Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Chel_ schreef:Stembanden verwijderen is regelrechte dierenmishandeling.. Het spijt me zeer, maar ik zou het kind wegdoen
Ik blijf er altijd bij: weet waar je aan begint met kinderen en huisdieren en in mijn optiek gaat het in 80% van de gevallen niet goed met de hond en een jong kind..
Sassol schreef:Edit: ik vind dat als je je hond niet castreert, je hem ook de mogelijkheid moet geven om te dekken. Daar hebben ze die dingen dan ook voor hangen
Chel_ schreef:Stembanden verwijderen is regelrechte dierenmishandeling.. Het spijt me zeer, maar ik zou het kind wegdoen
sallandval schreef:Chel_ schreef:Stembanden verwijderen is regelrechte dierenmishandeling.. Het spijt me zeer, maar ik zou het kind wegdoen
Kijk daar is de kern van de discussie; is het echt dierenmishandeling? Zo ver ik heb begrepen (via via daarom vraag ik het me hier ook af) hebben honden er dus geen last van en kunnen ze zich nog gewoon uiten; snappen andere honden hen net nog zo goed. Het eerste wat ik dacht was ook; onzin, dierenmishandeling, verminking etc. Maar toen ging ik er over nadenken. Die hond is van zo ver gekomen (verlatingsangst, hyperonzekerheid) wie zegt dat de hond niet helemaal terugvalt in zijn gedrag bij nieuwe baasjes en uiteindelijk slechter af is?
HippoLogic schreef:Een hond jankt om iets duidelijk te maken, snij je de stembanden weg dan doe je enkel aan symptoombestrijding. Net zo goed als het kind verdovende middelen geven zodat hij rustig blijft en zodat de hond niet gaat janken.
Riddershow schreef:@sassol: Waarom? wordt een man ook gefrustreerd als hij geen sex heeft, alleen omdat hij die dingen heeft hangen?
Mijn reu, die niet mee leeft, had helemaal geen last van zijn hormonen. En heeft tot aan zijn overlijden als compleet mannetje rondgewandeld. Bij veel honden is het gewoon een kwestie van opvoeden, maar omdat dat niveau vrij laag ligt wordt er bijna standaard gecastreerd. Dat wil niet zeggen dat het dan maar het beste is.