in laten slapen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:17

Gemiddelde huiskat 7 jaar? Ik denk eerder 17!
Beestje heeft overduidelijk ergens laat van. Ik ben benieuwd wat de da zegt.
Heb je zelf overigens nooit gemerkt dat het gebit zo slecht aan het worden was?

Buffelo

Re: in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 12:27

Nee heb nooit gemerkt dat ze last van haar gebit heeft of had, at altijd goed en meer als zat!! In mijn op staat dat ze geen brokjes meer at, wel blikvoer. Heb het net verkeerd opgeschreven
ze at een paar dagen geen brokjes, wel blikvoer, sorry voor de onduidelijkheid.
Ik bel nu niet omdat ik weet dat bij het spreekuur gewkon langs kan komen van 2 tot half 3 en van 7 tot half acht..
Financhieel is het geen probleem, maar zoals ik eerder al zei, ik ga geen behandelingen meer laten doen of andere ingrepen, bloedonderzoek uiteraard oke, dit is hoe ik het wil en zou graag willen dat jullie dat ook respecteren dat dat mijn keuze is, of je het nou net zo vinden of niet, ik respecteer andere meningen daarover uiteraard.
Ik ga nu afsluiten, moet nig wat dingen doen en wachten tot me vriend thuis is voor overleg.
Allemaal bedankt.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 12:29

Als ze met medicijnen weer goed te krijgen is laat ik dat uiteraard doen, begrijp me niet verkeerd, maar ingrepen en oparaties of iets in die richting laat ik niet meer doen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:38

Dus als het met het gebit te maken heeft, wat op te lossen is (oke wel onder narcose) laat je het dan wel doen?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:40

Wat is een ingreep? Een gebitssanering? Een poliepje verwijderen? Een pilletje voor je nieren? En als er een eenmalig infuus gegeven moet? Of er blijkt een gruisje in haar blaas te zitten waardoor die gespoeld moet? (wat amper belastend is voor poeslief) Moet wel onder een roesje, maar maakt dat het iets waardoor je zegt "ik stop"?

En vloeibare voeding? Ben je daartoe bereid? Ik heb het een paar maanden mogen doen, mijn oude kat vloeibaar voeden. En had een tumor hem niet fataal geworden dan had ik het nog steeds gedaan. Maar vergis je niet in de intensiviteit ervan. Typisch geval "hoeveel moeite ben je bereid te doen".

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:40

Eerst eens naar de DA, en eens een poosje op volledig vers vlees zetten. Een gemiddelde kat wordt gelukkig wel wat ouder dan 7 hoor! 13 jaar is echt nog niet zo oud!
Succes met je beestje!

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:43

Ik ben van mening dat als je van het beestje houdt, en het te redden is door een "kleine" ingreep, je hem niet laat inslapen.

Als het beestje echt niet te redden is dan snap ik de beslissing. Maar ik zou er alles aan doen om mijn poeslief beter te maken als het nog mogelijk is. :j

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 12:43

kiki1976 schreef:
Dus als het met het gebit te maken heeft, wat op te lossen is (oke wel onder narcose) laat je het dan wel doen?

Natuurlijk zou ik dat laten doen, als haar dat kans geeft om nog een paar jaar bij ons te zijn. Ik zou het niet laten doen als de prognose zo slecht is dat ze waarscheinlijk toch zal overlijden en er meer aan de hand zou zijn dan alleen het gebit waardoor haar leven te beperkt word waardoor ze eigenlijk geen waardig leven kan hebben!

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 12:47

Het is niet mijn doel om haar maar in te laten slapen omdat ik er dan "van af" ben :+ maar mijn doel om haar beter te maken, en als dat niet gaat, gaat dat niet! En daarom hou ik inslapen in gedachte, omdat ik bepaalde dingen gewoon niet meer laat doen, ben hartikke gek van haar hoor!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:56

Buffelo schreef:
kiki1976 schreef:

Natuurlijk zou ik dat laten doen, als haar dat kans geeft om nog een paar jaar bij ons te zijn. Ik zou het niet laten doen als de prognose zo slecht is dat ze waarscheinlijk toch zal overlijden en er meer aan de hand zou zijn dan alleen het gebit waardoor haar leven te beperkt word waardoor ze eigenlijk geen waardig leven kan hebben!

Nee oke, omdat je eerder aangaf geen ingreep te laten doen. Vandaar ik het vroeg, want ook dat is een ingreep.

Je laat alleen wat doen door de da als het ook daadwerkelijk verbetering geeft en geen lijdensweg gaat worden.

Maar wat iemand anders al oppert, vers vlees is super voor katten die amper tot geen tanden hebben (ook voor die wel tanden hebben haha).

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 13:03

Waar koop je vers vlees? Ik woon in noord holland, west friesland. Ik wil dat sowieso gaan proberen, lijkt mij wel goed voor haar!!

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:06

Sorry hoor, maar ik wordt altijd een beetje verdrietig van dit soort topics...
Kat eet niet, mager, kaal, maar eens in de bek gekeken en een ravage aangetroffen en drie weken later stel je op een forum de vraag of je haar maar moet laten inslapen.

Neem in hemelsnaam geen dieren meer als deze weg is. Als je kat al wéken slecht is, dan had je toch allang eens bij de DA moeten zitten voor een check-up en een bloedonderzoek? En als je drie weken geleden constateerd dat het ernstig mis gaat met haar gebit, dan had je daar drie weken geleden naar moeten laten kijken ipv zelf aanmodderen. Het is geen geldkwestie zeg je, wat is het dan? Gewoon laks? Pffffff..... 8)7

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:09

SaskiaKa schreef:
Kat is lusteloos, eet niet, mager, kaal, maar eens in de bek gekeken en een ravage aangetroffen en drie weken later stel je op een forum de vraag of je haar maar moet laten inslapen.

Neem in hemelsnaam geen dieren meer als deze weg is. Als je kat al wéken slecht is, dan had je toch allang eens bij de DA moeten zitten voor een check-up en een bloedonderzoek? En als je drie weken geleden constateerd dat het ernstig mis gaat met haar gebit, dan had je daar drie weken geleden naar moeten laten kijken ipv zelf aanmodderen. Het is geen geldkwestie zeg je, wat is het dan? Gewoon laks? Pffffff..... 8)7

amen!

zou in elk geval nooit 3 weken wachten..
was zelf ook al veel eerder gegaan

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:20

13 jaar is nog helemaal niet oud. Ik zou er alles aan doen als hij ervan zou opknappen en me niet laten leiden door een leeftijd. Ik heb destijds een kat van ruim twaalf uit het asiel gehaald. Die is 20 geworden. Hij had het op het laatst aan zijn hart maar ik gaf hem medicatie op advies van de DA en daar deed hij het prima op. Op een gegeven moment is het gewoon klaar uiteraard maar 20 is dan ook een mooie leeftijd.

Ik vind het overigens vreemd dat een dierenarts telefonisch aangeeft om het maar aan te kijken. Als ik mijn dierenarts bel en ik zou deze klachten benoemen dan zegt hij direct kom maar langs. Hij kan vanachter zijn telefoon geen diagnose stellen. Als een kat niet eet en vermagert dan gaan sowieso al alle alarmbellen rinkelen. Dan ga je toch niet aankijken hoeveel meer hij nog afvalt? Erg vreemd. :?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:22

Buffelo schreef:
Waar koop je vers vlees? Ik woon in noord holland, west friesland. Ik wil dat sowieso gaan proberen, lijkt mij wel goed voor haar!!

Je hebt een pb

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 13:29

SaskiaKa schreef:
Kat eet niet, mager, kaal, maar eens in de bek gekeken en een ravage aangetroffen en drie weken later stel je op een forum de vraag of je haar maar moet laten inslapen.

Bedankt voor je reactie :)
Prima dat je er zo over denkt, en voor de andere ook. Ik vroeg om tips heb ik gehad dus bedankt allemaal, prima om jullie mening te geven, zou ik ook doen maar ik ga er niet op reageren.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 13:33

Om me even nader toe te lichten, ik heb geen behoefte om een uitgebreide discussie te voeren over of ik nou wel of niet goed voor me kat zorg. Voer ik liever met mensendie mij persoonlijk kennen en Spoek ook, en weten hoe het zit. Dat zou nooit gaan lukken via internet,

Dus bedankt voor de tips, meningen en antwoorden. Ik gadus niet in op berichten met oordelendie gesteld worden via een forum.

Bedankt.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:38

Vers vlees zoals Tinlo Barf, Carnibest, Bibi, Prins enz is bij de betere dierspeciaalzaak te krijgen. Let erop, 100 % vlees, geen andere toegevoegde zooi. Ik geef het al mijn katten, mijn kittens worden ermee afgespeend. Maar ook als ze wat ziek lijken, slecht in hun vacht zitten, diarree hebben enz. werkt het super! Succes bij de DA! Laat je nog even weten hoe het afgelopen is?

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:40

Buffelo schreef:
Om me even nader toe te lichten, ik heb geen behoefte om een uitgebreide discussie te voeren over of ik nou wel of niet goed voor me kat zorg. Voer ik liever met mensendie mij persoonlijk kennen en Spoek ook, en weten hoe het zit. Dat zou nooit gaan lukken via internet,

Dus bedankt voor de tips, meningen en antwoorden. Ik gadus niet in op berichten met oordelendie gesteld worden via een forum.

Bedankt.

Er is een verschil tussen een mening en een oordeel ;)

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 13:44

Lynn_x schreef:
Buffelo schreef:

Bedankt.

Er is een verschil tussen een mening en een oordeel ;)

Daar geef ik je gelijk in, bedankt

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 13:46

mamamier schreef:
Vers vlees zoals Tinlo Barf, Carnibest, Bibi, Prins enz is bij de betere dierspeciaalzaak te krijgen. Let erop, 100 % vlees, geen andere toegevoegde zooi. Ik geef het al mijn katten, mijn kittens worden ermee afgespeend. Maar ook als ze wat ziek lijken, slecht in hun vacht zitten, diarree hebben enz. werkt het super! Succes bij de DA! Laat je nog even weten hoe het afgelopen is?

Bedankt voor je tips!! Prins word idd bij ons verkocht, zal voor de andere merken even informeren. Ik laat idd nog ff weten hoe en wat, groetjes

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:41

Ts. kijk nog eens goed naar de titel van je topic.

Je wil graag advies/tips anders open je toch geen topic. En als je iets anders te horen krijgt dan in je straatje past, kennen we jou en Spoek persoonlijk niet. Als we hadden aangegeven dat je je kat in moet laten slapen dan waren het vast geen "oordelen die gesteld worden via een forum". Verder denk ik dat je best je grenzen mag stellen wat je wel en niet wil behandelen. Dat is ook realistisch maar trek de stekker er niet uit voordat je weet waar je het over hebt. Ik vind het overigens vreemd dat de dierenarts niet zegt dat je direct langs moet komen. Een kat die jankt op de bak, hoort bij een dierenarts op de behandeltafel.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 14:44

Dat is dus niet wasr, ik reageer overal open op en wijs niks af, ik heb alleen geen zin in discussies over wel of niet goed voor me kat zorgen daarom geef ik alvast maar aan dat ik daar verder niet inhoudelijk daar op in ga, mag toch?

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:50

Ik wil niet in herhaling vallen ;) hoop dat je kat er snel weer helemaal bovenop komt, sterkte!

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 14:53

Dat scheelt weer typen..dankje