Oude eigenaar eist kat terug!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Oude eigenaar eist kat terug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:32

Hoe oud zijn de katten? Hoe lang hebben zij de katten gehad? Weegt dat op tegen die anderhalve week a 2 weken dat jullie ze nu hebben? :) Een verhuizing brengt heel veel stress mee en als ze eerst te horen hebben gekregen dat ze geen katten mochten houden, en nu blijkbaar wel, vind ik het zeer logisch dat ze gewoon een kat weer in hun nieuwe huis willen nemen.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 11:36

Ja sorry voor het schopje,...
Die 60 euro is inderdaad een vooraad, die we enkel alleen gekocht hadden omdat we dachten dat de katten bleven. Nu dit is maar bijzaak.
Heb die vriend gisteren ook proberen te overtuigen dat je best niet teveel rondzuilt met katten.
Want ze spreken ook over het feit dat het appartement maar tijdelijk is enzovoor enzovoort.
Maar hij is van mening, wij hebben ze gevonden met een nestje katten waarvoor ze een huis hebben gevonden. (Waarvan een deel naar het asiel achteraf gebleken). Dus het zijn hun katten, en wat zijn vriendin heeft gezegt was niet slim, maar het zijn hun katten
We hebben nog al de sms'en. Gisteravond hadden we haar ook een sms gestuurd, want ze wist niet eens dat haar vriend had gebeld. En na ze even had afgestemd met haar vriend zond ze terug dat haar vriend voet bij stuk wil houden en dat ze zelf eigenlijk liever de katten bij ons laat...
Nu ik wil niet meteen politie of juristen bij de hand nemen. Maar ze zullen inderdaad geen poot hebben om op te staan volgens mij moesten ze het aanvechten.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:38

In mijn ogen is gegeven gegeven.
Dat hun comunicatie niet je van het is is hun probleem.
maar je hebt zwart op wit dat jullie de katten mochten houden.
Je bent idd geen jojo.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 11:47

Apple daarom ook dat ik een topic open. Omdat ik natuurlijk mijn zinnen nu had gezet op het feit dat deze lieverds bleven. Wou ik weten indien mijn verdriet wel zo terrecht was.

Ze mogen nog steeds geen kat op het appartement maar zullen toch 1 nemen!

Van het moment ze de katten bij ons hadden afgezet hadden we het vermoeden dat het meisje er eigenlijk vanaf wilde. De vriend stond er toen nietszeggend bij.
De katten zijn 3 en 10 maanden. De kat van 3 hebben ze een jaar en heeft voordien al meer dan 3 verschillende eigenaren gehad. En de kater van 10 maanden hebben ze als kitten gevonden. En is ook al van hun vorige woonplaats naar die schoonouders heen en weer gegaan.
Vind hun erg impulsief omgaan met hun dieren en het zijn inderdaad precies voorwerpen. Daarom dat het nog extra moeilijk is om ze terug mee te geven, heb er gewoon absoluut geen goed gevoel bij!
De ene kat dumpen ze nu bij hun back up, wat ze eigenlijk geen goede thuis vinden. En de andere kat moest van de vriend mee op het appartement terwijl het meisje die kat eigenlijk niet zo leuk vind...

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:48

Draai het eens om.
Stel dat jij gaat verhuizen en je katten tijdelijk bij iemand onderbrengt.
Zonder met jou te overleggen zegt jouw vriend dat ze de katten mogen houden.
Terwijl jij dat helemaal niet wilt.
Hoe zou je er dan in staan? Dan zou jij ze toch ook terug willen?

Geef ze de katten terug en zoek zelf een hele leuke uit op internet of uit het asiel.
Probleem voor iedereen opgelost toch?
Zie het gewoon als een misverstand en hou de eer aan jezelf. :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:51

Het blijft helaas hun beslissing ja. Als je al kosten hebt gemaakt dan zou ik die 60 euro aan voer aan hun doorverkopen. Zij wil er blijkbaar vanaf, maar hij is er toch wel aan gehecht anders had hij nu niet die katten terug gewild.

Gewoon terug geven, helaas, niet iedereen gaat hetzelfde om met dieren als dat jij zou doen.

Teruggeven en zelf naar het asiel gaan en kijken of daar iets leuks zit :-)

Dan hou je de relatie met hun ook zo zuiver mogelijk. Je wilt toch niet ruzie en problemen krijgen om een setje katten dat je net anderhalve week hebt?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:53

Ziviaantje schreef:
O, en dat de chip paspoort op hun naam staat zegt niks, dat is geen eigendomsbewijs. Hoeveel chips van dieren nog staan om 3 eigenaren geleden wil je niet weten :+

inderdaad , mijn pony is nog van de fokker , terwijl ze nu toch echt 3 eigenaren verder is :P

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 11:57

Stel dat mijn vriend mij katten weggeeft, dan zou ik razend zijn!!
Maar ik ga niet de katten gaan terugeisen. Al zeker niet als ik eigenlijk geen normale thuissituatie kan aanbieden.
Ook willen we eigenlijk niet gelijk welke kat. Eigenlijk wilden we nog geen katten voorlopig. Maar voor ons leek het wel eens leuk om te kunnen testen of we het eigenlijk wel wisten te combineren. Dus voor ons was de situatie ideaal om ze enkele dagen aan te houden (zoals eerst afgesproken) Maar toen ze met eten voor 2 weken afkwamen wisten we eigenlijk dat dit langer zou zijn.
Nu we waren dol op ze vanaf moment 1.
Aangezien we de indruk hadden dat het meisje ze niet echt meer wou, hadden we al onderling afgesproken dat indien ze het vragen om ze te houden dit wel zouden doen.
Dus wij willen geen andere kat, of zomaar een kat. Deze zijn nu in onze schoot gevallen toevallig.

Als we ze toch blijken kwijt te zijn gaan we ook niet meteen om een nieuwe gaan rennen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:00

Geef ze mee terug en regel met het meisje dat jij ze weer krijgt als het stof is opgetrokken.
Niet erg slim om een kat te nemen in een apartementencomplex waar dieren niet zijn toegestaan.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:06

Amaris schreef:
Als het meisje de katten aan jullie heeft gegeven, en vriendlief is het daar niet mee eens, dan heeft vriendlief pech.

Jullie hebben met vriend niets te maken. Die heeft gewoon pech, en dat heeft ie aan zijn vriendin te danken. Ze vechten het samen maar uit.

Precies, als die mensen niet communiceren is dat niet het probleem van TS.

Bovendien hebben ze schriftelijk (via sms) laten weten dat TS de katten mag hebben als ze wil. Als TS ook nog het smsje heeft waarin de ze katten aanvaard heeft heeft ze volgens mij een overeenkomst en zijn de katten van haar. Ze zijn een gift.

Vind het netjes van TS dat ze voor de kattenbakken wil betalen. Een kattenbak is niet heel duur, desnoods haal je er 1 of 2 en geef je de oude weer mee als ze vanavond voor je deur staan.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:11

Kanzi schreef:
Draai het eens om.
Stel dat jij gaat verhuizen en je katten tijdelijk bij iemand onderbrengt.
Zonder met jou te overleggen zegt jouw vriend dat ze de katten mogen houden.
Terwijl jij dat helemaal niet wilt.
Hoe zou je er dan in staan? Dan zou jij ze toch ook terug willen?

Geef ze de katten terug en zoek zelf een hele leuke uit op internet of uit het asiel.
Probleem voor iedereen opgelost toch?
Zie het gewoon als een misverstand en hou de eer aan jezelf. :)

Hier ben ik het mee eens. Als jij nu een topic had geopend met dit verhaal maar dan andersom, had iedereen gezegd dat je gewoon de katten moest gaan ophalen :+

Ik vind dat je niet moeilijk moet gaan doen over 1.5 week, helemaal niet als je de verstandhouding met deze mensen nog enigszins goed wil houden.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:12

Ik vind dat de omgekeerde wereld. Het is lastig als stellen niet communiceren... maar dat is niet TS haar probleem.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 13:00

Ik vind eerlijk gezegt ook mijn probleem niet.
Als ik een topic open met daarin dat ik katten heb weggeven maar mijn vriend niet akkoord is hiermee. En dat ik ze eigenlijk wil dat ze op hun nieuwe plaats blijven. Maar mijn vriend mij verplicht ze terug te eisen, ook al is het niet zijn naam op hun paspoort?
Ik denk dat bokt zou antwoorden dat ik wel meer op mijn strepen mag staan

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:04

Ik zou zeggen... Jij hebt voor ze gezorgd en geld uitgegeven aan de dieren. Willen ze de katten terug? Betalen ze ook maar de onkosten die jij hebt gehad aan ''hun'' katten.

Maar waarschijnlijk hoeven ze ze dan niet meer terug :Y)

Ik zou ze trouwens gewoon houden. Dikke vinger, hadden ze maar moeten nadenken voor ze die dieren bij jullie dumpten!
Laatst bijgewerkt door Daphne__ op 12-02-13 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:07

ChocoBesnier schreef:
Als ik een topic open met daarin dat ik katten heb weggeven maar mijn vriend niet akkoord is hiermee. En dat ik ze eigenlijk wil dat ze op hun nieuwe plaats blijven. Maar mijn vriend mij verplicht ze terug te eisen, ook al is het niet zijn naam op hun paspoort?

Ik denk dat Bokt eerder zou antwoorden dat je maar eens moet gaan communiceren met je vriend :))

'op je strepen staan' is geen goede basis voor een relatie.

Maar goed, geef gewoon die katten terug, dan ben je van het gezeur af. En vraag een bedragje voor de onkosten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:10

Apple schreef:
Maar goed, geef gewoon die katten terug, dan ben je van het gezeur af. En vraag een bedragje voor de onkosten.

Mee eens.
Ze zijn er notabene 'pas' twee weken, kan me voorstellen dat in alle verhuishectiek een eigenaar even niet precies weet wat ze wil.
Geef ze terug aan de persoon die ze altijd heeft gehad.

Edit; daarbij....de katten kwamen sowieso enkel logeren in eerste instantie, je wist dat ze weer weg zouden gaan. Doe niet zo moeilijk.
Laatst bijgewerkt door Goof op 12-02-13 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:10

ChocoBesnier schreef:

Waarom maak je je zo druk om die paspoorten? Van kattenpaspoorten wordt nergens geregistreerd wie de eigenaar van het dier is. De naam van de eigenaar kun je er gewoon zelf met pen in schrijven, en vaak zijn daar meerdere mogelijkheden voor. Dus voor het geval de kat van eigenaar verandert.

Gauw je naam er in zetten. Zooooooooo! Nu ben jij de eigenaar :P :Y) Niet dat het uitmaakt. Het "bewijs", als je het daar al op aan wil laten komen, dat jij de eigenaar bent is het smsje van die meid dat jij de katten wel mag houden als je wil. En jouw akkoord daarop.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 13:13

De katten zijn door hun al meerdere malen van hot naar her gesleurd. Omdat ze niet echt een degelijk onderdak kunnen geven.
Het meisje wil de katten eigenlijk niet!
De vriend beld naar ons zonder dat ze het weet om de katten te komen halen, zonder ze eigenlijk een onderdak kunnen geven.

In dit geval zou ik inderdaad wel op mijn strepen staan. Mijn vriend moet ook niet bepalen als ik mijn paard nu wel of niet zou verkopen. (Behalve moesten er financiele problemen ontstaan, maar dan ben ik ook wel slim genoeg)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:14

ChocoBesnier schreef:
De katten zijn door hun al meerdere malen van hot naar her gesleurd.

Is niet jouw zaak :)
Citaat:
Omdat ze niet echt een degelijk onderdak kunnen geven.

Is ook niet jouw zaak :)
Citaat:

En dit ook niet :)
Citaat:
De vriend beld naar ons zonder dat ze het weet om de katten te komen halen

HUN probleem. Niet het jouwe. Ook niet jouw probleem van maken.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:16

Maar het zijn ook de katten van die vriend, hij heeft er dan toch net zo veel over te zeggen? Misschien is hij wel heel erg gehecht aan ze en mist hij ze. Als het meisje voor de deur stond dat ze de katten terug wilde had je ze dan wel meegegeven?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:18

Als deze katten niet bij TS maar in het asiel waren beland en er waren twee weken verstreken hadden ze ook geen recht meer op hun dieren. Ik vind het belachelijk dat de TS ze maar even terug moet geven, wat als ze na een tijdje de kat toch weg moeten doen i.v.m de regel dat ze geen huisdieren mogen houden? Het is geen speelgoed wat je even zomaar weggeeft en dan terug neemt.

TS, ik zou eens proberen uit te vinden wat je rechten in deze zijn, en proberen de katten te behouden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:18

ChocoBesnier schreef:
De katten zijn door hun al meerdere malen van hot naar her gesleurd. Omdat ze niet echt een degelijk onderdak kunnen geven.
De vriend beld naar ons zonder dat ze het weet om de katten te komen halen, zonder ze eigenlijk een onderdak kunnen geven.

In dit geval zou ik inderdaad wel op mijn strepen staan. Mijn vriend moet ook niet bepalen als ik mijn paard nu wel of niet zou verkopen. (Behalve moesten er financiele problemen ontstaan, maar dan ben ik ook wel slim genoeg)

De katten zijn van die mensen. Niet van jou. We hebben het hier over anderhalve week, zelfs een asiel mag dieren die er anderhalve week zijn niet houden (uitzonderingen daargelaten) en moet ze terug geven aan de eigenaar als deze zich meldt.

Waarom zou dat voor jou anders zijn? Ook al heeft een van de twee eigenaren gezegd dat ze mogen blijven, er is ook nog een ander in het spel. Zij willen de voerkosten terug betalen en nemen de katten weer mee. Doe jezelf een plezier en geef de dieren mee met hun eigenaren.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 13:19

Koper- In hun paspoort staat er wel naam eigenaar, koppel is niet getrouwd. Komen net van het hoger onderwijs af waardoor ze moeten verhuizen. Dus vriend heeft juridisch bekeken geen recht om katten ergens op te halen, terwijl de eigenaresse op paspoort aangeeft dat ze ze bij ons wil houden.
Dat leek voor mij iets wat we in handen hadden. Samen met dat sms'je

Neen is allemaal niet mijn probleem. Maar de katten hun probleem.
Wil ik gewoon gelijk welke kat ga ik wel 1 kopen.
Maar ik wil DEZE katten nu een stabiele thuis geven, zoals eerst afgesproken

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:20

xx_Horsiex schreef:
Als deze katten niet bij TS maar in het asiel waren beland en er waren twee weken verstreken hadden ze ook geen recht meer op hun dieren. Ik vind het belachelijk dat de TS ze maar even terug moet geven, wat als ze na een tijdje de kat toch weg moeten doen i.v.m de regel dat ze geen huisdieren mogen houden? Het is geen speelgoed wat je even zomaar weggeeft en dan terug neemt.

TS, ik zou eens proberen uit te vinden wat je rechten in deze zijn, en proberen de katten te behouden.

Niet per se waar.

Ten eerste zitten de katten nog maar anderhalve week bij TS (dus als ze nu in een asiel hadden gezeten, waren ze weer mee terug naar de eigenaar). Zitten ze er langer dan twee weken en de eigenaar meldt zich alsnog (en de kat zit er nog), dan gaat deze ook weer mee met de eigenaar.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:22

_San87_ schreef:
xx_Horsiex schreef:

Niet per se waar.

Ten eerste zitten de katten nog maar anderhalve week bij TS (dus als ze nu in een asiel hadden gezeten, waren ze weer mee terug naar de eigenaar). Zitten ze er langer dan twee weken en de eigenaar meldt zich alsnog (en de kat zit er nog), dan gaat deze ook weer mee met de eigenaar.

Eigenaar heeft twee weken de tijd zich te melden en daarna mogen andere mensen deze dieren adopteren.