Honden en zetmeelvertering

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wijslander

Re: Honden en zetmeelvertering

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 17:27

Ik heb zelf geen biologie gestudeerd dus ik zal er wel de ballen van snappen, maar ik weet wel dat mijm honden veel gezonder zijn op hun barfdieet dan op een dieet van welke (graanvrije) brok dan ooit. Mijn dierenarts kan niet anders dan dat bevestigen :D en dat is wat telt voor mijn honden.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 17:32

En dat is nou het verschil tussen wetenschappelijk onderzoek dat in Nature wordt gepubliceerd en jouw eigen ervaringen. Onderzoek wordt (vaak dubbelblind) gedaan aan grote groepen, waar je algemene conclusies aan kunt verbinden. Jij hebt zelf positieve ervaringen, maar je kunt niet bewijzen waar het aan ligt. Dat kan zélfs je eigen subjectieve beoordeling zijn, of je hebt toevallig allemaal allergische honden, of er is een andere reden. Dat maakt verder niet uit. Maar het is geen reden om correct uitgevoerd wetenschappelijk onderzoek onder de groene zoden te schoffelen.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 17:36

Dat doe ik ook niet, ik trek precies mijn eigen plan en wat anderen doen maakt me vrij weinig uit :D gelukkig ben ik niet de enige die heeft gezien dat mijn beide honden er enorm op vooruitgegaan zijn. En hetzelfde kan ik zeggen voor honden in mijn omgeving die de overstap gemaakt hebben. Soms levert het grote voordelen op, soms kleine, maar een hond zonder tandplak is ook een voordeel dat gelukkig door steeds meer mensen gewaardeerd wordt.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 17:42

Geef mijn honden ook vlees, bot en groenten. Ik zie graag wat ik voer.
Plus dat het er net wat gemakkelijker ingaat bij een moeilijke eter als een droge brok.

Wat me wel is opgevallen als mijn epilepsie hond weer eens heel laag op zijn glucose waarden zat dat het hem zichtbaar goed deed juist wel wat koolhydraten toe te voegen.
Dus wat rijst of gekookte pasta bij het voer, dan knapte hij het snelste weer op.
Ook na een epileptische aanval. Ik ga dus af op wat ik zelf zie...