Ik zet dit topic even onder mijn favorieten. Bij mijn kater is vorige week een overactieve schildklier geconstateerd. Ik heb hem vanmorgen de eerste pil gegeven. De komende drie weken 2x per dag, daarna als het goed is 1x.
Nou is deze kat vrij makkelijk in vergelijking met mijn vorige twee katten. Vooral mijn eerste kat was een ramp, ook met in het mandje doen. Die rolde ik altijd in een badlaken zodat ze met haar pootjes geen kant op kon. Werkte altijd, alleen werd ze al snel panisch als ze het badlaken maar zag. Sinds de vorige kat heb ik een pillenschieter, dat werkt bij deze ook prima (ontwormingspillen gaan tot nu toe ook steeds goed). Maar als ze met hun tong dat pilletje naar buiten gaan werken wordt het idd lastig. Hoop niet dat die van mij dat gaat doen, die zit mogelijk levenslang aan de pillen vanaf nu... Maar met badlaken en pillenschieter en dan op schoot z'n koppie achterover trekken is het tot nu toe zo gepiept.
Anyway, er komen handige tips voorbij, hoewel pilletjes in voedsel bij deze kat niet echt willen. Al geprobeerd toen hij AB had nadat vorig jaar twee tanden waren getrokken. Nu zijn deze pilletjes gesuikerd, dus wie weet. Het proberen waard als we straks door deze eerste kuur heen zijn.