Vogeltje gevonden... en nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:43

Volgende keer idd bellen, zelf gaan omklooien met kattenvoer of brood schiet niet op, word het vogeltje niet beter van, vliegt er een duif tegen je raam aan kan je hem gerust een uurtje laten zitten om hem daarna vrij te laten maar als er echt wat mee is, of ze lijken ziek dan heeft zelf dokteren geen zin..
Iig niet zelf gaan voeren..

Zwieper

Re: Vogeltje gevonden... en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:44

Toch geen kattenbrokken?
Zeeten insecten maar ik denk niet echt stukjes vlees

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:47

meestal als vogeltjes redelijk rustig blijven, dan zitten ze in een soort 'shock' lang rekken ze het meestal niet meer. heb er zo veel gehad, en om 30 minuten naar een opvang te rijden is mij te gek, dus zet ze meestal ook ergens rustig dat ze kunnen weggaan als ze willen. hoe gruwelijk het ook klinkt als de kat het vogeltje vast heeft, gewoon laten doen, is meestal een redelijk snelle dood en is ook natuurlijk. heel jammer dat hij/zij het niet heeft mogen halen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 22:50

dees_daan schreef:
Volgende keer idd bellen, zelf gaan omklooien met kattenvoer of brood schiet niet op, word het vogeltje niet beter van, vliegt er een duif tegen je raam aan kan je hem gerust een uurtje laten zitten om hem daarna vrij te laten maar als er echt wat mee is, of ze lijken ziek dan heeft zelf dokteren geen zin..

Dit hadden mijn ouders gedaan. Dit zeiden vraag maar even op bokt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 23:05

SindyKaya schreef:
dees_daan schreef:

Dit hadden mijn ouders gedaan. Dit zeiden vraag maar even op bokt

Is ook niet erg hoor, maar voor de volgende keer, beetje water erbij als het wel goed lijkt, een uurtje aankijken en als hij niet opknapt kan je de dierenambulance/vogelopvang bellen, dan moet hij niet echt gewond zijn, dan kan je beter meteen bellen :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 08:10

Zwieper schreef:
Lijsterkorrel geven en vliegen doodmeppen, wormen voeren.

Ik hadeen gewonde kauw gevonden en ik heb hem/haar? Picasso genoemd.
Heeft een weekje uitgehouden en is dan vredig gestorven.
Was een jonge vogel en werd uit nest geduwd!
Heeft twee volle dagen zonder eten gezeten en kon nog niet vliegen.
Vliegen heeft hij bij mij geleerd toen hij wat weer aangesterkt was.
Maar tja... Dat heb je nu eenmaal met jonge vogels.
Ze hebben een jojo effect in gezondheid :/
Mijn lieve Picasso ligt nu vredig in een doosje achter in de tuin en ga er elke ochtend nog bloemetjes leggen en zijn foto schoonmaken :j

Hij was mijn beste maatje!

En daarom moet je zo'n beest dus naar de opvang brengen. ;)

Jammer TS, van het vogeltje. Volgende keer meteen naar mensen brengen die er verstand van hebben! :j
Zo gaat dat in de natuur.