Heel veel geluk en plezier met Bijoux!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Heel veel geluk en plezier met Bijoux!
volgens mij lijkt ze op de meeste foto's veel groter dan dat ze in het echt is.
Leuke foto's zeg
Rianne_ schreef:Wauw, wat een schatje!Lijkt vooral op de eerste foto's echt sprekend op onze FB pup, nu inmiddels alweer 7 maanden oud maar ook fawn kleurig.
Heeel veel plezier gewenst met jullie mooie meid!
)
Kun je lachen, 't is echt een karakterbeest hoor, hahaha.mirjam_kl schreef:Leuk topic Joyce! Ennuh ik moet toch beamen dat ze in het echt nog schattiger is dan op de foto's. Heerlijk tuttemientje
Of de lamellen, of de kastdeurtjes, of de stoelpoten. Maarja, hoort er bij hé
Ze geeft ook graag kusjes, en dan heel netjes zonder tandjes
JoyCiej007 schreef:Rianne_ schreef:Wauw, wat een schatje!Lijkt vooral op de eerste foto's echt sprekend op onze FB pup, nu inmiddels alweer 7 maanden oud maar ook fawn kleurig.
Heeel veel plezier gewenst met jullie mooie meid!
Hahaha, dankjewel, dat gaat zéker lukken!
Even in je profiel gespiekt, het lijkt idd wel wat op elkaar! Volgens mij heeft die van jou iets minder zwart masker dan de onze, kan dat kloppen? Zijn ze qua kleur ook een beetje hetzelfde, of niet? Bijoux is nl. red-fawn (licht van kleur), kan het niet zo goed beoordelen vanaf die zwart-wit foto uit je profiel. Ben wel benieuwd naar een recentere foto![]()
Ik stuur je binnenkort 's een recentere foto!
Mijn ouders hebben sinds 2 jaar ook een Franse en dat is zo'n fantastisch beest... Melina schreef:Wat een scheetje![]()
Ik vraag mij wel altijd af bij die Buldogjes, of ze vanwege die platte neus geen last krijgen met de ademhaling?
Dan moeten ze geopereerd worden.. Wij zijn heel bewust op zoek gegaan naar een franse bulldog waarvan de neus niet zo plat is. De onze heeft er tot nu toe geen last van..
De Franse bulldog van mijn zwager daarentegen wel maar die heeft dus een veel plattere neus. Melina schreef:Wat een scheetje![]()
Ik vraag mij wel altijd af bij die Buldogjes, of ze vanwege die platte neus geen last krijgen met de ademhaling?
switt schreef:De fout begint al bij de rasvereniging zelf die streeft naar bepaalde uiterlijke kenmerken die het welzijn van de dieren zeker niet ten goede komt.. Maarja, dat soort honden scores dus wel hoog op shows en zijn dus "goede" ouderdieren volgens de rasvereniging.
Citaat:HET GEZICHT:
Neus: Breed, zeer kort, wipneus, goed geopende en symmetrische neusgaten, schuin naar achter liggend. De schuine stand van de neusgaten evenals de wipneus moeten echter altijd de normale neusademhaling mogelijk maken.
Citaat:FOUTEN:
Alles wat afwijkt van het bovenstaande moet als fout worden beschouwd en zal bestraft worden al naar gelang de ernst van de afwijking.
Verdere fouten:
- Neus dicht gesloten of met hele kleine gaten en chronische snurkers.
MirandaNH schreef:Aaawhh wat een schatje!Is dit red-fawn? Aangezien je fawn erbij had gezet maar toch weer een heel ander kleur fawn is dan onze (in me profiel wel 2 foto's van onze kerel te vinden), was ff nieuwschierig
Voor ons ook geen ander ras meer dan de Franse bullies, echt geweldige clowntjes zijn het
Edit: fijn trouwens ook dat jullie goed gezocht hebben naar een pup! wij hebben ook een behoorlijke poos moeten zoeken maar ook wij hebben onze (inmiddels 3 jaar jonge vent) gelukkig gevonden! Tegenwoordig zie je steeds meer met een ingedrukt neusje, zo zielig
Maar vind jullie pupje echt héél lief.. als ik deze foto's zie begint het erg te kriebelen, lijkt zoveel op onze kerel toen hij nog zo'n pupje was (oke 't kleurtje is wat anders, maar die uitdrukkingen -geweldig!)
Dacht dat ik het er bij had gezet, maar zie nu dat ik 't vergeten ben. Die van jou is idd zoals ik het kan zien net een ander slagje fawn, iets donkerder? Bijoux is erg licht van kleur, niet echt roodachtig (zie je soms ook wel volgens mij) maar echt zo'n gouden gloed. Volgens mij zijn er binnen de valk-kleur bij paarden ook wel verschillende tinten.
Klein van stuk maar ó zo fel. Zit geen greintje kwaad in. Lekker waaks, maar dan blijft het vaak wel bij eventjes een paar blafjes en dan is het ook klaar en goed. Terwijl sommige honden toch heel lang door blijven keffen, of keffen om van alles en nog wat. Hier hebben ze altijd aangeslagen als de deurklopper gaat (die overigens geheel in stijl is!)
JoyCiej007 schreef:MirandaNH schreef:Aaawhh wat een schatje!Is dit red-fawn? Aangezien je fawn erbij had gezet maar toch weer een heel ander kleur fawn is dan onze (in me profiel wel 2 foto's van onze kerel te vinden), was ff nieuwschierig
Voor ons ook geen ander ras meer dan de Franse bullies, echt geweldige clowntjes zijn het
Edit: fijn trouwens ook dat jullie goed gezocht hebben naar een pup! wij hebben ook een behoorlijke poos moeten zoeken maar ook wij hebben onze (inmiddels 3 jaar jonge vent) gelukkig gevonden! Tegenwoordig zie je steeds meer met een ingedrukt neusje, zo zielig
Maar vind jullie pupje echt héél lief.. als ik deze foto's zie begint het erg te kriebelen, lijkt zoveel op onze kerel toen hij nog zo'n pupje was (oke 't kleurtje is wat anders, maar die uitdrukkingen -geweldig!)
Klopt, is idd red-fawnDacht dat ik het er bij had gezet, maar zie nu dat ik 't vergeten ben. Die van jou is idd zoals ik het kan zien net een ander slagje fawn, iets donkerder? Bijoux is erg licht van kleur, niet echt roodachtig (zie je soms ook wel volgens mij) maar echt zo'n gouden gloed. Volgens mij zijn er binnen de valk-kleur bij paarden ook wel verschillende tinten.
Ze zijn zó leuk qua karakterKlein van stuk maar ó zo fel. Zit geen greintje kwaad in. Lekker waaks, maar dan blijft het vaak wel bij eventjes een paar blafjes en dan is het ook klaar en goed. Terwijl sommige honden toch heel lang door blijven keffen, of keffen om van alles en nog wat. Hier hebben ze altijd aangeslagen als de deurklopper gaat (die overigens geheel in stijl is!)
[ Afbeelding ]
Die van jou is ook een schatje zeg, knapperd hoor!
), maar buiten als andere honden tegen hem blaffen kijkt hij alleen maar dom hahhaa. Als er een andere hond aan hem snuffelt gaat hij wel altijd even stoer staan, hij denkt volgens mij dat hij heel groot is hihi. Overigens is het echt een allemansvriend! Vindt alles en iedereen leuk, dieren maar ook allerlei mensen, kids vindt hij ook helemaal het einde! Soms wat overenthousiast haha wil tegen iedereen opspringen, dat proberen we wel wat te minderen want sommige vinden dat een beetje eng
Maar echt een schatje. Kusjes geven is echt zijn favoriet
! Echt een superras qua karakter (vinden wij dan hehe).