*Hoog knuffelgehalte!* Frans Bull pupje Bijoux

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mews

Re: *Hoog knuffelgehalte!* Frans Bull pupje Bijoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:12

Ach guttie, wat een dropje! <3 Heel veel geluk en plezier met Bijoux! :D

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:21

Wat een rimpelig dropje! Echt heel schattig! <3 <3 <3 volgens mij lijkt ze op de meeste foto's veel groter dan dat ze in het echt is.

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 08:54

Hihi elien, ik heb haar al liefkozend een cavia genoemd, ze is echt klein maar haar attitude is aardig groot (tenminste van wat ik er van heb gezien). Daarbij komt denk ik ook wel dat ik een grote hond gewend ben, Joyce vind die van mij altijd zo groot :P

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:24

Wat een prachtige pup! <3 Leuke foto's zeg :)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:30

Koddig boeleke!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 12:45

Rianne_ schreef:
Wauw, wat een schatje! <3 Lijkt vooral op de eerste foto's echt sprekend op onze FB pup, nu inmiddels alweer 7 maanden oud maar ook fawn kleurig.

Heeel veel plezier gewenst met jullie mooie meid!

Hahaha, dankjewel, dat gaat zéker lukken!
Even in je profiel gespiekt, het lijkt idd wel wat op elkaar! Volgens mij heeft die van jou iets minder zwart masker dan de onze, kan dat kloppen? Zijn ze qua kleur ook een beetje hetzelfde, of niet? Bijoux is nl. red-fawn (licht van kleur), kan het niet zo goed beoordelen vanaf die zwart-wit foto uit je profiel. Ben wel benieuwd naar een recentere foto :D

@ xBueno & Sabinaa: Haar staartje is idd goed gelukt! Soms zie je van die 'varkensstaartjes' met zo'n krulletje er in. Die van Bijoux is mooi klein en kort, zoals ze het graag zien. Hij is wel iets hoog geplaatst, had 'm liever iets lager gezien (dan kijk je ook niet meteen tegen alles aan zeg maar :') )

@ Patty: Je mag Quincy ook zeker wel een keer doen :D Kun je lachen, 't is echt een karakterbeest hoor, hahaha.

mirjam_kl schreef:
Leuk topic Joyce! Ennuh ik moet toch beamen dat ze in het echt nog schattiger is dan op de foto's. Heerlijk tuttemientje :)

Als ze het behang niet sloopt, is het idd een schatje. :') Of de lamellen, of de kastdeurtjes, of de stoelpoten. Maarja, hoort er bij hé :')

@ Ma_ris_ka: Dankje, dat gaat vast lukken, we zijn nu al hélemaal in love met haar <3 Ze geeft ook graag kusjes, en dan heel netjes zonder tandjes :j

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:50

Smeeeelt... :9
Wat een dotje, echt een lekker ding om te zien.
Heel veel plezier met haar.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:54

JoyCiej007 schreef:
Rianne_ schreef:
Wauw, wat een schatje! <3 Lijkt vooral op de eerste foto's echt sprekend op onze FB pup, nu inmiddels alweer 7 maanden oud maar ook fawn kleurig.

Heeel veel plezier gewenst met jullie mooie meid!

Hahaha, dankjewel, dat gaat zéker lukken!
Even in je profiel gespiekt, het lijkt idd wel wat op elkaar! Volgens mij heeft die van jou iets minder zwart masker dan de onze, kan dat kloppen? Zijn ze qua kleur ook een beetje hetzelfde, of niet? Bijoux is nl. red-fawn (licht van kleur), kan het niet zo goed beoordelen vanaf die zwart-wit foto uit je profiel. Ben wel benieuwd naar een recentere foto :D

Klopt, maar zijn masker was eerst wel een stuk zwarter. Toen had ie echt een heel zwart kopje, naarmate 'ie ouder werd is dat dus weggetrokken.. Ben benieuwd hoe dat bij Bijoux gaat!

Qua kleur zijn ze precies het zelfde, de onze is ook een lichte red-fawn :j Ik stuur je binnenkort 's een recentere foto!

Edit: http://img546.imageshack.us/img546/205/ ... 315278.jpg
Deze is vrij recent, zie je z'n kleur wel goed :)

Hier als pup van 8 weken ongeveer. Zijn kopje is wel wat minder rimpelig als die van Bijoux zie ik..
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 8977_n.jpg
Laatst bijgewerkt door Rianne_ op 01-03-13 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:59

Franse bulletjes zijn heerlijke beestjes <3 Mijn ouders hebben sinds 2 jaar ook een Franse en dat is zo'n fantastisch beest...

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:59

Wat een scheetje <3

Ik vraag mij wel altijd af bij die Buldogjes, of ze vanwege die platte neus geen last krijgen met de ademhaling?

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 13:05

Die van ons heeft een langer neusje (speciaal op gefokt) waardoor hij niet verhinderd wordt in zijn ademhaling. Je hoort hem dus ook nooit ademhalen/piepen/snurken.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 13:05

Melina schreef:
Wat een scheetje <3

Ik vraag mij wel altijd af bij die Buldogjes, of ze vanwege die platte neus geen last krijgen met de ademhaling?

Veel wel :j Dan moeten ze geopereerd worden.. Wij zijn heel bewust op zoek gegaan naar een franse bulldog waarvan de neus niet zo plat is. De onze heeft er tot nu toe geen last van.. :) De Franse bulldog van mijn zwager daarentegen wel maar die heeft dus een veel plattere neus.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 13:11

Moet altijd lachen om fbulls, mijn buren fokken en showen ermee.
Hilarisch als je zomers in de tuin zit en je ze hoort knorren.
En een grote mond naar mijn hond altijd hihi.Die 3x zo groot is. :P

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 13:14

Melina schreef:
Wat een scheetje <3

Ja dat hebben ze wel... was ook een beetje verbaasd toen ik in de OP las dat TS "gesnurk" miste in huis. Waarom zou je een hond willen hebben die niet goed kan ademen!? Ik ben ook niet zo'n fan van honden zonder staart, honden hebben niet voor niets een staart: het is een belangrijk communicatie middel voor ze. Waarom zou je in godsnaam een communicatief gehandicapte hond willen fokken? Dan kan je nog wel een hond bij een goede fokker kopen maar "goed" zegt in deze ook alleen maar dat ze weten waar ze mee bezig zijn en goed zijn voor de dieren. De fout begint al bij de rasvereniging zelf die streeft naar bepaalde uiterlijke kenmerken die het welzijn van de dieren zeker niet ten goede komt.. Maarja, dat soort honden scores dus wel hoog op shows en zijn dus "goede" ouderdieren volgens de rasvereniging.

Neemt niet weg dat ik dit een heel schattig pupje vind hoor en jullie er veel plezier mee wens maar doe mij maar gewoon een hond zoals een hond bedoeld is!

Voordat mensen gaan roepen dat dit allemaal niet waar is : http://www.rashondenwijzer.nl/rashond/Franse_Bulldog/42 Keurig wetenschappelijk onderbouwd allemaal..

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:10

Wat een liefje, echt leuk om te zien hoe ze zo lekker kan slapen in zulke rare posities! En geniaal die schoen met voet en al :+

Wel oppassen met stamboomhondjes, júist deze bulldogs worden gefokt op een platte neus en zoals andere Bokkers al aangeven: hier hebben ze echt last van.

Wij hebben ook naar een bull gezocht met een lange neus en normale ogen, we hebben daarbij uitzonderlijk gezocht naar pups zonder stamboom.

@switt: Zie hierboven, er zijn zat fokkers die belang hebben bij het welzijn van het dier.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 14:27

Ik zal zo even op de andere reacties nog reageren, maar vwb. neus, ademhaling, staartje en de post van o.a. Switt en Posh:

Wij hebben al ruim 35 jaar Franse Bullen. Mijn ouders hebben vroeger zelf ook af en toe eens een nestje gefokt, hobbymatig maar wel via de HBC (Franse Bullen club, stamboek).
In al die jaren hebben wij nooit honden gehad met ademhalingsproblemen! Zelfs niet met de Engelse Bulldog die enkele jaren terug is overleden. Die is overigens nr. 2 van Nederland geworden op de 'bejaardenlijst' van de EBCN, met een leeftijd van maarliefst 12 jaar. Is rustig in z'n slaap overleden.

Ik weet hoe er tegenwoordig tegen dit ras, en tegen andere rassen, wordt aangekeken. En ik weet ook dat dit soort problemen inderdaad voorkomen. Maar dat wil niet zeggen, dat het ook meteen maar alle honden betreft, of dat het rastypisch is.
Onze hondjes snurken soms zachtjes in hun slaap. Ik ken zat grote honden, ook honden 'met neus' die toch flink snurken in hun slaap. Als onze hondjes niet heerlijk in dromenland zijn, dan snurken zij dus ook niet! Ook hoor je geen piepende of hijgende ademhaling.
Het knorren........ ja, dat kan een signaal zijn van ademhalingsproblemen, kortademigheid etc.

Echter, onze Franse Bull Cérny (die op ruim 10 jarige leeftijd ingeslapen moest worden wegens een hersenbloeding/herseninfarct) kon idd knorren. Die knorde echter niet zomaar! Niet bij inspanning, niet in rust, maar álleen als je lief op hoge toon tegen haar praatte, of als je haar op haar favoriete plekjes aaide. Ze deed dat op zo'n manier, zoals een kat ook spint als hij van iets geniet. Cérny deed dat snurken heel bewust en heel selectief, in haar geval had dat niets, maar dan ook niets met ademhalingsproblemen te maken. Het was echt een vorm van 'praten' tegen ons, en laten merken dat ze het héeeel fijn vond. Haar knorren kwam dan ook echt vanuit haar keel, zeker niet vanuit haar neus.

Ik heb enkele jaren geleden ook die uitzending van Zembla gezien, met o.a. Engelse Bulldoggen die in rust al hijgende en piepende geluiden maakten, en zowiezo snurkten en knorden. Dat soort geluiden hebben zowel onze Franse als ook onze Engelse Bullen nooit gemaakt, en al helemaal niet in rust.

Onze hondjes kunnen uren wandelen, rennen, lopen en spelen en hebben dan nog steeds nergens last van. Oké, uiteindelijk gaan ze ook hijgen, maar dat doet iedere hond, aangezien honden niet echt kunnen zweten en door te hijgen raken ze dan hun warmte kwijt.

Er zullen vast hondjes zijn die wél dit soort problemen hebben. Maar er zijn er een héle hoop, óók de 100% raszuivere, die totaal geen problemen hebben qua ademhaling.

Vwb. de staartjes; de meesten kunnen gewoon kwispelen. Zelfs de Engelse Bull van mijn broertje (zie mijn beginpost) kan kwispelen als een gek. Het staartje beweegt dan ook echt, inclusief haar hele kont :')
Ook onze andere Franse Bulletjes konden gewoon kwispelen. Of Bijoux ook gaat kwispelen, zal de tijd uitwijzen.
Qua communicatie: ook ik kijk vaak 'The Dog Whisperer' met Cesar Millan, en ik vind 'm fantastisch. Ook hij kijkt naar en gebruikt vaak de staart van een hond binnen zijn roedel als middel van communicatie, of om te zien hoe de hond op dat moment is ('calm and submissive') of juist heel opgewonden.
Ook hondjes met korte staarten kunnen dat prima aangeven. Ze kunnen alleen hun staart niet hoog in de lucht steken, of tussen hun benen klemmen. Maar met enkel de staart communiceren ze niet; dat is een totaalbeeld van houding, uitstraling, gedrag, mimiek, etc. etc. Dus dat ze daar echt communicatieve problemen mee zouden ondervinden...... kan ík me niet voorstellen. Onze honden waren allemaal heel sociaal met andere honden. Alleen de Engelse Bulldog reu van jaren terug was in zijn jeugd niet even vriendelijk naar andere honden; dat had echter niets met z'n staart te maken, maar alles met z'n mannelijkheid en z'n reu zijn. Op latere leeftijd is ook dat veranderd.

switt schreef:
De fout begint al bij de rasvereniging zelf die streeft naar bepaalde uiterlijke kenmerken die het welzijn van de dieren zeker niet ten goede komt.. Maarja, dat soort honden scores dus wel hoog op shows en zijn dus "goede" ouderdieren volgens de rasvereniging.

Voordat je dergelijke uitspraken doet.........
Dit is al jaren onderdeel van de officiele rasstandaard, zoals hij door de fokvereniging/stamboek is vastgelegd.
Bron: http://www.hbc-fransebulldog.nl/het-ras ... daard.html
Citaat:
HET GEZICHT:
Neus: Breed, zeer kort, wipneus, goed geopende en symmetrische neusgaten, schuin naar achter liggend. De schuine stand van de neusgaten evenals de wipneus moeten echter altijd de normale neusademhaling mogelijk maken.

Citaat:
FOUTEN:
Alles wat afwijkt van het bovenstaande moet als fout worden beschouwd en zal bestraft worden al naar gelang de ernst van de afwijking.
Verdere fouten:
- Neus dicht gesloten of met hele kleine gaten en chronische snurkers.

En ik kan je vertellen: dit hebben ze écht niet alleen voor de sier, of voor het moraal als rasstandaard. Honden met ademhalingsproblemen zullen dan ook nóóit worden goedgekeurd!

Het is goed dat er tegenwoordig meer en meer op dierenwelzijn wordt gelet, absoluut. En dat er kritisch naar dingen, en dus ook naar bepaalde rashonden wordt gekeken, ook alleen maar goed. Maar het is zo jammer dat het vaak zo overtrokken is. En zoals het overal is, tuurlijk zitten er rotte appels tussen de fokkers, die alleen maar extremer en extremer willen fokken. In vergelijking met 10 jaar geleden zie je nu ook Franse Bulletjes die meer en meer qua breedte en qua formaat, zelfs qua hoofd, op Engelse Bullen gaan lijken. Dit is ook absoluut niet wat de HBC zelf graag wil zien. Dat soort fokkers zullen dan ook vanzelf worden bestraft, evenals fokkers die graag nog minder neus willen fokken en daardoor dus ook die ademhalingsproblemen er in fokken.

Het is juist het papierloze, stamboomloze malafide fokken wat het ras nu om zeep aan het helpen is. Ik mag hier geen (MP)advertenties bespreken en dat zal ik ook niet gaan doen. Maar kijk maar eens wat er op MP soms aan dekreuen wordt aangeboden. Zonder stamboom, en zo krom als een banaan. Zwakke achterhand, zwakke poten, véel te veel neus of juist véel te weinig, etc. etc.
Zelfs met 'nieuwe kleuren' die van oorsprong binnen dit ras helemaal niet voorkomen (het zogenaamde 'blauw' is nu erg in helaas), en dat valt ook te zien aan deze honden want qua bouw en profiel lijkt het in niets op de gewenste rasstandaard.
Stamboomloos fokken impliceert een scala aan (erfelijke) afwijkingen en aandoeningen, want er is immers niets bekend van de voorouders en controle wordt ook erg moeilijk. En omdat je nou eenmaal flink in de buidel moet tasten voor een 100% raszuiver pupje met stamboom (ruim over de € 1000,= vaak) schijnen mensen te denken dat het wel loont, paar nestjes fokken en dan € 600, tot € 700 voor zo'n pup vragen.
Dat goede fokkers helemaal niet zo veel winst boeken uit het houden van een nestje, is bij de meesten niet bekend. Maar die maken hoge kosten aan dekgeld, periodieke controle door de DA, góede voeding voor de teef en later ook voor de pups. Onze drachtige teefjes kregen biefstuk voorgeschoteld. En de pups op latere leeftijd ook.

Zo. Een heel verhaal, maar volgens mij is mijn visie binnen deze problematiek nu wel duidelijk. Ik ontken de problemen zeker niet. Ze zijn er wel, maar niet zo grootschalig als anderen vaak denken. En zelfs de raszuivere hondjes met stamboom (@ Posh) die mooie 'platte' neusjes hebben, hoeven daar absoluut geen hinder van te ondervinden. Dan moet je echt op zoek naar de extremen.

Dit is wat mij betreft het laatste wat ik hier nog over zeg in dit topic. Discussies vind ik prima, dergelijke reacties had ik ook wel verwacht en daar heb ik ook geen moeite mee, alleen lijkt mij dit niet de juiste plaats om daar echt uitgebreid op in te gaan.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 15:19

MirandaNH schreef:
Aaawhh wat een schatje! <3 Is dit red-fawn? Aangezien je fawn erbij had gezet maar toch weer een heel ander kleur fawn is dan onze (in me profiel wel 2 foto's van onze kerel te vinden), was ff nieuwschierig :D Voor ons ook geen ander ras meer dan de Franse bullies, echt geweldige clowntjes zijn het :D

Edit: fijn trouwens ook dat jullie goed gezocht hebben naar een pup! wij hebben ook een behoorlijke poos moeten zoeken maar ook wij hebben onze (inmiddels 3 jaar jonge vent) gelukkig gevonden! Tegenwoordig zie je steeds meer met een ingedrukt neusje, zo zielig :(

Maar vind jullie pupje echt héél lief.. als ik deze foto's zie begint het erg te kriebelen, lijkt zoveel op onze kerel toen hij nog zo'n pupje was (oke 't kleurtje is wat anders, maar die uitdrukkingen -geweldig!) <3

Klopt, is idd red-fawn :j Dacht dat ik het er bij had gezet, maar zie nu dat ik 't vergeten ben. Die van jou is idd zoals ik het kan zien net een ander slagje fawn, iets donkerder? Bijoux is erg licht van kleur, niet echt roodachtig (zie je soms ook wel volgens mij) maar echt zo'n gouden gloed. Volgens mij zijn er binnen de valk-kleur bij paarden ook wel verschillende tinten.

Ze zijn zó leuk qua karakter :+: Klein van stuk maar ó zo fel. Zit geen greintje kwaad in. Lekker waaks, maar dan blijft het vaak wel bij eventjes een paar blafjes en dan is het ook klaar en goed. Terwijl sommige honden toch heel lang door blijven keffen, of keffen om van alles en nog wat. Hier hebben ze altijd aangeslagen als de deurklopper gaat (die overigens geheel in stijl is!)
Afbeelding

Die van jou is ook een schatje zeg, knapperd hoor! :j

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 15:27

<3 Ooit ooit komt er hier ook nog zo eentje bij
Wat een schatje zeg !

Fransoosjes zijn zo leuk, echte clowns en dat heeft deze zo te zien ook al goed in zich.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 15:30

Wat een Koekie <3
Jeetje wat is ze leuk en mooi!
Over 6 weken huppelt er hier ook eentje rond *\o/*

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 19:02

wat een leuk koppie!

meagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 22:26

wat een schatje

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 12:44

JoyCiej007 schreef:
MirandaNH schreef:
Aaawhh wat een schatje! <3 Is dit red-fawn? Aangezien je fawn erbij had gezet maar toch weer een heel ander kleur fawn is dan onze (in me profiel wel 2 foto's van onze kerel te vinden), was ff nieuwschierig :D Voor ons ook geen ander ras meer dan de Franse bullies, echt geweldige clowntjes zijn het :D

Edit: fijn trouwens ook dat jullie goed gezocht hebben naar een pup! wij hebben ook een behoorlijke poos moeten zoeken maar ook wij hebben onze (inmiddels 3 jaar jonge vent) gelukkig gevonden! Tegenwoordig zie je steeds meer met een ingedrukt neusje, zo zielig :(

Maar vind jullie pupje echt héél lief.. als ik deze foto's zie begint het erg te kriebelen, lijkt zoveel op onze kerel toen hij nog zo'n pupje was (oke 't kleurtje is wat anders, maar die uitdrukkingen -geweldig!) <3

Klopt, is idd red-fawn :j Dacht dat ik het er bij had gezet, maar zie nu dat ik 't vergeten ben. Die van jou is idd zoals ik het kan zien net een ander slagje fawn, iets donkerder? Bijoux is erg licht van kleur, niet echt roodachtig (zie je soms ook wel volgens mij) maar echt zo'n gouden gloed. Volgens mij zijn er binnen de valk-kleur bij paarden ook wel verschillende tinten.

Ze zijn zó leuk qua karakter :+: Klein van stuk maar ó zo fel. Zit geen greintje kwaad in. Lekker waaks, maar dan blijft het vaak wel bij eventjes een paar blafjes en dan is het ook klaar en goed. Terwijl sommige honden toch heel lang door blijven keffen, of keffen om van alles en nog wat. Hier hebben ze altijd aangeslagen als de deurklopper gaat (die overigens geheel in stijl is!)
[ Afbeelding ]

Die van jou is ook een schatje zeg, knapperd hoor! :j

Ik vindt die van ons juist iets lichter lijken haha. Die van ons lijkt meer naar beige toe te trekken alleen zijn kop is behoorlijk donker, een mooi maskertje hihihi. Red-fawn vind ik ook echt prachtig! Qua karakter zijn ze idd geweldig! Die van ons blaft eigenlijk vrijwel nooit (alleen als die soms met de kat speelt :+ ), maar buiten als andere honden tegen hem blaffen kijkt hij alleen maar dom hahhaa. Als er een andere hond aan hem snuffelt gaat hij wel altijd even stoer staan, hij denkt volgens mij dat hij heel groot is hihi. Overigens is het echt een allemansvriend! Vindt alles en iedereen leuk, dieren maar ook allerlei mensen, kids vindt hij ook helemaal het einde! Soms wat overenthousiast haha wil tegen iedereen opspringen, dat proberen we wel wat te minderen want sommige vinden dat een beetje eng :+ Maar echt een schatje. Kusjes geven is echt zijn favoriet :D ! Echt een superras qua karakter (vinden wij dan hehe).

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:28

Heey, ik had deze foto's nog helemaal niet gezien. Wat een droppie zeg! Heel veel plezier!

Indra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:11

Wat een heerlijke diertje om te zien zeg, snap dat je er helemaal verliefd op bent geworden <3

mamamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:59

Wat een schatje,
En wat herkenbaar ik heb een jonge bouvier die is nu 17 weken oud.
En dat van het wandelen en gaan zitten voor aandacht, en in allerlei rare houdingen in slaap vallen komt wel heel bekend voor.
Die van ons redt het om zijn kont onder de bank te draaien en dan op zijn rug te gaan liggen.