Is mijn hondje drachtig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 20:02

kohtje schreef:
Bleu merle is niet voor niets een niet toegestane kleur bij de chi. Zo snel mogelijk (dus morgen ) naar de dierenarts. Met 9 maanden een nest is echt iets om je zorgen over te maken.

Blue merle een niet toegestane kleur?
Zoals ik al zei morgen gaan we helaas niet redden, dus word het of zaterdag of maandag op zijn vroegst.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:03

ik ben benieuwd wat de da gaat zeggen

Simonesimone

Re: Is mijn hondje drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 20:07

Ja ik ben ook erg benieuwd. Mijn vriend betwijfeld het maar ik vind de symptomen toch wel aardig in de richting van een zwangerschap komen. We zullen zien wie gelijk krijgt.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:14

Citaat:
Bij de Chihuahua zijn alle kleuren toegestaan, alleen de merle-patronen staan ter discussie, dit zijn lichte vlekken in combinatie met donkere gepigmenteerdegebie den. Dit kan zwart met grijs zijn, de zogenaamde “blue merle”, of rood, de “red merle”. Honden bij wie dit merle- patroon voorkomt en wel is toegestaan zijn onder andere de Sheltie, de Collie, de Dashond en de Duitse Dog.
Helaas gaat het merle-gen bij Chihuahua’s vaak samen met gezondheidsprobleme n zoals doofheid en slechtziendheid en het gen kan daardoor als schadelijk (ras)kenmerk worden beschouwd. Ook bij het fokken kunnen allerlei problemen ontstaan. Zo kunnen bij een ‘verkeerde’ kruising van merle’s het grootste deel van de puppies al voor de geboorte overlijden.

Daarom o.a.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:16

Ik hoop zowel voor de teef als voor jou dat ze schijnzwanger is. De DA zal wel uitsluitsel geven.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:19

Sorry maar als het idd waar is dat ze drachtig is vind ik je erg ontverantwoordelijk bezig.
Als ik het goed heb is het krijgen van een nestje pas vanaf 2 jaar toegestaan volgens de raad van beheer.
Dat is niet voor niks. Natuurlijk kunnen ongelukjes gebeuren, maar ik hoop niet voor je dat strakjes je dochter of zoon thuiskomt dat zij/hij met 12 jaar papa of mama worden. (en nee ik vergelijk geen dieren met mensen of andersom, maar kan me doodergeren aan zulk gedrag) Je weet dat als je iets met een pruim en iets met een piel bij elkaar heb (zonder geholpen te zijn) je jong kunt verwachten.
Ik hoop dat als er pups komen dat je in iedergeval het geduld kan opbrengen om deze te houden tot ze een week of 10 zijn en niet met 6 weken de deur uit doet.

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 20:23

Wilawander schreef:
Citaat:
Bij de Chihuahua zijn alle kleuren toegestaan, alleen de merle-patronen staan ter discussie, dit zijn lichte vlekken in combinatie met donkere gepigmenteerdegebie den. Dit kan zwart met grijs zijn, de zogenaamde “blue merle”, of rood, de “red merle”. Honden bij wie dit merle- patroon voorkomt en wel is toegestaan zijn onder andere de Sheltie, de Collie, de Dashond en de Duitse Dog.
Helaas gaat het merle-gen bij Chihuahua’s vaak samen met gezondheidsprobleme n zoals doofheid en slechtziendheid en het gen kan daardoor als schadelijk (ras)kenmerk worden beschouwd. Ook bij het fokken kunnen allerlei problemen ontstaan. Zo kunnen bij een ‘verkeerde’ kruising van merle’s het grootste deel van de puppies al voor de geboorte overlijden.

Daarom o.a.

Mag ik vragen waar je dit citaat vandaan hebt? Ik heb hier namelijk nog nooit iets van gehoord :)

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 20:25

pipo schreef:
Sorry maar als het idd waar is dat ze drachtig is vind ik je erg ontverantwoordelijk bezig.
Als ik het goed heb is het krijgen van een nestje pas vanaf 2 jaar toegestaan volgens de raad van beheer.
Dat is niet voor niks. Natuurlijk kunnen ongelukjes gebeuren, maar ik hoop niet voor je dat strakjes je dochter of zoon thuiskomt dat zij/hij met 12 jaar papa of mama worden. (en nee ik vergelijk geen dieren met mensen of andersom, maar kan me doodergeren aan zulk gedrag) Je weet dat als je iets met een pruim en iets met een piel bij elkaar heb (zonder geholpen te zijn) je jong kunt verwachten.
Ik hoop dat als er pups komen dat je in iedergeval het geduld kan opbrengen om deze te houden tot ze een week of 10 zijn en niet met 6 weken de deur uit doet.

Nou nou, wat een reactie. :)
Omdat ik ze een keer een minuut alleen gelaten heb ben ik maar meteen onverantwoordelijk en zal ik niet goed voor de pups zorgen en ze meteen met 6 weken de deur uit doen? Vind dat een beetje een rare conclusie.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:52

Dat citaat comt bij de rasvereniging vandaan. Je het duidelijk nooit iets serieus bekeken over het ras. En ja ik vind het ook heel dom om een reu gewoon los te laten lopen bij een loopse teef,je weet toch dat daar pups van kunnen komen!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:44

Simonesimone schreef:
pipo schreef:

Nou nou, wat een reactie. :)
Omdat ik ze een keer een minuut alleen gelaten heb ben ik maar meteen onverantwoordelijk en zal ik niet goed voor de pups zorgen en ze meteen met 6 weken de deur uit doen? Vind dat een beetje een rare conclusie.

je hebt ze niet 1x 1 minuut alleen gelaten. Je hebt ze altijd samen gehouden en zoveel mogelijk opgelet. Ik geloof nooit dat jij beide hondjes op 1 minuut na 3 volle weken van de loopsheid in de gaten hebt kunnen houden.

Ik geloof wel dat dit zeer onverantwoordelijk is en dat ik hoop dat de teef hier geen nadelige gevolgen aan over houd. De laatste teef in het asiel die vermoedelijk (gevonden op straat en geschat op 10 maanden toen en hoogdrachtig) zo erg jong was ging proberen met haar puppen te spelen vanaf 5 weken leeftijd en gooide de puppen gewoon door de ren net als de flostouwen en de ballen...... Daar hebben we zeer veel werk en begeleiding aan moeten geven.

Gelukkig voor je dat je erg veel tijd hebt dan want alleen laten is er niet altijd bij met deze pup moeders.

Ik ga maar hard duimen dat ze NIET drachtig is. Voor alle partijen het beste en ik zou ze laten castreren/steriliseren ook. Ga fokken als je dat ze nodig wil met geteste stamboomhonden en niet met kruisingen en kleuren waar je niets vanaf weet en letterlijk maar een dotje mee doet.

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 22:30

Bedankt voor je reactie, daar heb ik echt veel aan :D

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:33

Jezus mensen, het is nu eenmaal gebeurt.
Iedereen kan wel lekker zitten vitten telkens maar dat is al zovaak gezegt.
En wat moet ze hiermee.
Sterkte TS, ben benieuwd wat de dierenarts zegt.

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:35

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 07-07-24 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 22:50

Harstikke bedankt vrouwke en [***] :)
Laten we inderdaad eerst maar even de DA afwachten nu en dan kijken we wel weer verder.

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:38

Ik ben benieuwd! Ik vind dat jij er idd niks aan kan doen. Sjonges, iedereen kan dat overkomen en dan moeten ze niet meteen gaan zeuren dat het jouw schuld is. Ik duim voor je Simone!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:44

Dit doet mij denken aan mijn zusje. Die was ook verbaast dat haar poes zwanger was, en die had een kater in huis. Soms is biologie iets te hoog gegrepen. Maar tja, gebeurd is gebeurd en blijkbaar moet je dan een glimlach opzetten en zeggen "och jo, dat kan ons allemaal gebeuren... als we niet hadden opgelet tijdens biol.." Ik bedoel "dat kan ons allemaal gebeuren"

Maar nee sorry, typisch geval van laksheid van de eigenaar. Maar dat mag je niet denken. Want hoewel zachte heelmeesters stinkende wonden maken. Moet je elkaar een hand boven het hoofd houden en de schijn hoog houden.

Ik persoonlijk vind het prettiger dat ik de wind van voren krijg als ik iets doms doe. Ik haat het achterbakse, handje boven het hoofd, glimlach 'och meisie toch' gezeik. Als je wat doms doet moeten mensen je dat kunnen vertellen. Ja toch?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:50

qwerty14 schreef:
Ik ben benieuwd! Ik vind dat jij er idd niks aan kan doen. Sjonges, iedereen kan dat overkomen en dan moeten ze niet meteen gaan zeuren dat het jouw schuld is. Ik duim voor je Simone!

Ze kon er niets aan doen? Kom op zeg! Hoe dom kan je zijn. Pups,kittens,baby's komen niet van een warme stoel.

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 12:16

Ja hoor mensen nu weten we het wel. :-)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:17

Ook in denk in dit geval.. Reu en teef in 1 huis? Dan WEET je toch dat het fout kan gaan? Maar het is met een beetje pech wel gebeurd, laten we hopen dat de hond gewoon schijnzwanger is.
Ik vind wel degelijk dat er iets aan gedaan had kunnen worden, maar daar is het nu te laat voor. Mocht ze toch niet dragend zijn, iig de honden niet bij elkaar houden, of zsm laten helpen!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:27

Ik vind het sowieso al een rare zaak dat je later een nest van deze combinatie wilde. En dat je geen idee had dat merle bij de chihuahua niet gewenst is, zegt ook al genoeg. Heel jammer, hopelijk is ze niet drachtig en kun je het anders nog weg laten halen. Het is ook een beetje apart dat je niet heel snel bij de DA zit, ik zou de gezondheid van mijn jonge teef toch heel wat serieuzer nemen als ik jou was.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:28

Ongelukje zit in een klein hoekje hoor.

Is hier ook gebeurd want ook ik moest ff naar de wc :)

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:29

Hoop echt voor dat kleintje dat ze schijnzwanger is. Veel te jong..

Mocht ze wel zwanger zijn, goed langs blijven gaan bij de dierenarts, ik heb zelf ook een chihuahua die uit een volwassen Chihuahua met de keizersnede is geboren.

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:30

Ik weet dat je het nu inmiddels al weet, maar moet hier toch even op reageren.

Ook ik vind het erg onverantwoord om een teef en reu alleen te laten, al is het voor een paar minuten.
Ik hoop dat je hond, welke zelf eigenlijk nog een pup is, niet drachtig is.
Want de gevolgen kunnen groot zijn.
Voor de teef is het namelijk ook niet geheel ongevaarlijk om met 9 maanden al te dragen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:30

Maseike schreef:
Ongelukje zit in een klein hoekje hoor.

Is hier ook gebeurd want ook ik moest ff naar de wc :)

Nee. Een ongeluk als dit zit niet in een klein hoekje. Ik heb hier een volle reu en een loopse teef in huis gehad. Dat was supersimpel, allebei in een andere kamer. Gewoon gescheiden. En als ze bij elkaar konden (toen ze niet vruchtbaar was) en ik ging naar de wc, dan gingen zij ook uit elkaar. Dat was puur en alleen oppassen op de teef, maar toch.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:32

wendy1987 schreef:
Ook in denk in dit geval.. Reu en teef in 1 huis? Dan WEET je toch dat het fout kan gaan? Maar het is met een beetje pech wel gebeurd, laten we hopen dat de hond gewoon schijnzwanger is.
Ik vind wel degelijk dat er iets aan gedaan had kunnen worden, maar daar is het nu te laat voor. Mocht ze toch niet dragend zijn, iig de honden niet bij elkaar houden, of zsm laten helpen!

Mooi omschreven