Nog meer Newfoundlander-liefhebbers op Bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

schimanski

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 19:28

Leuk topic, ga m volgen :)
Ik heb er ook een, samen met een berner. Fonz is een machtig lekker ding van 3 jaar. Behoorlijk(lees: ontzettend!) eigenwijs. Hij gaat elke dag mee naar de paardjes, maar moet hem nog elke dag uitleggen dat ie dan toch echt in de auto moet. Lijkt net of ie het nog niet snapt. Maar owee als er een brokje aan te pas komt, dan is ie zo intelligent als wat... Hij vind iedereen super lief, ook hier de poezen kan ie t goed mee vinden.
Als ik aan t wandelen ben met hem, stoppen er regelmatig mensen met hun auto om hem eens goed te bekijken. Hij maakt mij ook elke dag weer aan t lachen, gewoon een lekker ding dus....

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 19:36

Qua vachtonderhoud, borstelde ik ze 1x per week echt goed en dat was voldoende.
Wij woonden op een boerderij, ze waren het meest buiten, maar als wij 's avonds naar binnen gingen kan gingen ze gezellig mee.

Ooit heb ik Andor 1x laten scheren in de zomer. Toen lag hij de hele dag in een eigen gegraven hol onder de heg. Dat vond ik zo zielig dat ik dacht dat hij geschoren misschien blijer zou zijn.
Maar dat was geen aanrader. Een geschoren NewFoundlander ziet er uit als een grote mol, het is echt geen gezicht, maar gelukkig groeide het snel weer aan.
De honden erna hebben we nooit meer geschoren.

Wij zijn wel eens nageroepen: Heeee een Grizzly-hond!
Dat vond ik wel een goede vergelijking. Als iemand niet weet wat voor hond je hebt dan hebben ze gelijk een aardig beeld op hun netvlies.

Hebben jullie NewFoundlander ook blauwe vlekken op de tong?

Wiwabalia

Re: Nog meer Newfoundlander-liefhebbers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 21:59

Nee de tong van de mijne is geheel roze. Wij zorgen altijd voor een grote plastic bak met water waar die even doorheen kan, en ga dan met hem in het weekend naar het strand enzo, zoek in de zomer wat vaker het water op.

Leuk Schimanski.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 17:07

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 17:12

Bij vriendlief thuis hebben ze een lanseer en een newfy :)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 17:30

Gaan die twee leuk met elkaar om Tyrcanol?
Onze NewFoundlander was ouder en statiger dan onze Landseer. Ik denk achteraf dat we hem er geen plezier meer hebben gedaan. Zoveel bruisende energie... Onze tweede Landseer was weer een stuk rustiger.

Zo'n wandeling is leuk pinkie87, als ik er nog eentje had zou ik er zo weer aan mee doen.

xx_Kelly_xx De tong van onze hond is blauw geworden, hij is er niet mee geboren. Toen ik voor het eerst een grote blauwe vlek achterop zijn tong zag schrok ik enorm. Ik dacht aan een melanoom, maar dit gebeurt vaker bij NewFoundlanders en het kan helemaal geen kwaad.

Schimansky die van jou zien er ook geweldig uit, heel herkenbaar dat sterke karakter.
Ze hebben wel iets van Ollie B. Bommel, een heer van stand laat zich ook niet door iedereen vertellen wat hij moet doen.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 17:34

Myca je mag ook gewoon mee lopen hoor :P en anders jat je de hond van je buren hahah

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 17:34

Hier is het andersom. De landseer is heel dominant en springt er vaak op.
Terwijl de newfy echt heel sloom en rustig is.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 17:47

Onze NewFoundlander was niet echt sloom, wel rustig. Ik weet niet of je dat van een hond kan zeggen, maar hij had charisma. Als hij naar een andere hond keek werd die al kleiner. Hij heeft nooit hoeven bijten of uit te vallen en toch was hij overal de baas. Je voelde bijna zijn ogen in je rug boren. Andor was echt een heel bijzondere hond.

De Landseer (Orion) was speelser en moest meer ravotten. Hij was geen "heer van stand" maar een "imponerend straatschoffie" Daar ergerde Andor zich aan, ook al durfde Orion nooit de regels van Andor te breken.
Andor's vaste plek was bijvoorbeeld onder de keukentafel, daar mocht Orion niet eens naar kijken.
En zelfs toen Andor al overleden was heeft Orion nooit een poot onder de keukentafel gewaagd. Onze nieuwe Landseerpup die na Andor kwam wist natuurlijk niets van Andor en die nam dat plekje weer in.

Pinkie87 ik ben bang dat ik weer zwicht als ik ze weer dichtbij zie.
Zo ben ik ook aan die NewFoundlander/Leonberger kruising gekomen. Die was van iemand die voor iets anders bij ons langs kwam, ze zei op een gegeven moment dat ze echt even met haar hond moest wandelen die nog in de auto zat. Toen ik vroeg wat voor hond dat was, zei ik ongezien dat hij ook naar binnen mocht en dat ze hem ook best bij ons mocht laten. Dat heeft ze toen ook gedaan. Deze hond leek qua uiterlijk identiek aan een NewFoundlander, maar had het karakter van een Leonberger. Meer pit, meer actie, maar minder charisma.

Zoals een NewFoundlander zijn hele borst onder kan kwijlen en er tegelijkertijd nog statig uit kan zien... Daar kan echt geen andere hond aan tippen.

schimanski

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 18:03

Wat Fonz vanmorgen uithaalde, ik word er nog onpasselijk van... := :r
Waren vanmorgen een flinke boswandeling aan t maken toen ie plotseling heel doelgericht van t pad afging. Midden in het bos tussen de struiken ging ie liggen rollen. Nou doet mijn berner dat ook vaak, een uiting van hem dat ie vrolijk is en goed in zijn vel. Nou dacht ik dus dat Fonz ook zo'n bevlieging had... Ik stond er nog dom om te lachen ook -:(- -:(- Nou nee hoor. Hij had een flinke hap stront gevonden waar ie heerlijk in ging rollen. Van onder tot boven, helemaal erin.
En ik kan je vertellen, er lagen diverse witte zakdoekjes bij, dus geeeeen honden-, herten of wat dan ook poep............
Hij is de rest van de dag niet blij met mij geweest, in zijn geheel onder de douche...........

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 18:06

Haha ja honden zijn eigenlijks echt gore beesten, stront houden ze van!
Die van ons nemen ook graag een hapje katten stront hahaha

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 18:08

Myca schreef:
Zoals een NewFoundlander zijn hele borst onder kan kwijlen en er tegelijkertijd nog statig uit kan zien... Daar kan echt geen andere hond aan tippen.

Helemaal mee eens!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 18:13

Oef, daar zou ik ook niet blij mee zijn Schimanski. Met een wandeling moesten we een keer over een loopplank, nou doet DJ dat heel netjes, maar Balou bedacht zich een keer dat ze makkelijker door de sloot kon ( plank was echt mega breed, klein bruggetje dus.. ), en het was echt zo'n vieze moeras-sloot vol met kroos..

Stinken dat ze deed! Bah, daar was ik ook niet echt amused over.. :+

Van dat statige klopt inderdaad. DJ heeft soms ook blikken waarbij je ook meteen weet wat 'ie bedoelt of wat 'ie wilt. Hij zal nooit bijten of agressief reageren maar aan zijn blik kan je dan zien dat 'ie het er absoluut niet mee eens is... :=

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 20:43

Iew! Schimanski, dat is goor :\
Rotte vis hebben we denk ik allemaal wel eens meegemaakt, maar dit is nog erger.
Liep Fonz nog wel statig verder, of had hij alle waardigheid verloren?
Een Newfy met tissues in zijn vacht moet wel van heel goede huize zijn, wil hij daar nog statig doorheen komen.

schimanski

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 21:22

Hij kwam heel vrolijk uit die struiken vandaan. Ik had het in eerste instantie nog niet eens in de gaten en wilde even een dolletje maken met hem. Toen zag(rook) ik pas waar hij in had gelegen.. ben zelfs nog even heen gelopen waar ie lag te rollen. Ben niet gauw ergens vies van, ben aardig wat gewend maar hier draaide mijn maag zich toch echt van om. Hij begreep er natuurlijk niks van dat ik hem voor me uit stuurde. Ik ben zo kort mogelijk weer terug gelopen naar de auto. Natuurlijk weer niks in de auto liggen om hem schoon te maken. Nou heb ik een bestelbus dus kon ie daar zo achterin maar toch....

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:05

Dat zijn weer van die mindere momentjes schimanski. Maar alles bij elkaar kunnen ze zo'n tegenvaller makkelijk hebben. Heb je die viespeuk al goed schoon geschrobt?

schimanski

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:24

Ja, hij is weer lekker schoon, net even flink de borstel er doorheen gehaald. En dan kijkt ie me zo dombo-achtig aan, moet ik wel weer lachen om hem, Zijn karakter is goud waard!!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 00:09

Gelukkig maar schimanski, met deze Newfy's kan je wel een tegenvaller incasseren.

elodietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 01:07

wij zijn thuis de trotse eigenaren van een Newfoundlander teef van bijna 9....
Odessa Doortje van het Knosselbos het is een bruine newfoundlander met een geweldig karakter ze helpt ons met het opvoeden van onze pups op het moment een boerboel pup van ruim 8 maanden. ze is onze 2e newfoundlander

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 11:36

Zo, dat zal wel een werk zijn geweest Schimanski!

Wat leuk, nog ren Newfy-liefhebber.