Welke site voor kittens kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:18

GamblersCup schreef:
Als je een kitten wil, zou ik er juist twee nemen: kunnen ze fijn samen stoeien, spelen, elkaar aanvallen, oefenen etc. Dat kan allemaal niet met je hond. Dat is hetzelfde als een geit als enige gezelschap voor je paard -O- (ja, en toch doen mensen het nog stug, waarom zou je ook aan het welzijn van je dier denken he!)
En nog een reden voor twee kittens: dan slopen ze elkaar, in plaats van je meubels :D

Helemaal mee eens!

TS het is momenteel niet echt kittenseizoen... over een maand of 3 schieten ze bij wijze van weer als paddestoelen uit de grond. In het voorjaar/zomer kom je óm in de kittens, ook bij voorbeeld op marktplaats.

Ik heb mijn kitten (inmiddels vrij forse kater van 6) ook via marktplaats... voordat hij geboren was stond hij er al op en heb ik hem "gereserveerd". Misschien is dat wat voor jullie? Dan kunnen je ouders vast wennen aan het idee. Alleen moet je dan wel wachten tot je kittens ook bij hun moeder weg kunnen. Het is voor je katjes ook wel prettig om samen met een broertje/zusje de Grote Wereld Zonder Mamma in te gaan.

Succes!

AfricanLady

Re: Welke site voor kittens kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 11:20

mijn poes komt van marktplaats
maar er zitten ook genoeg in asiels

ik wou liever een kitten uit een huis weg dan weet ik de achtergrond
bij asiels weet je dat vaak niet en dan hebben ze mischien al heel veel meegemaakt en soms dingen hebben waar je niet mee om kan gaan

is wat jij wilt

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:38

http://www.honderdak.nl en dan bij onze dieren en dan katten. Er staan diverse enorm leuk en nog jonge katten op. Wel iets meer kwijt dan qua aanschaf kosten maar ze zijn al geent, gechipt, worden geregistreerd en zijn geholpen.

Vele kittens die in asielen terecht komen groeien op in pleeggezinnen. Dat is bij deze opvang ook zo. De kittens groeien dus gewoon in een huis situatie op vaak met andere dieren en kinderen. Erg bange katten gaan ook naar zo'n gezin om te kijken hoe ze in huis zijn en/of men het dier meer zelfvertrouwen kan geven. Zodoende is er al veel bekend over het karakter. Katten die in de opvang al vrij en blij zijn die zijn dat in een huis situatie 9 van de 10x ook. Katten die bang zijn in de opvang kunnen in huis enorme kroelkatten zijn. Een opvang geeft namelijk veel meer stress en drukte dan een huis situatie. Zeker als je een opvang treft waar altidj vee vrijwilligsters en stagiaires zijn die naast het schoonmaken druk bezig zijn met borstelen, kroelen, spelen enz.

In elk geval groeit een kitten in de meeste asielen al vele malen socialer op dan op een boerderij.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:41

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:43

Het is asiel is echt de beste optie.
Als je daar een kitten haalt zijn ze wel wat duurder dan de 50 euro die je wilt uitgeven MAAR dan heb je wel een kitten die gecastreerd, geent, gechipt en ontwormd is en als je dat zelf gaat doen kost het je het dubbele.
Dus dat is echt wel de moeite waard.
Daarbij is het fijne aan een asiel dat je meerdere katten bij elkaar ziet en dus echt karakters kunt vergelijken.

2 kittens is echt wel veel leuker, die samen zien spelen is zo ontzettend leuk.
En wat gezegd is; de aanschaf van de tweede kitten verdiend zich heel snel terug in meubilair wat heel blijft. Zeker als het een binnenkatje wordt is dat een aanrader want die gaat zich echt uitleven op alles wat los en vast zit :P

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 12:48

Liselot schreef:
Gewoon naar de asiels heen gaan. Kost wel wat meer, maar dan hebben ze al een chip, zijn ze geent en mag je op de kosten van het asiel ook nog laten steriliseren of castreren.
Als je een kitten gratis bij een boertje ophaalt zijn deze kosten allemaal voor jezelf en ben je nog duurder uit ;-)

Maar je hebt wèl gratis wormenbuikjes en een ongelooflijke hoeveelheid vlooien. :')
En om 5 uur 's ochtends maken ze je wakker door om voer te miauwen, want dat waren ze op de boerderij ook gewend... :P

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:31

Als je ze van een boerderij haalt zijn ze meestal vrij schuw, mag je ze zelf tussen de hooibalen vandaan halen en als ze eenmaal een week of 8 zijn is het lastig ze nog echt goed tam te krijgen. Dat geld overigens ook voor zindelijkheid, als je daar vroeg mee begint is het een eitje en leren ze het nooit meer af, eenmaal 8 weken is het zindelijk maken een stuk lastiger.
Daarbij willen ze ze op de boerderij vaak zo snel mogelijk weg hebben en dan zijn ze vaak nog veel te jong (5-6 weken)

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 15:24

Ik heb net even alles gelezen, en zou het vanmiddag aan mijn ouders vertellen wat voor wijze raad (haha) ik hier heb kregen. En katten speel toestellen, zorgt dat ook voor dat je meubilair mooi blijft :P? Iedereen bedankt!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:19

als je je katten leert dat ze alleen aan de speeltoestellen krabben komt het helemaal goed mijn kitten deed dat automatische

elodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:41

hey TS,
en? heb je een leuke kitten?
Ik ben wel benieuwd hoor :j
xxx

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:51

anneliesdj schreef:
Als je ze van een boerderij haalt zijn ze meestal vrij schuw, mag je ze zelf tussen de hooibalen vandaan halen en als ze eenmaal een week of 8 zijn is het lastig ze nog echt goed tam te krijgen. Dat geld overigens ook voor zindelijkheid, als je daar vroeg mee begint is het een eitje en leren ze het nooit meer af, eenmaal 8 weken is het zindelijk maken een stuk lastiger.
Daarbij willen ze ze op de boerderij vaak zo snel mogelijk weg hebben en dan zijn ze vaak nog veel te jong (5-6 weken)

Is niet altijd zo wij hebben onze poezen ook van de boederij maar die lagen gezellig met mama in een ton en zagen er goed uit. Ze hadden geen vlooien etc. En nu zijn ze hier nog steeds :)
Hoeft niet altijd zo te gaan dus, wel goed laten informeren :j

Frankaas schreef:
Ik heb net even alles gelezen, en zou het vanmiddag aan mijn ouders vertellen wat voor wijze raad (haha) ik hier heb kregen. En katten speel toestellen, zorgt dat ook voor dat je meubilair mooi blijft :P? Iedereen bedankt!

Ligt eraan, onze katten keken er niet naar om :+ Vonden de stoel toch leuker... (en ze zijn met z'n 2en )
Maar bij ons krabben ze vooral aan zo'n mat wat je voor de deur kan leggen met welkom erop, dat vinden ze het lekkerst lijkt het :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 15:32

Emie99 schreef:
anneliesdj schreef:

Is niet altijd zo wij hebben onze poezen ook van de boederij maar die lagen gezellig met mama in een ton en zagen er goed uit. Ze hadden geen vlooien etc. En nu zijn ze hier nog steeds :)
Hoeft niet altijd zo te gaan dus, wel goed laten informeren :j

Ik ben goed geinformeerd maar denk dat jij nog moet leren lezen.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 16:01

elodi schreef:
hey TS,
en? heb je een leuke kitten?
Ik ben wel benieuwd hoor :j
xxx

Nee, helaas nog niet :+. Waarschijnlijk wordt het pas na dat we op vakantie gaan in de zomervakantie, dus dat wordt nog lang wachten :').

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 16:40

anneliesdj schreef:
Ik ben goed geinformeerd maar denk dat jij nog moet leren lezen.

Sorry daar heb ik over heen gelezen, maar het is toch niet erg om ervaringen neer te zetten?
En het informerend gedeelte was voor ts bedoeld.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:12

Kijk eens in het asiel in Almelo! We hebben heel veel kittens.
Tip van een insider: vraag naar Molentje (molen 2) (zit in de quarantaine, omdat hij speciaal voer krijgt. Hij mag wel geplaatst worden namelijk). Dat is de grootste knuffelkont ooit, hij blijft je kopjes en likjes geven. Is van zomer 2012.
En vraag naar Iwan (ook zomer 2012, dacht ik). Is in het begin wat bangig, maar ik had zijn vertrouwen na 3 dagen een kwartiertje knuffelen. Geweldig beestje, stopt niet met spinnen van blijheid (ook als hij moed verzamelt om je een kopje in je gezicht te geven).