Ervaringen hondenvoer Prins

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Re: Ervaringen hondenvoer Prins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 15:32

Wij hebben Farmfood gekozen omdat wij denken dat dit een goede brok is en het is geadviseerd :) moet zeggen dat onze 4 labradors het er goed op doen :)
Waarom vind je farmfood slechter dan prins?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 22:09

SecretLIN schreef:
Wij hebben Farmfood gekozen omdat wij denken dat dit een goede brok is en het is geadviseerd :) moet zeggen dat onze 4 labradors het er goed op doen :)
Waarom vind je farmfood slechter dan prins?

Lees me post nog eens. :)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 22:21

wij hebben zelf bewust gekozen voor farm food en onze 4 labradors doen het er goed op :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 22:31

Jessix schreef:
SecretLIN schreef:
we hebben ze nu een week op farm food

Waarom heb je farm food gekocht ipv prins en waarom denk je dat het hetzelfde is? Heb je de ingredienten wel doorgenomen? Die verschillen nog al.. En dan met name het belangrijkste bestanddeel, vlees. In dat geval heb je aan FF wel een betere, maar misschien wil je je wat meer verdiepen in hondenvoeding?

http://brokkenvergelijken.wordpress.com/
http://www.voerwijzer.com/hondenbrokkenvergelijken

Ik quote mezelf maar even. :)

Ik schrijf dus helemaal niet dat dat Prins beter is, Farm Food is een betere brok. Maar je kunt ze niet met elkaar vergelijken. Er zijn inderdaad overeenkomsten, geperst, natuurlijk product, beetje dezelfde prijs.

Maar de belangrijkste verschillen zijn het grootst. De hoeveelheid granen is van Prins hoger en de soort vlees verschilt ook. Farm Food bevat rundvlees en Prins gevogelte. (kip dus) Vandaar dat ik je adviseer jezelf altijd goed in te lezen, want een verkoper in de winkel weet vaak zelf niet waar hij/zij het over heeft. De links die ik doorgeef bevatten echt goede informatie.

Beide brokken zijn beter dan de meer commerciële merken als Royal Canin of Eukanuba. Ik vind Farm Food beter dan Prins omdat het aandeel vlees daarin meer is en ik de afkomst (oude melkkoeien) beter vind dan vlees(resten) uit de bio industrie. Ik heb beide brok gevoerd. Ik ben uiteindelijk naar een brok gegaan zonder graan, Orijen.

Wat je voert moet je zelf weten, maar laat je in elk geval niets wijs maken door een verkoper. Zelf de dierenartsen raden je brokken aan die voor het grootste gedeelte uit bietenpulp, mais en tarwe bestaan. Kijk goed naar de ingrediënten.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 22:33

Snap wat je bedoeld, ik wou farmfood kopen bij pets xl maar hadden ze niet maar wel hun eigen brok robuur ofzo dat was noggg weer beter vertelde de beste man mij, en het kosten maar 65 euro voor 15 kilo

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 22:39

Inderdaad, ze praten allemaal in hun eigen straatje. Zo vind ik dat dus ook met brokken van Royal Canin, ongeacht of je hond het er goed op doet. (mijn vorige labrador is er 14 jaar mee geworden) Maar die brok is zo duur terwijl de grondstoffen als bietenpulp en mais dat helemaal niet zijn. Natuurlijk zitten er wel weer dure vitamine en mineralen in, maar als ze beter voedingstoffen zouden gebruiken zijn als die dure toevoegingen ook niet meer nodig. :)*

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 22:50

kijk wil best geld uitgeven voor mijn dieren maar 65 euro voor 15 kilo pff betaal nu rond de 40/45 euro voor 15 kilo afhankelijk van waar ik het koop.
en met 4 labradors is dat zo op :P

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 08:42

Het gaat ook niet om het geld. Het gaat om de prijs/kwaliteit verhouding.

Ik betaald nu rond de € 75,- voor 13,5 kg hondenvoer. Maar deze voeding bestaat voor 80% uit heel goed biologisch vlees. Royal Canin kost rond de € 60,- maar bestaat voor het grootste gedeelte uit bietenpulp en mais. Ik neem aan dat je paarden hebt en dan ook wel weet voor welk bedrag je 25kg bietenpulp of mais kan halen. ;)