Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

essiesilly schreef:wat is dat nou weer voor een achterlijke reactie :S ten eerste wie zegt dat ik ze buiten PLEUR ?? en ten tweede, ze zijn het gewend en kunnen gewoon in de stal gaan slapen als ze willen dus nee niks zieligs aan hoor
Francis schreef:Katten hebben per definitie een hekel aan gesloten deuren omdat ze een vrij groot territorium kunnen hebben. Als ze dat niet naar buiten uit kunnen uitbreiden doen ze dat in huis.
Een kat opsluiten in 1 kamer is dus érg-kat onvriendelijk en tegen de natuur van een kat in. Liefst geef je een kat gewoon toegang tot het hele huis.
Dat vervelen van de hond en 'druk' zijn is hoogst waarschijnlijk iets tijdelijks, ik begrijp dat je haar nog niet zo lang hebt en zo te horen is ze nog niet zo oud. Ook een kat kun je opvoeden en duidelijk maken dat bepaalde dingen gewoon niet mogen, maar inderdaad... daarvoor moet je soms een wat lange adem voor hebben.
Zorg dat er zo min mogelijk afleiding is op de slaapkamer, geen waterbak voor de hond, (die kan voor z'n water ook ergens anders heen), geen speeltjes enz. En als ze niet op bed mag, zorg dan voor een andere uitnodigende plek om te slapen (groot genoeg om languit te liggen) en zet haar daar op als ze toch op je bed komt. Straffen heeft bij katten zelden zin, beter bied je een alternatief aan wat beter is dan het gedrag of de plek die je niet wilt. Ik denk dat je haar op die manier eerder het klieren op bed af leert dan het krabben aan de deur want daar kun je geen alternatief voor bieden. Als ze eenmaal weet dat ze de kamer in mag is de noodzaak er voor meestal ineens een stuk minder. (Zo heb ik bijv. een kelder... staat die deur open dan schiet mijn kat geheid de kelder in terwijl ze door het hele huis mag. Laat ik die kelderdeur nu gewoon een week open staan dan weet ik zeker dat ze na een poosje bijna niet meer naar die kelder gaat. Zo gaat dat ook met jouw slaapkamer. Uiteindelijk zal ze gewoon een fijne plek om te pitten zoeken, of dat nou wel of niet in jouw slaapkamer is.)
Als je haar toch uit je slaapkamer wilt weren, dan zou je haar daar ook overdag uit moeten laten en het gewoon als 'permanent niet toegestaan terrein' beschouwen. Maar dan ook de hond niet op je slaapkamer.

manon_king schreef:Misschien moet je het ook iets meer tijd geven? Onze 2e kat was in het begin ook verschrikkelijk vervelend als wij probeerden te slapen.
Inderdaad op bed springen bij alles wat beweegt, z'n kop in je gezicht duwen, janken etc. Na een tijdje werd het steeds minder en nu gaat hij ook direct slapen als wij gaan slapen.
Edit: een vriendje erbij voor je kat is misschien ook handig, bij ons vroeg onze poes veel minder aandacht van ons dan voordat ze een maatje had.
haha
En hij is inmiddels okay met zijn slaapplek, we moeten hem alleen wel altijd even instoppen
Miracle_ schreef:Vjestagirl schreef:Iedereen gaat hier in op symptoom bestrijding. Waarom probeer je niet iets te doen aan waarom die kat het doet?
Waarom doet ze het dan volgens jou?
Tijd om een veertje uit de kast te plukken. 
Vjestagirl schreef:Miracle_ schreef:
Waarom doet ze het dan volgens jou?
Wat ik al eerder schreef, ik denk dat die kat van jullie niet alleen wil zijn. Heeft al een ppos in het asiel gezeten en is daar waarschijnlijk achtergelaten door de eigenaren, dus nu een beetje verlatingsangst. Heeft nu de hele dag iedereen om zich heen, mensen, hond, aandacht: leuk. En 's avonds vertrekken jullie met z'n 3en naar de slaapkamer toe en mag zij niet mee. Ik denk dat ze het daar niet mee eens is.
Ik zou eens proberen of het helpt om de tv aan te laten, of de radio, zodat ze iig stemmen hoort. Zo'n hartslagkussen wat ik eerder linkte kan ook zeker helpen, eventueel icm een kruik op haar lievelingsplekje op de bank oid.

Het is verder echt een schat, en ze wil ook gewoon bergen met aandacht. Begrijpelijk, asiels zijn niet echt goed voor je ego als queen kitty.