Waarmee kat medicatie geven?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cariena1

Re: Waarmee kat medicatie geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 13:10

Ik ben ook benieuwd, heb een Bengaal, is half wild, zal ook niet weten hoe daar een pil in te schieten

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 14:58

Lust hij misschien wel echt vlees?

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:50

Wij hadden ooit een halfwilde grote kater. Wormpasta en pillen geven was eigenlijk onmogelijk. Hij beet zo hard dat ik verschillende diepe wonden aan mijn handen opliep, om van de blauwe plekken van de klappen met zijn voorpoten nog maar te zwijgen. Hij krabde niet eens, maar dat bijten was verschrikkelijk.
Zo'n bloedbad maak ik niet graag weer mee.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 15:08

Na veel speuren op internet hebben wij waarschijnlijk een ander vloeibaar middel gevonden die de zelfde werking heeft als het pilletje. Even met de DA overleggen of we daar naar over kunnen stappen. Want vloeibaar gaat er wel makkelijk in bij onze kater.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:31

Ik zet dit topic even onder mijn favorieten. Bij mijn kater is vorige week een overactieve schildklier geconstateerd. Ik heb hem vanmorgen de eerste pil gegeven. De komende drie weken 2x per dag, daarna als het goed is 1x.

Nou is deze kat vrij makkelijk in vergelijking met mijn vorige twee katten. Vooral mijn eerste kat was een ramp, ook met in het mandje doen. Die rolde ik altijd in een badlaken zodat ze met haar pootjes geen kant op kon. Werkte altijd, alleen werd ze al snel panisch als ze het badlaken maar zag. Sinds de vorige kat heb ik een pillenschieter, dat werkt bij deze ook prima (ontwormingspillen gaan tot nu toe ook steeds goed). Maar als ze met hun tong dat pilletje naar buiten gaan werken wordt het idd lastig. Hoop niet dat die van mij dat gaat doen, die zit mogelijk levenslang aan de pillen vanaf nu... Maar met badlaken en pillenschieter en dan op schoot z'n koppie achterover trekken is het tot nu toe zo gepiept.

Anyway, er komen handige tips voorbij, hoewel pilletjes in voedsel bij deze kat niet echt willen. Al geprobeerd toen hij AB had nadat vorig jaar twee tanden waren getrokken. Nu zijn deze pilletjes gesuikerd, dus wie weet. Het proberen waard als we straks door deze eerste kuur heen zijn.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:36

Wat is het voor medicijn? Ik heb een kat gehad die om meerdere redenen geen pilletjes kon hebben. Toen zijn de pijnstiller en ontstekingsremmer ingespoten. Ontstekingsremmer werkt 2 weken, de pijnstiller moest elke dag.

De DA vertelde dat ze om de één of andere reden die ik vergeten ben eerst de pilletjes meegeven. Pas als je zelf nogal nadrukkelijk aangeeft dat dat NIET werkt (in mijn geval: kat kon d'r voer niet binnenhouden en de pillen dus ook niet) gaan ze het over wat anders dan pillen hebben.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:52

Ik heb een foldertje meegekregen met alle opties. De DA heeft ze ook telefonisch met me besproken. Eén optie waarover ik ga nadenken is een radioactieve jodiuminjectie, maar daar zitten wel wat haken en ogen aan. Aangezien de kat 8 is heeft hij nog wel wat jaren te gaan, dus misschien is het (ook kostentechnisch) een goede optie.

Mijn vorige kat kreeg ontstekingsremmers ook bij voorkeur ingespoten (aantal keren tand/kies verwijderd). Bij een kat die echt zo moeilijk pilletjes binnenhoudt zou ik idd met de DA overleggen of er ook injectiemogelijkheden zijn. :j

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:54

Nadeel was wel dat ze misselijk werd van die injectie en dat ze dus 2 weken lang alles weer eruit gooide. En je kunt er ook niet zomaar vanaf aangezien het spul 2 weken in d'r bloed zat. Onderbreken kan niet. Dat is een nadeel.

Kat in kwestie had een kapotte maag, misschien dat het bij een minder gevoelige maag wel goed gaat :)