Waarschuwing voor alle hondeneigenaren..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 10:08

Wat verschrikkelijk..
Heel veel sterkte :(:)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 10:11

Vreselijk heel veel sterkte ...

Al die gerookte troep moeten ze verbieden zowel die vieze vette varkens oren als de gerookte botten die zijn veel te hard en splinteren. Als je botten wil geven denk dan aan verse ribben nek of staarten etc. kan je vaak gratis bij slagers halen.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 10:13

Man.. sterkte Nina :(:)

Villanelle

Re: Waarschuwing voor alle hondeneigenaren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 10:58

Wat vreselijk voor jullie, heel veel sterkte. Je neemt de juiste beslissing

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 10:59

Seven schreef:
Vreselijk heel veel sterkte ...

Al die gerookte troep moeten ze verbieden zowel die vieze vette varkens oren als de gerookte botten die zijn veel te hard en splinteren. Als je botten wil geven denk dan aan verse ribben nek of staarten etc. kan je vaak gratis bij slagers halen.

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ja die gruwelijke dino botten en parma botten moeten ze verbieden, maar gerookte organen, spieren en vellen (denk aan gerookte pezen, kraakbeen, nekvlees, kophuid, bullenpees (als vind ik zelf dat deze alstijd zo eng glad worden na een tijdje kauwen), luchtpijpen) kunnen gerust gegeven worden want deze splinteren niet. Hier zit ook geen bot in. (Over oren heb ik dan wel mijn twijfels. niet vanwege het splinteren, maar omdat ik eens ergens een verhaal gelezen had dat dit nogal plakkerig wordt, ook binnenin de hond. Geen idee of het waar is, maar ik geef het maar niet meer. Genoeg andere opties.)
Mensen die niet bekent zijn met verse botten moeten wel weten dat je verse botten niet zomaar geven aan een brokkenhond die geen verse botten gewend is.

Ts: Heel veel sterkte toegewenst. Wat vreselijk om zo je maatje te moeten verliezen.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:02

och jee wat een naar idee, sterkte met het verlies van deze knappert!

hier gaven en geven wij ze zowieso geen botten meer.. dit omdat max zijn gebitje al bijna kwijt is,en bink , ja die kauwt niet en we zijn daarom altijd bang voor indd dus stukken/splinters.

maar fijn dat je mensen op deze manier waarschuwd

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:44

Daar noem je ook wel heel wat anders dan waar het over ging anne :D

Als je een brokken hond hebt kan je zeker wel ribben geven moet alleen opletten dat het groot genoeg is dat ze echt kauwen en niet willen doorslikken wat ze met brokken doen.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:48

Seven schreef:
Daar noem je ook wel heel wat anders dan waar het over ging anne :D

Als je een brokken hond hebt kan je zeker wel ribben geven moet alleen opletten dat het groot genoeg is dat ze echt kauwen en niet willen doorslikken wat ze met brokken doen.

De kans is groot dat er dan stukjes onverteerd bot weer mee naar buiten komen. Daarom wordt bij de overstap van brok naar BARF ook altijd een periode van KVV of gemalen BARF geadviseerd. Anne heeft dus wel gelijk...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:55

Er word wel mee geadviseerd :D
Ik voer al ruim 10 jaar rauw jaren voor de hype.

Heb meerdere brok honden zo cold turkey over gezet op barf en herplaats her opvoeders krijgen hier ook gewoon botten ookal zijn het brok honden nooit problemen ook geen stukken bot die naar buiten kwamen etc. We houden ze in de gaten ze kauwen uren etc wel geven wij wel bevleesde ribben geen geheel kale botten

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:22

amy_leftover schreef:
jesito schreef:
Dat is toch al bekend dat deze botten niet geheel veilig zijn, ik heb dit namelijk al een paar keer eerder gehoord.
Snap ook niet dat die krengen nog te krijgen zijn.
Maar wat een nare beslissing en een rot einde, ik wens jullie heel veel sterkte.

Toch zijn er nog genoeg mensen die deze botten gewoon blijven kopen hoor en zelfs niet willen geloven dat deze botten niet veilig zijn :n

Vreselijk dat je je hond op deze manier verloren bent :(:)

Maar er zijn ook veel mensen die het net als ts simpelweg niet weten, ik vind dat ze uit de handel moeten.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:25

Ik ben het met je eens dat die botten het beste maar helemaal kunnen verdwijnen, maar ik kan er soms met m'n verstand niet bij dat mensen niet wíllen geloven dat die botten niet goed zijn :n
Leg je uit wat de gevaren van die botten zijn en dan wordt dat afgedaan als onzin en "het gaat al jaren goed" :x

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 13:44

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 13:47

Nee, dat zijn geen echte botten, dus dan hoef je niet bang voor versplinteren te zijn!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 13:49

Och jee! Wat een droevig verhaal...Ik gaf deze botten ook wel eens en nee ik heb nooit gehoord dat ze slecht zijn hoor. Alleen geef ik ze zelf niet meer omdat hij ze te snel kapot kauwt en hele stukken naar binnen schrokt

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 13:50

Kentaro, ok gelukkig, dankjewel voor je reactie. M'n ouders geven deze nog wel eens aan de honden namelijk.

Dierenwinkels zouden inderdaad eens wat meer verantwoordelijkheid moeten nemen. Mja dat is ook weer zo'n discussie natuurlijk. Waar die verantwoordelijkheid ligt. Begint eigenlijk al bij de leverancier waar de dierenwinkel de botten bestelt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 13:53

Graag gedaan :D
Het gaat gelukkig veel vaker wel goed, maar ik vind ook dat er in het ieder geval gewaarschuwd zou moeten worden, zodat je zelf kunt kiezen ze wel of niet te geven!

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 13:53

sterkte,ermee vreselijk op zo'n manier je hond kwijt te raken

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 13:56

Wat een nachtmerrie :(:). Ontzettend veel sterkte met dit verlies en ben benieuwd wat de dierenspeciaalzaak hier over zegt.

Wij geven onze honden altijd deze botten: http://honden.blogo.nl/files/2010/11/bot.jpg . Kunnen deze kwaad?

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:00

daarom geven wij onze honden geen botten, ook niet die kleintjes van de bbq.
vindt het wel erg voor je, ik zou niet in jou schoenen willen staan.
heel veel sterkte ermee.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:01

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:12

Heel veel sterkte!
Overigens is een vriendin van me bijna een hond kwijtgeraakt doordat er een stuk varkensoor achterin de bek vast kwam zitten... ziet ook niemand gevaar in. Daarom mochten haar honden alleen nog maar onder toezicht kluiven.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:14

Dat onder toezicht kluiven wordt inderdaad altijd al als advies gegeven!
Er kan met alles wat mis gaan. Een brokje kan ook verkeerd in de keel schieten :P

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:01

wat vreselijk zeg TS , ontzettend veel sterkte toegewenst Y;( denk je goed te doen en je lieve hond een lekker bot te geven.. afschuwelijk!
Sterkte

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:25

_Tara_ schreef:
Gaat het dan ook om dit soort botten?
http://www.bottenvoordehond.nl/data/art ... _483_0.jpg

Deze zou ik kan persoonlijk weer niet geven. Het buitenste deel is wel degelijk bot en knetter hard.
Als je weet dan je hond alleen maar de vulling er uit haalt en er verder niet mee doet kun je het proberen, maar ik zou ze zelf gewoon mijden.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 17:42

Ok, dankjewel! Onze teckel die gaat er vaak keihard aan lopen knagen. Die kauwt ook alles stuk wat 'ie te pakken krijgt :') Dus ik zal 't doorgeven aan m'n ouders dat ze die iig niet aan hem moeten geven.