waar hebben jullie je kat vandaan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:59

Eentje is aan komen lopen in de zomervakantie, die was net een half jaar oud dus waarschijnlijk niet schattig genoeg meer... de andere twee van marktplaats. Ik wilde liever asielkatten maar het enige asiel dat een beetje in de buurt was deed ontzettend moeilijk, alsof ik slangenvoer zocht in plaats van minimaal 12 weken oude kittens als gezelschap voor de kat die we al hadden.
Marktplaats was ook nog niet makkelijk, daar had ik het idee dat op 8 weken alles naar een nieuw adres moest :\

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:08

via asiel die toevallig een fokker wist met katten die ik qua uiterlijk en karakter zocht en via asiel zelf. Nu in het asiel ook weer diverse leuke raskatten. Wij hebben momenteel bijv. 2 britten en heilige birmaan (allen raskatten) in de opvang zitten. Dus ook asielen (www.dierenasiels.com ) zeker in de gaten houden. Elk jaar hebben wij ook meerdere ras kittens die op straat gevonden worden. Dit jaar heilige birmanen gehad, een ragdoll en zeker wel 10 langhaar katten waar o.a. noorse boskat en maine coon in zat. Ook perzen en kruising perzen komen regelmatig binnen.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 20:21

Toch wil ik nog iets toevoegen. Ik heb er altijd spijt van gehad dat ik niet 2 uit hetzelfde nest heb genomen.
Mijn dochter heeft dit wel gedaan en het is zo lief om te zien hoe goed die twee het samen kunnen vinden. Spelen leuk en liggen dicht tegen elkaar aan te slapen.

Ik had al een poes van 4 jr uit het asiel en heb daar een kitten van 8 weken uit een pleeggezin bijgezet.
Vanaf het aller eerste moment was het haat, nijd en blazen, ( door de poes )
Jochie is gecastreerd maar nooit helemaal zindelijk geworden door de waarschijnlijke stress door constante dreiging.
Ze zijn nu 16 jaar en 12 jaar en gedogen elkaar, en daar is alles mee gezegd,zo jammer...
Dus als je er twee wil...dit kan ( hoeft uiteraard niet ) je ook gebeuren.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 20:27

Mijn ene kat is bij ons geboren. Moeder was een zwerfpoes die we net in huis hadden en bleek dus dragend te zijn. Ze kreeg 3 kittens, waarvan er 2 al snel een huisje hadden. Die 3e hebben we toen maar zelf gehouden :)
Mijn andere kat komt uit het asiel, die was als erg jonge kitten gedumpt en zo in het asiel terecht gekomen.

In het asiel is vaak erg veel keus, zeker in het voorjaar/zomer zitten ze overvol met kittens, dus ik zou zeker even bij het asiel gaan kijken :j
Ik zou een eventuele volgende kat ook zeker uit het asiel halen, al zou ik dan niet meer voor een kitten kiezen. Dat jonge spul is me toch eigenlijk wat te druk :=

UMayDream

Re: waar hebben jullie je kat vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 20:29

Onze kat komt uit het asiel! Heerlijk beestje is het <3

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 20:32

Uit het asiel :) En zijn allemaal hele lieve knuffelkatten, en sommige met nog een speciaal kleurtje ook :)

edit: er zaten op hetzelfde moment als wij onze kat geadopteerd hebben ook verschillende raskatten in het asiel, oa twee perzen, dus je vindt niet enkel vuilnisbakjes in het asiel.
Laatst bijgewerkt door Solleke_Noah op 07-02-13 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 20:32

Onze eerste twee katten hebben we opgehaald bij een kennis, de twee daarna ook. Daarna nog nestjes gehad (Poezen zijn inmiddels gesteriliseerd ;) ) en ook wat zwerfkatten die hier aan zijn komen lopen. Inmiddels hebben we acht katten,die allemaal buiten en in de stal lopen, stuk voor stuk superlieve diertjes <3

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 20:35

Ik heb een gratis kat van Marktplaats. Hij komt bij een jongen vandaan die voor zijn werk veel van huis was. Zelf had hij als acuut opvangadres gefungeerd toen de vorige eigenares naar een verzorgingshuis moest, maar uiteindelijk vond hij dat hij toch te weinig thuis was om een huisdier te hebben. Hij zocht absoluut een goed tehuis (naar het asiel zou hij nooit hebben gedaan) en toen kwam ik langs. ;)

Mijn vorige kat was ook gratis. Burmees met stamboom, 13 jaar oud, eigenares was ziek en overleed. Kat heeft eerst nog een paar weken bij mijn ouders gewoond, maar dat ging niet samen met de hond. Met mijn toenmalige kat (eentje uit het asiel) ging hij wel goed samen.

Ik heb weinig met kittens. Als ik een kat in huis neem, dan is het een al wat oudere die een goed tehuis zoekt, via een asiel of Marktplaats of via via. Er zijn al zo veel (oudere) katten op zoek naar een goed tehuis. Of ze zitten al in een asiel, of ze gaan naar een asiel als er niemand voor komt. Maar goed, dat is persoonlijk. Er zijn ook mensen die daar niet aan moeten denken en een voorkeur hebben voor een jonge raskat.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 20:38

Ik heb trouwens ook bewust gekozen voor een oudere herplaatser omdat ik zo zeker wist dat hij het alleen goed vond (beter zelfs..) en dat hij niet aan 'buiten' hecht. Bij de fokker durfde hij de tuin niet eens in en was het altijd bonje als een andere kat aandacht wilde. Hier woont hij gewoon bij ons op schoot als het kan en is hij inmiddels heer en meester van de tuin, maar wel alleen met mooi weer en als hij elk moment ook weer naar binnen kan vluchten. Je weet maar nooit wat die vogels met je doen als ze je te pakken krijgen natuurlijk. 8)7

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 20:43

manumol schreef:
De beesten hebben alles al geleerd en dat vind ik persoonlijk heel prettig, bij een kitten moet je maar afwachten wat het karakter is.

Dit is voor mij ook een reden om voor een wat oudere kat te gaan. Bij mij kunnen ze niet los naar buiten vanwege de verkeerssituatie achter mijn huis. Dan is het wel prettig als je weet dat het beestje een binnenkat is die hooguit de behoefte heeft om een beetje in de tuin te scharrelen, maar niet een die het liefst buiten is. Zo'n dier is IMO beter af op een boerderij ofzo.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 20:44

De oudste komt uit het asiel en de andere vier allemaal van Marktplaats.nl :P Als ik op mezelf ga wonen, dan komt er eentje (of twee) uit het asiel.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 20:46

1 van de fokker ( brits korthaar) en 1 van stichting zwerfkatten rijnmond. Allebei als kitten gekocht.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 20:46

Vorige kat kwam uit het dierenasiel (toen al 10 jaar oud)
Eén kat is komen aanlopen, die heb ik maar gehouden.
Eén kat was een jong van een zwerfpoes die een nestje had gekregen, de moederpoes is gevangen en naar dierenasiel gebracht en ik heb één van de jonkies genomen.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 20:49

Gevonden achter de auto half onder de heg...
Mega klein, en heel erg jong....
Vet sneu, maar we hebben haar gehouden eerst als stalkat, toen als waakkat bij papa in het bedrijf (autobedrijf) En vervolgens huiskat :)
Nu is ze van alles wat, en hebben we haar al bijna 5 jaar.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 20:51

de jongste is aan komen lopen, schurftig mager ding.
aangegeven bij de dierenambulance dat ik er 1 had gevonden, nooit opgehaald.

tweede poes heb ik meegenomen van de manege toen ik 12 was :)

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 20:52

Poes 1 en 2 kwam uit het nest van de kat van mijn beste vriendin. De rest komen allemaal van de straat: van zwerfpoezen bij afzonderlijke garages, in een doos langs een restaurant aan de autosnelweg, een kat die telkens terug in onze tuin kwam en niet meer naar buiten wilde na eenmaal binnen te zijn geweest... Maar ik raad je aan om naar een asiel in de buurt te gaan, die dieren en mensen help je het meest van al :)

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 20:53

Mijn twee katten komen van De Poezenboot in Amsterdam. Ze zaten bij elkaar als een koppeltje.
Ik kwam eigenlijk voor één kat, maar kon deze twee niet weerstaan en ze zijn echt de liefste katten die ik ooit gehad heb!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 20:53

Ergens op 2,5 uur rijden in Friesland ofzo :=.
Gingen kijken voor een paard, maar was verliefd op 1 van de kittens die ze had lopen. Heel toevallig dus :).

Zwarte kreng :+ komt bij de buren van mn oom en tante vandaan, die vonden ineens een verwilderd nestje in het hooi.

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:02

Onze kat heeft ons gevonden, in de bossen in Frankrijk. Een klein mager scharminkel met vlooien, luizen, teken en een dikke wormenbuik. Maar een stem dat hij had!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:04

Eentje van een oud collega. Ze had een nestje en ik was net op mijzelf, kon er dus eentje aanschaffen.
De 2e via MP.
De 3e en 4e van een lieve Bokker. :D

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:08

2 britse kortharen die we bij de fokker gehaalt hebben (na 3 nestjes mogen ze met 'pensioen' ) en wij konden geen raskitten betalen (ik ga gewoon weg geen 600 euro uitgeven aan een kat).ze katten kwamen aan bij ons met de leeftijd van 6/8 jaar en zijn ondertussen al weer 13 *\o/*

en eentje op mijn oude stal, helemaal vermagert en kwam continu naar ons toe als we aan kwamen op stal. ik ging er weg en kon der niet daar laten (dus voordat ik had gezegt dat we weggingen vroeg ik eerst of ik de kat mocht hebben :+ )
ze Zat onder flinke lintwormen :(:)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:09

mijn huiskat komt uit Griekenland, van het eilandje Lesbos, een zieligje. Via internet opgeduikeld bij Nederlanders die daar toen zielige dieren opvingen, ik kon hem ophalen op Schiphol.
Mijn stalkatten komen bij de stal next door vandaan, 3 katers (inmiddels ex) uit 1 nest, inmiddels is hun oma overgelopen en woont rond etenstijd ineens ook bij ons :+ :Y)

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 21:10

Ik heb een aanloopkat, ze is er inmiddelsmalweer 5 jaar. :))
Mocht hem hebben van d'r eigenaar na 4 jaar omdat ze ruzie maakt met d'r broertje. :')

Nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:01

Onze Alex (Geb, April 2001) hebben we van buren in de straat, komt van een oeps nestje, mn zoon speelde veel met hun zoon, en kwam opeens thuis met de mededeling dat we een kitten erbij kregen.
We hadden toen Frits al (Geb, 1995 - Overl, 2007), geboren uit een zwerfmoeder die we opgevangen hadden en hoogzwanger bleek.

Toen frits overleed werd Alex heel erg deprie, en ben ik naar de dierenarts gegaan, die wisten een kittenopvang, en daar hebben we in April 2008 Bertus vandaan gehaald (Flessekind, moeder doodgereden).

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:05

Mijn moeder heeft een Oosterse korthaar cattery.
Wil geen andere katten meer sindsdien ze is begonnen met fokken. Toen we samen gingen wonen hebben we moeder (oud fokpoes) en zoon gekregen.