Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Miracle_ schreef:Winged schreef:Miracle, ben je wel eens op een pluimveehouderij geweest?
Overigens zo ziet een vleeskuikenhouderij eruit: http://www.youtube.com/playlist?list=PL ... Hq6ayv3KGa
Nee nog nooit daadwerkelijk geweest (helaas, staat wel op mijn planning om ooit eens te gaan kijken) maar ik heb er veel over gelezen en gezien/gehoord. Al is dat natuurlijk niet te vergelijken met een persoonlijk bezoek, maar het geeft wel een indicatie.
Interessant filmpje trouwens. Ongelooflijk dat zo'n dier bijna verdubbeld van grootte/gewicht in een week tijd...
Juangi schreef:Overigens zijn de plofkippen wél gebouwd op het dragen van hun gewicht! Als je hun poten (dikte en oppervlakte grootte) vergelijkt met een gewone kip zie je zeker het verschil. Die van de plofkip zijn zeker 2 tot 3 zo groot.
klaar).Winged schreef:Tjah, als de consument eens wat meer wil gaan betalen voor zijn fileetjes dan is er meer mogelijk. De consument krijgt waar het voor betaalt. Zijn genoeg pluimveehouders die noodgedwongen moeten stoppen omdat de voerprijzen hoog zijn en de kiloprijs per kip minimaal. De kiloprijs zou eigenlijk 4 a 5 euro hoger moeten liggen als ik het goed heb.
magda_90 schreef:Winged schreef:Tjah, als de consument eens wat meer wil gaan betalen voor zijn fileetjes dan is er meer mogelijk. De consument krijgt waar het voor betaalt. Zijn genoeg pluimveehouders die noodgedwongen moeten stoppen omdat de voerprijzen hoog zijn en de kiloprijs per kip minimaal. De kiloprijs zou eigenlijk 4 a 5 euro hoger moeten liggen als ik het goed heb.
Totdat je als student die prijzen gewoonweg niet kunt betalen. Heel veel klasgenoten zouden wel willen maar zo groot is het budget niet, net als diverse huishoudens....
Makkelijk gezegd dat de consument maar meer moet betalen. Alhoewel ik je wel snap, kun je dit niet zomaar zeggen.

Winged schreef:Tjah, als de consument eens wat meer wil gaan betalen voor zijn fileetjes dan is er meer mogelijk. De consument krijgt waar het voor betaalt. Zijn genoeg pluimveehouders die noodgedwongen moeten stoppen omdat de voerprijzen hoog zijn en de kiloprijs per kip minimaal. De kiloprijs zou eigenlijk 4 a 5 euro hoger moeten liggen als ik het goed heb.
magda_90 schreef:Winged schreef:Tjah, als de consument eens wat meer wil gaan betalen voor zijn fileetjes dan is er meer mogelijk. De consument krijgt waar het voor betaalt. Zijn genoeg pluimveehouders die noodgedwongen moeten stoppen omdat de voerprijzen hoog zijn en de kiloprijs per kip minimaal. De kiloprijs zou eigenlijk 4 a 5 euro hoger moeten liggen als ik het goed heb.
Totdat je als student die prijzen gewoonweg niet kunt betalen. Heel veel klasgenoten zouden wel willen maar zo groot is het budget niet, net als diverse huishoudens....
Makkelijk gezegd dat de consument maar meer moet betalen. Alhoewel ik je wel snap, kun je dit niet zomaar zeggen.
vlees mag van mij best wat meer een "luxeproduct" worden, het is onzinnig om elke dag zoveel vlees te eten als nog steeds veel mensen doen. Er zijn andere voedingsmiddelen die gezonder zijn en die best wat omlaag zouden mogen in prijs wat mij betreft (denk aan groenten, dat is duurder dan een pak frikandellen!)