Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sassol schreef:Waarschijnlijk beweegt ze minder nu Rockey er niet meer is, minder spelen en rennen. Een kat die down is, zal niet meer zoveel bewegen.
Ik zou eerlijk gezegd geen kat nemen die op de vorige lijkt, dan ga je toch een bepaald gedrag verwachten en wordt het een soort 'vervanger van' ipv zijn eigen identiteit.
Clairetjuhz schreef:Naar aanleiding van dit topic en lang nadenken en discusseren zijn we toch tot de conclusie gekomen, dat het beter is om voor Suzie een ander huisje te zoeken met maatje. Omdat mijn moeder niet veranderd van haar standpunt en ze nu ook wel mijn punt gaat inzien dat dit gewoon niet eerlijk is tegenover Suzie.
Mocht iemand geinteresseerd zijn of iemand kennen die een goed tehuis kan bieden staat mijn pb box open. (Er zit geen haast achter) Een maatje in haar nieuwe huis is een eis!
Dit wilden we hem niet nog eens aandoen, dus hebben we 2 weken geleden een poesje erbij gehaald uit het asiel. Twee jaar oud en niet bepaald fan van onze andere kat, maar we zien hoe erg hij geniet van de aanwezigheid van een andere kat
Mijn vader wilde het eerst ook niet, een kat erbij, maar na bijna een half jaar zeuren is ie eindelijk overstag gegaan
mooney1 schreef:Triest vind ik dit om de kat nu ook nog weg te doen. Eerst verliest ze haar maatje om vervolgens ook nog haar veilige haven te moeten verlaten!!
Sammie schreef:Is de poezel er nog? Hoe gaat t nu?
spicegirl schreef:vind ik wel triest...
eerst maatje kwijt, nu zn tehuis kwijt.
Agossie schreef:Wat in en in triest... Ik krijg het gevoel dat je moeder niets om Suzie geeft en dat dit gewoon een gemakkelijke uitweg is om maar helemaal van de katten af te komen. Suzie is al heel gestresst en dat wordt nu nog veel erger. Kans is namelijk bijzonder groot dat ze niet in een ander huis kan aarden en dus nog depressiever wordt. Wat is nu het verschil tussen 1 of 2 katten? Het best is inderdaad gewoon een kat erbij en uit het asiel is helemaal geen probleem en dan doe je dubbel goed. Je haalt een kat uit het asiel èn je doet het beste voor Suzie.
spicegirl schreef:geheel eens met agossie !![]()
alsof een kat wel over het verlies heen komt, als ie word gedumpt.
Ik heb dit topic gestart om eventuele tips te krijgen, daarvan heb ik alle tips die er zijn gegeven geprobeerd op langer termijn (zoals de tip van bigone). Grotendeels van de tips waren een kat erbij nemen wat geen oplossing, verder waren de tips om dan een ander huisje te zoeken voor Suzie wat beter voor haar is. Dat zijn we nu langzaam aan aan het doen en dan krijg ik alleenmaar negatieve reacties over mij heen. Misschien dat jullie het verkeerd hebben gevat in mijn laatste berichtje maar ik wil gewoon het beste voor Suzie en als ik haar dat niet kan gunnen gun ik haar dat in een ander goed nieuw huisje. Het is niet zo dat ze binnen 1 week weg moet zijn dat absoluut niet, ze gaat alleen echt weg als ik 100% zeker weet dat ze naar een goed huisje gaat met een maatje. Sammie schreef:Nou dat is t idee er niet achter. Nieuw huis met nieuw maatje.
De wereld vergaat niet hoor.
Yinnar schreef:Wat jammer dat je moeder zo halstarrig is. Je had toch een kat van zes uit het asiel kunnen adopteren? Jullie hadden twee katten voordat eentje overleed. Ik heb al vanaf mijn jeugd katten. Nu heb ik er 6. Een paar jaar terug had ik twee katten dat waren net jut en jul. Altijd samen op pad. Zag je de één zag je de ander. Helaas kwam één ervan te overlijden. Hij was 19 dus mooie leeftijd maar die andere was ontroostbaar. Dat uitte zich in miauwen. Heel hard de hele dag door. (hoorde ik van de buren) Ik werd gek. Ook buiten op het dak van de schuur bleef hij maar krijsen. Mijn buren kwamen al langs met de vraag om er iets aan te doen. Het was echt niet te harden. Ik heb toen mijn dierenarts gebeld en die zei dat het weinig voorkwam maar dat hij echt zijn maatje miste en adviseerde me een nieuw vriendje aan te schaffen. Gezien de leeftijd, hij was 15, beter een kitten. Ik had liever een asiel kat maar heb het advies van de dierenarts opgevolgd. Het mauwen was direct over. Dus een nieuw vriendje was een prima oplossing geweest voor jullie kat. Ik verbaas me echt over je moeder. Sorry, het beestje heeft verdriet en moet daarom maar weg terwijl het probleem makkelijk is op te lossen.