Ik zou toch wel naar de dierenarts gaan, die zal het wel weten en dan kan je ook meteen even checken of het een mannetje of een vrouwtje is. Ik heb namelijk ooit een konijn gehad, en we dachten dat het een vrouwtje was. Maar drie/vier weken na de aankoop begon hij mijn mannetjes konijn aan te vallen, te bijten en te krabben. Toen hebben we hem helaas moeten verkopen, maar ze gingen echt niet samen. Maar voor jou is het natuurlijk moeilijker het geslacht te ontdekken omdat jou konijn alleen zit
@XMandylover: wat vervelend dat je konijn dit heeft zeg! Kloppen doet het in ieder geval niet, dus waarschijnlijk is het verstandig contact op te nemen met een dierenarts. Hebben jullie een vaste dierenarts? Die kun je altijd bellen hoor, misschien hoef je er helemaal niet langs en kunnen ze zo al zeggen wat er aan de hand is...
Bij kale plekken geef ik een pipetje tegen mijt/schurft, het gebeurd niet vaak hoor maar de keren dat mijn konijnen een kaal plekje hadden bleek het schurft of mijt te zijn.
Ok, weet je ergens een dierenarts of een dierenkliniek in de buurt? Die kun je ook bellen als je daar geen 'klant' bent zeg maar... Advies is meestal gratis via de telefoon.