Rare kat, niet sociaal.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Rare kat, niet sociaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 09:25

Geduld is een schone zaak ...

Wij hebben hier een muilezeltje met een soortgelijk karakter, het heeft ( schrik niet ...) zeven jaar geduurd voordat we haar enigszins normaal konden benaderen zonder gelijk zelf een klap om de oren te krijgen :))

Het sneue is , dat ze er zelf wel ontzettend van schijnt te genieten als ze zich in haar zeldzame momenten van spontane toenadering lekker laat kriebelen en dat zou je haar eigenlijk het liefst altijd gunnen ... maar ja, ze is zoals ze is ... gelukkig is ze juist wel weer bijzonder sociaal met andere dieren !

Is jullie Borry wel nieuwsgierig als je gezellig bezig bent met één van de andere katten ?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 09:42

Nee dat intereseerd haar niks als we met de anderen bezig zijn.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 09:49

hoi, hier ook zo'n katje, zit ook in een studente woning maar gelukkig met 4 mensen die haar zo genoeg aandacht geven. In het begin was zo ook echt heel schuw, kwam nauwelijks naar je toe. Nu is dat al veel verbeterd. En wat je zegt van aaien en dan beginnen vechten deed ze ook.
Gelukkig bleef die van ons tot haar 3maand lekker bij mama, dus daar ligt het zeker niet aan.

Wat ik merk dat goed werkt bij haar is spelen: dat aaien enzo is niet het belangrijkste, maar als je met een balletje speelt of touwtje met een stokje heb je haar aandacht en gaat ze er achter aan (als jonge kat mocht ze ook levende muizen van moeder poes) en ze jaagt ontzettend graag. Dus door zo met haar te spelen vertrouwd ze me meer.
Nu ligt ze lekker op mijn schoot terwijl ik dit typ, ook iets wat ze tot voor een week nooit deed ^^

hopelijk vind je een oplossing!