Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
soesita schreef:Cayenne: waarom eerder valkjes dan kakarikis? Ik heb verder geen ervaring met valkparkieten; enkel met kakarikis. Wij hebben voor ze gekozen omdat ze minder luid zouden zijn dan valkjes. Maar valkparkieten interesseren me ook enorm.
_Aniek schreef:Wij hebben 4 grasparkietjes. Ze zitten buiten in een volière, ze hebben ook een doorgang naar het tuinhuisje waar ze binnen kunnen zitten. Alleen dat doen ze nooit.. Dus eigenlijk een beetje zonde dat we zo'n mooi hok hebben waar ze nooit in zitten
.
Ze lusten gewoon voer en fruit enzo. En trosgierst vinden ze heeel lekker. Maar eigenlijk proberen we niet echt dingen veel dingen uit van wat ze wel/niet lusten. We hebben ze zelf tam gemaakt. Ze zijn niet super tam (komt denk ik ook omdat ze buiten zitten) maar ze komen wel gewoon op je hand zitten. We hebben 2 gekocht bij een kweker en 2 gewoon bij de dierenwinkel. Dit zijn ze (2 van de 4):
[ Afbeelding ]
Waarschijnlijk hebben ze gevochten... Die 2 op de foto (hebben we van een kweker) leven gelukkig nog wel.
. Dat vind ik ook wel wat handiger met tam maken, want 2 durven meer dan 1.
[BB-ITP] Mijn valkenbende ITP!
Wilawander schreef:Kakariki's kunnen heel tam worden maar zijn over het algemeen niet echte huiskamer vogels. Ze zijn erg snel hebben veel ruimte nodig en kunnen enorm luidruchtig zijn. Deze moeten echt per twee.
mijne staat ook binnem, en doet t prima. Schreeuwt alleen e én beetje als ik weg ga, maaf voor de rest doet ie t prima
Bojten valt ook reuze mee, je noet wat consequent zijn maar,mij heeft ie maar 1 keer proberen te bijten. Ik heb,m nu trouwebs nog alleen, maar wil er in de toekomst,nog 1 bij. Maar eerst wil ik haar(/hem?) helemaal tam hebben