Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amaris schreef:Als het meisje de katten aan jullie heeft gegeven, en vriendlief is het daar niet mee eens, dan heeft vriendlief pech.
Jullie hebben met vriend niets te maken. Die heeft gewoon pech, en dat heeft ie aan zijn vriendin te danken. Ze vechten het samen maar uit.
Kanzi schreef:Draai het eens om.
Stel dat jij gaat verhuizen en je katten tijdelijk bij iemand onderbrengt.
Zonder met jou te overleggen zegt jouw vriend dat ze de katten mogen houden.
Terwijl jij dat helemaal niet wilt.
Hoe zou je er dan in staan? Dan zou jij ze toch ook terug willen?
Geef ze de katten terug en zoek zelf een hele leuke uit op internet of uit het asiel.
Probleem voor iedereen opgelost toch?
Zie het gewoon als een misverstand en hou de eer aan jezelf.
ChocoBesnier schreef:Ik vind eerlijk gezegt ook mijn probleem niet.
Als ik een topic open met daarin dat ik katten heb weggeven maar mijn vriend niet akkoord is hiermee. En dat ik ze eigenlijk wil dat ze op hun nieuwe plaats blijven. Maar mijn vriend mij verplicht ze terug te eisen, ook al is het niet zijn naam op hun paspoort?
Ik denk dat bokt zou antwoorden dat ik wel meer op mijn strepen mag staan
Apple schreef:Maar goed, geef gewoon die katten terug, dan ben je van het gezeur af. En vraag een bedragje voor de onkosten.
ChocoBesnier schreef:Ik vind eerlijk gezegt ook mijn probleem niet.
Als ik een topic open met daarin dat ik katten heb weggeven maar mijn vriend niet akkoord is hiermee. En dat ik ze eigenlijk wil dat ze op hun nieuwe plaats blijven. Maar mijn vriend mij verplicht ze terug te eisen, ook al is het niet zijn naam op hun paspoort?
Ik denk dat bokt zou antwoorden dat ik wel meer op mijn strepen mag staan
ChocoBesnier schreef:De katten zijn door hun al meerdere malen van hot naar her gesleurd.
Citaat:Omdat ze niet echt een degelijk onderdak kunnen geven.
Citaat:Het meisje wil de katten eigenlijk niet!
Citaat:De vriend beld naar ons zonder dat ze het weet om de katten te komen halen
ChocoBesnier schreef:De katten zijn door hun al meerdere malen van hot naar her gesleurd. Omdat ze niet echt een degelijk onderdak kunnen geven.
Het meisje wil de katten eigenlijk niet!
De vriend beld naar ons zonder dat ze het weet om de katten te komen halen, zonder ze eigenlijk een onderdak kunnen geven.
In dit geval zou ik inderdaad wel op mijn strepen staan. Mijn vriend moet ook niet bepalen als ik mijn paard nu wel of niet zou verkopen. (Behalve moesten er financiele problemen ontstaan, maar dan ben ik ook wel slim genoeg)
xx_Horsiex schreef:Als deze katten niet bij TS maar in het asiel waren beland en er waren twee weken verstreken hadden ze ook geen recht meer op hun dieren. Ik vind het belachelijk dat de TS ze maar even terug moet geven, wat als ze na een tijdje de kat toch weg moeten doen i.v.m de regel dat ze geen huisdieren mogen houden? Het is geen speelgoed wat je even zomaar weggeeft en dan terug neemt.
TS, ik zou eens proberen uit te vinden wat je rechten in deze zijn, en proberen de katten te behouden.
_San87_ schreef:xx_Horsiex schreef:Als deze katten niet bij TS maar in het asiel waren beland en er waren twee weken verstreken hadden ze ook geen recht meer op hun dieren. Ik vind het belachelijk dat de TS ze maar even terug moet geven, wat als ze na een tijdje de kat toch weg moeten doen i.v.m de regel dat ze geen huisdieren mogen houden? Het is geen speelgoed wat je even zomaar weggeeft en dan terug neemt.
TS, ik zou eens proberen uit te vinden wat je rechten in deze zijn, en proberen de katten te behouden.
Niet per se waar.
Ten eerste zitten de katten nog maar anderhalve week bij TS (dus als ze nu in een asiel hadden gezeten, waren ze weer mee terug naar de eigenaar). Zitten ze er langer dan twee weken en de eigenaar meldt zich alsnog (en de kat zit er nog), dan gaat deze ook weer mee met de eigenaar.