Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
hahaha dus misschien werkt dat wel! Sassol schreef:Mocht je een keer te laat zijn en hij gaat ervandoor dan leert de ervaring mij dat compleet doodnegeren het beste werkt. Niet meer kijken, roepen en desnoods de andere kant oplopen.
Dan moet de hond jou gaan zoeken ipv dat hij je hoort roepen en weet waar je bent dus rustig zijn gang kan gaan.
Sassol schreef:Ben mijn hond nu op de fluit aan het conditioneren, ook heel handig. Een paar dagen achter elkaar gefloten voor hij zijn eten kreeg.
Hij krijgt nu dan ook alleen lekker vlees als ik fluit, dus de fluit is wel even wat specialer dan het commando hier. Het doel is bij het fluiten dat er meteen een knop omgaat als hij hem hoort en dus niet even de tijd neemt om na te denken.
Voordeel van fluit is dat deze harder is en dus verder te horen is en dat de fluit geen emoties heeft en dus altijd hetzelfde klinkt of jij nu wel of niet schor bent en wel of niet goed in je vel zit (net als een clicker)
) Ren@te schreef:Sassol schreef:Mocht je een keer te laat zijn en hij gaat ervandoor dan leert de ervaring mij dat compleet doodnegeren het beste werkt. Niet meer kijken, roepen en desnoods de andere kant oplopen.
Dan moet de hond jou gaan zoeken ipv dat hij je hoort roepen en weet waar je bent dus rustig zijn gang kan gaan.
Inderdaad! Dat werkte met mijn hond ook goed. Als hij dan TE ver wegliep, verstopte ik me achter een boom en liet hem even zoeken. Daarna bleef hij veel dichter bij me in de buurt.
dierenfan schreef:Ik bedoel. Leer hem bijv. 'watch' of 'kijk' aan. Hij kijkt naar die hond, jij zegt dat hij dat moet doen en je beloond als hij dat doet. Zo gaat hij leren als hij een andere hond ziet en dan naar jou kijkt dat hij beloning krijgt.
Stom geschreven. Ik leer het met een emmer. Deze zet ik midden in de kamer. Heel interesant. Hond heb ik bij me bij de bank bijv (even aangelijnd) hij kan er niet naar toe. HIj gaat ernaar kijken 'watch' zeg ik dan, hij kijkt naar mij wat bedoel je? Koekje erin! Ik wacht, hij kijkt naar die emmer 'watch' hij kijkt naar mij, koekje erin. Zo ga ik het commando aan leren. En oefenen met kijken naar andere honden en meer niet doen doe je eerst op de afstand dat hij rustig blijft. Immers een opgewonden hond moet je niet gaan belonen (dan beloon je het opgewonden gedrag) en een opgewonden hond hoort de baas gewoon niet meer dus je kan niet belonen.
Zo zijn er vele trucjes. En elke hond doet het weer anders met elke manier vandaar dat een cursus zo aan te raden is. Die weten meerdere wegen naar Rome zeg maar
Hij komt altijd uiteindelijk wel, maar pas als het hem uitkomt wat dus erg irritant is.
nou dat doe ik niet graag nog een keer.magriet schreef:Mijn hond kan ook niet los. Wij hebben er dan wel een lange lijn aan en dan gaat het prima maar zodra die losgeknipt is is het mis. Bij ons op de hondenclub is een hondje die wel de knip nog aan de riem heeft maar niet de riem en dan blijft die wel bij de baas

en niet loslaten todat hij echt goed luistert