Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
caaramel schreef:Ik heb helemaal geen moeite met zo'n rolstoel. Geen happy leven? En gehandicapte mensen, mogen die dan ook niet meer leven? Geef ze allemaal euthanasie, hebben ze ook geen last meer...
Vind dit eerder kortzichtig. Mindere levenskwaliteit is nog niet hetzelfde als geen levenskwaliteit.
Voor mij moet het toch al onder nul gaan om te laten inslapen, maar ja, das persoonlijk.
Waar ik eerder problemen mee heb is dat dat waarsch veel kost, waar ligt de grens van hoeveel geld je aan een dier besteedt? Elke dag gaan er miljoenen dieren naar het slachthuis, even waardevolle dieren, waarom die dan wel?

pinkie87 schreef:Voor een hond die vrolijk in het leven staat geen probleem maar die andere dieren vind ik het echt te ver gaan die zijn er zo ik heb geen zin in me leven meer uit
caaramel schreef:Ik heb helemaal geen moeite met zo'n rolstoel. Geen happy leven? En gehandicapte mensen, mogen die dan ook niet meer leven? Geef ze allemaal euthanasie, hebben ze ook geen last meer...
Vind dit eerder kortzichtig. Mindere levenskwaliteit is nog niet hetzelfde als geen levenskwaliteit.
Voor mij moet het toch al onder nul gaan om te laten inslapen, maar ja, das persoonlijk.
Waar ik eerder problemen mee heb is dat dat waarsch veel kost, waar ligt de grens van hoeveel geld je aan een dier besteedt? Elke dag gaan er miljoenen dieren naar het slachthuis, even waardevolle dieren, waarom die dan wel?
.
. Dat vind ik egoïstisch.

caaramel schreef:@San87: Ik bedoel dat ik een dier niet zou laten inslapen voordat het echt ongelukkig is, maar ik denk dat er ook andere redenen kunnen zijn om een dier te laten inslapen, bv financiële redenen. (bedoel dan echt wel zoals in mijn vorige post, niet zodra je dier beu bent laten inslapen ofzo hoor)
en eigen belang vind ik ook niet zo erg als hier wordt gezegd hoor, ik vind echt niet dat je een duivel ofzo bent als je een dier uit eigen belang/ gevoel in leven wilt houden. Extremen daar buiten gelaten
.
. Je bent als baas verantwoordelijk voor het dier, dus ook voor het beëindigen van het leven als het niet meer gaat. Zelf gaat een rolstoel voor dieren voor mij persoonlijk in veel gevallen te ver en vind ik het dus ook onnodig en egoïstisch.