Bench veranderen in een meubel.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 10:59

Proficiat met het samenwonen, Kim :D Leuk! Bart heeft ook vorige week zijn spullen verhuisd, heerlijk is dat!
Ik zit ook met zo'n grote lelijke bench.. maar ik zat er aan te denken om wat steigerhout te halen, en een mooie ombouw te timmeren :j
Later als de bench niet meer nodig is dan kan ik die ombouw nog altijd verbouwen tot hondenhok voor buiten :j
Zoiets:
Afbeelding
Maar dan met het deurtje van de normale bench.

Snadrem

Re: Bench veranderen in een meubel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 11:07

Ondanks dat het geen bench is, maar een kattenbak, heb je er misschien toch iets aan. Wij hebben twee van de drie kattenbakken weggewerkt wegens ruimtegebrek en esthetisch oogpunt :P

Afbeelding
Afbeelding

Gewoon een soort ombouw van 4 stukken meubelplaat die vervolgens dienst doet als tafeltje of verhoging. Misschien is zoiets ook mogelijk met jouw bench?

Collie2008

dat bedoelde ik!

FlyAway

8nnemiek schreef:
Proficiat met het samenwonen, Kim :D Leuk! Bart heeft ook vorige week zijn spullen verhuisd, heerlijk is dat!
Ik zit ook met zo'n grote lelijke bench.. maar ik zat er aan te denken om wat steigerhout te halen, en een mooie ombouw te timmeren :j
Later als de bench niet meer nodig is dan kan ik die ombouw nog altijd verbouwen tot hondenhok voor buiten :j
Zoiets:
[ Afbeelding ]
Maar dan met het deurtje van de normale bench.

Het blijft een beetje een gouden kooitje natuurlijk, of je er nou steigerhout tegenaan maakt of er een gordijntje omheen doet. Ik ben uberhaupt geen voorstander van benches. Benches zijn in mijn ogen het gevolg van een keuze voor de opvoeding. Ik kies liever voor een opvoeding waarbij een bench niet nodig is, maar dat moet ieder voor zich bepalen natuurlijk.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 11:15

Jonge honden hebben nu eenmaal een puberfase waarin ze willen uittesten. Die van mij is prima opgevoed, ik kan een bord met eten op tafel laten staan, ze snuffelt er aan en loopt weg.. maar als ik een tijdje de kamer uit ben dan zal ze zeker eens gaan proberen of het lekker is :Y) Dat doen jonge honden nu eenmaal. En zeker de eigenwijze rassen. En dat kan ook gevaarlijk zijn voor de hond.. stel die gooit een glas stuk..

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 11:22

8nnemiek schreef:
Jonge honden puberen nu eenmaal. Die van mij is prima opgevoed, ik kan een bord met eten op tafel laten staan, ze snuffelt er aan en loopt weg.. maar als ik een tijdje de kamer uit ben dan zal ze zeker eens gaan proberen of het lekker is :Y) Dat doen jonge honden nu eenmaal. En zeker de eigenwijze rassen. En dat kan ook gevaarlijk zijn voor de hond.. stel die gooit een glas stuk..

Dan moet je je hond dus niet zonder toezicht in een ruimte laten waar hij kwaad kan _/-\o_ Aandacht en opvoeding heeft de hond nodig. Als je dat niet kan geven moet je niet aan een hond beginnen. Je moet toch in de buurt zijn om hem te belonen bij goed gedrag en te corrigeren bij fout gedrag.

Verder kunnen de meeste mensen een hond ook prima een plek in een ruimte in huis geven waar hij weinig kwaad kan (bij ons is dat ons de keuken).
Onze hond heeft bijzonder weinig gesloopt als pup. En we hebben hier nooit een bench in huis gehad voor hem.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 11:24

Sprintje schreef:
8nnemiek schreef:
Jonge honden puberen nu eenmaal. Die van mij is prima opgevoed, ik kan een bord met eten op tafel laten staan, ze snuffelt er aan en loopt weg.. maar als ik een tijdje de kamer uit ben dan zal ze zeker eens gaan proberen of het lekker is :Y) Dat doen jonge honden nu eenmaal. En zeker de eigenwijze rassen. En dat kan ook gevaarlijk zijn voor de hond.. stel die gooit een glas stuk..

Dan moet je je hond dus niet zonder toezicht in een ruimte laten waar hij kwaad kan _/-\o_ Aandacht en opvoeding heeft de hond nodig. Als je dat niet kan geven moet je niet aan een hond beginnen. Je moet toch in de buurt zijn om hem te belonen bij goed gedrag en te corrigeren bij fout gedrag.

Verder kunnen de meeste mensen een hond ook prima een plek in een ruimte in huis geven waar hij weinig kwaad kan (bij ons is dat ons de keuken).
Onze hond heeft bijzonder weinig gesloopt als pup. En we hebben hier nooit een bench in huis gehad voor hem.

Precies, dat is de keuze qua opvoeding die ik bedoel. Opvoeden kun je alleen doen door bij zo`n dier te zijn.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 11:24

Precies, ik ben ook super tevreden met de bench. Guinness ziet het echt als zijn plekje en voelt zich van puppie af aan ook veilig in. Als de bench er niet staat zoekt hij zich ook een ongeluk naar een veilig plekje, als we dan de bench opzetten gaat hij erin liggen en voila klaar. ;) De bench gaat overigens alleen 's nachts dicht, anders valt hij de god ganse tijd de andere hond lastig. :Y)

We gebruiken de bench ook NOOIT als straf, dus hij associeert het echt als een veilige plek. En waarom geen mand werd ergens gevraagd, om bovenstaande reden. Zijn persoonlijke plek, net als de mand alleen dan in bench vorm.

8nnemiek, dankje! Bij jou moet dat sowieso gaan lukken, jou bijnaam is ja creatief! Als de mijne staat, mag jij hem komen beschilderen! *D

@Sprintje, ik vraag je vriendelijk om het netjes te houden en ieders keuze te respecteren. Zo kunnen wij ook over jou vallen. ;) Je kunt nu eenmaal niet 24/7 bij een hond zijn. Ze moeten ook wel eens alleen zijn. Guinness is prima opgevoed, luistert op het eerste woord en heb zo absoluut geen hond aan hem.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 11:29

KimD schreef:
Precies, ik ben ook super tevreden met de bench. Guinness ziet het echt als zijn plekje en voelt zich van puppie af aan ook veilig in. Als de bench er niet staat zoekt hij zich ook een ongeluk naar een veilig plekje, als we dan de bench opzetten gaat hij erin liggen en voila klaar. ;) De bench gaat overigens alleen 's nachts dicht, anders valt hij de god ganse tijd de andere hond lastig. :Y)

We gebruiken de bench ook NOOIT als straf, dus hij associeert het echt als een veilige plek. En waarom geen mand werd ergens gevraagd, om bovenstaande reden. Zijn persoonlijke plek, net als de mand alleen dan in bench vorm.

8nnemiek, dankje! Bij jou moet dat sowieso gaan lukken, jou bijnaam is ja creatief! Als de mijne staat, mag jij hem komen beschilderen! *D

@Sprintje, ik vraag je vriendelijk om het netjes te houden en ieders keuze te respecteren. Zo kunnen wij ook over jou vallen. ;) Je kunt nu eenmaal niet 24/7 bij een hond zijn. Ze moeten ook wel eens alleen zijn. Guinness is prima opgevoed, luistert op het eerste woord en heb zo absoluut geen hond aan hem.

Volgens mij blijf ik heel netjes, sorry als dat niet zo overkomt. Mijn suggestie is juist: heb je die bench nog wel nodig, of kan je hem vervangen door een gezellige mand :)*
Maar dat is geen optie voor je begrijp. Ok prima.

Dan nog een tip on topic: je hebt ook van die houten lamellen die je kan draaien (als raam decoratie) op die manier is de bench uit zicht maar komt er toch nog wel licht naar binnen, misschien een idee?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 11:30

Oke dan ook een excuus van mijn kant. ;)
Een mand is inderdaad geen optie voor hem, hij voelt zich net zo prettig in de bench dan een andere hond in een mand.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 11:34

Onze hond is ook super goed opgevoed, toch vrat hij onze desgn salontafel (waar ik zp verliefd op was) en onze nbieuwe plinten van de muur...Nog niet zeggend over mijn super gave pumps

Hoezeer onze hond ook was opgevoed en hoe vaak we bij hem waren (draaien wisseldiensten dus er is altijd iemand tuis maar ja soms haal je boodschappen of moet je poepen) hij was echt een sloper. Dat terwijl we veel mentale afleiding gaven, veel wandelden, etc.

YamaDeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:02

Heb wat voor je gegoogled: Hierbij een kant en klaar bench die houtafwerking op de hoeken en bovenop heeft (tafelidee).
Vrij simpel, maar oogt wel net wat mooier.
Afbeelding
Van de website http://www.zooplus.nl/shop/honden/benches/transportkooien/verdere/218312
Zelf vind ik het idee van een koof ook erg mooi (je weet wel, zo'n sierlijst langs de kast). Vergt wel een paar handige handen ergens in de familie :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(bij de laatste moet je zelf nog even een groot gat aan de voorkant in denken :D)
Als je rondom een kooflijst maakt, kun je die aan één zijkant bijv. breder maken, en daarachter een trappetje bouwen zodat de hond ook bovenop kan liggen. Je kunt al het draadwerk met hout bekleden en wegwerken of alleen de voorkant pimpen... Net wat je zelf wilt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 07:53

Nou we hebben gisteren te horen gekregen dat we 195m2 hebben aan ruimte. :') Dus zo'n groot ding in de woonkamer is opeens niet meer zo'n probleem. :=

Dan wordt het inderdaad een bench met een ombouw en een trapje aan de zijkant, zodat hij bovenop kan gaan liggen en uit het raam kan kijken. *D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:34

Wij hebben er lang een mooi tafelkleed overheen gelegt. Eerst een stevige plank op de bench, kleed erover heen en daar de tv opgezet. De zijkant bleef daardoor open zodat ze erin en eruit konden. Je kunt er ook dingen opzetten, plantjes, boeken enz.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:22

Leuk topic dit en absoluut goede tips voor de bench.

Onze hond is ook zo'n sloper, die absoluut geen problemen met de bench heeft. Hij is nu nog jong, dus wellicht heeft hij ooit de bench niet nodig. Maar voor nu is het echt zijn veilige plekje, dus waarom zouden we hem dat afnemen?

Overdag bouwen we op met alleen zijn in huis, misschien kan dat met jullie hond ook TS?

Langer alleen zijn (langer dan half uur), dan bestaat de kans bij onze hond dat hij zich gaat vervelen en dus soms slopen. Slippers, schoenen, sokken, deurmat, behang, muurisolatie, kussentjes, vanalles vindt hij dan ineens lekker. En echt hij krijgt genoeg afleiding, we zitten met hem op cursus, gaan veel wandelen, ook thuis tussendoor mentale uitdaging, oefeningen, krijgen een hoop complimenten dat hij er zo goed uit ziet. En toch, langer alleen zijn betekend (nu nog) knauwen aan dingen waaraan dat niet de bedoeling is. Hij blijft de bench zelf opzoeken dus zie er niet zo'n kwaad in de bench dan soms te gebruiken. Snap je dus heel goed dat je de bench dan nog gebruikt.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:25

vind als tafeltje best leuk!

Afbeelding