Nimfee schreef:trysteffy schreef:Soms is er geen optie want als je heb onder de kont en dan borst wil pakken gaat ie hellemaal tegen stribbellen en hij heeft me hand al open gekrapt. Want die hokken moeten schoon en als je ze in de hok laat lopen ze alleen maar in de weg dan gaan ze op de stoffer en blik zitten.
We advieseren eigenlijk ook meer om voor kinderen een rat te nemen die blijven bij je zitten en zijn eel socialer.
En met dat makke konijn aan we zekker proberen om bij kinderen te plaatsen en waar die binnen kan hij houdt van gescheldschap.
En die ander aaien we 3x per dan ff 5 min zoals van daag eind van de dag gingen zijn oortjes ietsjes omhoog en zijn oogjes werden niet meer zo groot. Want toen ie net kwam was ie wel van kijken hee wat doe je en op je arm klimmen. Maar sinds deze maand niet meer .
Ja een rat, wat een advies.. Ratten horen ook samen, niet per 1. Maar hoezo konijnen binnen kan houden als die mak is?? Ik neem aan dat je toch adviseert dat konijnen gewoon samen horen en dat het kan gebeuren dat konijnen niet van oppakken houden? Konijnen zijn nu eenmaal geen knuffeldieren, er zijn denk ik veel meer konijnen die niet houden van knuffelen en aaien dan konijnen die dat wel leuk vinden. Ik heb geen enkel konijn gehad die hield van knuffelen. Sommige vonden een aai wel leuk, maar dat waren er ook maar 2 ofzo. De rest , vier, dus niet.
Ben ik het niet met je eens. Echter konijnen moeten leren dat aaien leuk is. Heel veel konijnen worden gewoon veel opgepakt en associeren het aaien daarmee. Hierdoor lopen er nu heel veel schuwe konijnen rond, dat is zonde en onnodig.