discussie is of je uberhaupt je katten wel buiten moet laten lopen met kans op kattenaids, auto-ongelukken, etc, maar dat is je eigen verantwoordelijkheid.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:09

Ik had ook last van een vieze zeikkater in mijn tuin en ook door het katteluik in huis. Ik heb hem gevangen , ondergedompeld in de regenton en weer losgelaten. Hij is nooit weer geweest.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:06

Draaiende, ronde stokken, bv bezemstelen, boven de schutting, de kat kan dan geen grip krijgen en niet op de schutting komen.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:12

Wij willen ook absoluut geen katten in de tuin!!
We hebben nogal waardevolle postduiven, en de katten bezorgen ze een hoop stress (wanneer ze voor de hokkwn loeren e.d.). Wij hebben een hond gekocht en deze getraind tot kattenjager (soms killer, maar alleen wanneer de katten echt te ver gaan (hond had een zeer poot en toen liepen ze in zijn hok :') Helaas voor de katten liep dat niet goed af..)) Verder ben ik wel gek van katten, maar mijn pa vanwege de duiven niet.. En zo'n catstop kon bij ons niet omdat het erf veel te groot is.. Dan zouden we 15 van die dingen moeten neerzetten.. Niet echt handig met grasmaaien enzo :D

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:16