Oude hond op gewicht houden...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:41

Kuggur schreef:
Goed, sterkte ermee. Bedenk je één ding, in zo een situatie bestaat te vroeg inslapen niet, te laat wél.

Absoluut. Alleen de tijd van de hond van TS lijkt mij nog niet gekomen.

ivy_power89

Re: Oude hond op gewicht houden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 11:44

Tip mocht je hond de brok niet willen eten.
Stop het een paar seconde in de magnetron!
De olieen beginnen dan sterk te ruiken en is dus aantrekkelijker om de brok te eten

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:17

Is het brok van royal canin met een laag eiwit gehalte? Want met een nierprobleem meot je er goed opletten dat ze niet teveel suikers en eiwitten krijgt dat belast de nieren alleen nog maar meer.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 15:41

Dat lijkt me nogal logisch als de DA het voorschrijft aan de hand van een bloedonderzoek waaruit blijkt dat ze het aan d'r nieten heeft...
Maar for the record: Royal canin renal is het

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 21:24

stef schreef:
Kuggur schreef:
Goed, sterkte ermee. Bedenk je één ding, in zo een situatie bestaat te vroeg inslapen niet, te laat wél.

Dus als ik je goed begrijp vind jij het veter als we haar nu in laten slapen?

Waarom zou inslapen hiermee nooit te vroeg zijn?

Nee, ik bedoel met deze opmerking niet dat je het beestje nu moet laten inslapen (anders had ik dat gewoon gezegd ;) ), dat kun je tenslotte het best zelf bepalen.
Wat ik er mee bedoel is dat als je een dier hebt met een terminale ziekte je hem altijd lijden bespaart als hij op het moment dat hij symptomen ontwikkeld ingeslapen wordt. Een hond leeft in het nu, inslapen is pijnloos, en een hond kan niet lijden door het vrezen voor de dood.
Als de eigenaar "zéker weet" dat de hond lijdt, is hij in feite al te laat.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:50

Vervelend hoor Stef!

Hopelijk gaat het straks beter met het voer.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 10:46

Na een week speciaal voer is ze helaas een halve kilo afgevallen ipv aangekomen...
Volgende week weer wegen en afhankelijk van wat daar uit komt contact met DA.
Ze is nog steeds vrolijk, niet ziek oid...
Toch zegt mijn gevoel dat dit haar laatste jaar is...

Als ik over haar bloedwaardes lees, kom ik erop uit dat haar nieren echt al ver heen zijn. Iets wat niet pijnlijk is, maar ook niet te herstellen...

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:57

Hier een hondje van 15 en een half. Is ook wat afgevallen maar ze doet ook veel minder haha slaapt eigenlijk de hele dag. Laatst nog bij dierenarts geweest want ik vond dat ze ook zoveel dronk. Dierenarts gaf aan des te ouder honden worden ook nieren maar lever etc ook achteruit gaat. Hij gaf aan dat het goed is als we pasta, rijst etc door het eten doen, dan is de samenstellin beter voor de nieren etc. Misschien heb je hier ook iets aan. Die van ons krijgt zijn hele leven al 1x op een dag te eten en doet het daar goed op. Laatst hadden we 2x op een dag gedaan mare toen werd ze zo dik ook door te weinig beweging dat dat dus ook niet handig was.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 11:03

Zal de DA eens bellen of er idd iets van rijst oid doorheen mag

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:45

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:20

Nee, daar wordt je hoogstens wijs neuserig van.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:27

Voor zo'n oude hond vind ik dat ze wel erg weinig eten krijgt. Mijn bejaarde was ook te mager en ook een moeilijke eter en hij krijgt 5x per dag eten. En waar hij echt van aankomt is puppyvoer. Hij krijg de helft gewone brok en de helft puppybrok ( royal canin large breed puppy)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:39

Noem mij maar een botte boer, maar geef dr gewoon haar eigen eten en een portie (of meerdere extra.) Ze is 15, mag ze achteruitgaan?! Niet negatief ten opzichte van jou hoor Stef, gewoon in het algemeen.Hou lekker dr eigen vertrouwde eten en voer dr wat meer, voor haar niertjes hoef je het niet meer te laten, die worden niet beter. Bezorg haar gewoon een goede oude dag en verwen dr maar lekker zo lang het nog kan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 22:33

Kiki: er staat nergens beschreven hoeveel ze krijgt, dus hoe kom je daarbij?

Pipo, ze mag achteruit gaan, maar niet functionerende nieren zorgen ervoor dat ze zichzelf vergiftigd. Dat wil ik graag zo min mogelijk

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:35

2x per dag vind ik sowieso te weinig voor een oude hond die al niet op gewicht is. Is de hond oud maar wel op gewicht dan hoor je mij niet. Mijn hond kreeg in zijn jonge jaren 3x per dag een volle bak. Nu 3x per dag een volle bak en 2x een halfvolle bak

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 23:13

Mijn hond krijgt altijd al 2x per dag, meer zou ze überhaupt niet op kunnen trouwens. De hoeveelheid dieetvoer (250 Gr. Per dag) krijgt ze al nauwelijks weg.
Maar goed, dat jou keuze anders is, is je goed recht.

Aankomen door puppyvoer is in dit geval op de verkeerde manier aan komen.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 23:18

MIjn hond is ongeveer 12 jaar oud(is niet geheel bekend), werd ook mager en bleek na onderzoek een leverkwaal te hebben, is nu op dierenartsvoer van Royal Canin. Nu is ie weer 3 kg afgevallen(diarree al 1,5 week) blijkt er een virus bij te zijn gekomen. Sinds vandaag weer blikjes vlees van de dierenarts erbij en pilletjes en hopen dat ie snel aankomt en zijn ontlasting dikker wordt en hij zelf ook. Anders moeten we misschien een moeilijke beslissing nemen:'(

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 00:22

Kuggur schreef:
Nee, daar wordt je hoogstens wijs neuserig van.

Ben ik niet met je eens Kuggur, er staat beschreven wat je een hond met nierfalen wel of niet moet geven. Dat het fosfor gehalte dus laag moet blijven, eiwitten ook op letten en je dus ook op koolhydraat zoals witte rijst uit komt.
Ik denk dat wat er beschreven staat, best nuttig kan zijn voor TS, zodat ze kijk heeft op wat ze eventueel aan het huidige dieet kan toevoegen of veranderen voor haar doel: de hond op gewicht krijgen zonder de nieren nog meer te belasten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 12:36

kiki1983 schreef:
2x per dag vind ik sowieso te weinig voor een oude hond die al niet op gewicht is. Is de hond oud maar wel op gewicht dan hoor je mij niet. Mijn hond kreeg in zijn jonge jaren 3x per dag een volle bak. Nu 3x per dag een volle bak en 2x een halfvolle bak

Ja en mijn hond krijgt 1 keer per dag? Wat is je punt?

Stef, als je iets meer geeft per dag, met wat schapenvet (hielp hier echt enorm goed! Normaal moest ik rond de loopsheid 2 keer zoveel voeren en bleef ze afvallen, met het schapenvet bleef ze redelijk op gewicht) en misschien verdelen over meerdere porties? Of is dat lastig?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 12:41

Ik ga dat allemaal aan de DA voorleggen :j kijk het nog een week aan, en als ze volgende week weer is afgevallen of hetzelfde is gebleven bel ik even.
Ik wil van alles geven, maar t moet niet de nieren nog verder over de zeik helpen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 12:44

Ik hoop dat het allemaal kan, zonder teveel de nieren te belasten inderdaad, succes en sterkte!

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:26

MyWishMax schreef:
kiki1983 schreef:

Ja en mijn hond krijgt 1 keer per dag? Wat is je punt?

Stef, als je iets meer geeft per dag, met wat schapenvet (hielp hier echt enorm goed! Normaal moest ik rond de loopsheid 2 keer zoveel voeren en bleef ze afvallen, met het schapenvet bleef ze redelijk op gewicht) en misschien verdelen over meerdere porties? Of is dat lastig?

Mijn punt is dat als jou hond te mager te zijn je hem/haar ook te weinig eten geeft

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 14:30

Nogal kortzichtige reactie. Doe eens moeite om het topic te lezen of je te verdiepen in nier aandoeningen voor je zo'n belachelijke uitspraak doet!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:40

Dat heeft toch niks te maken met 2 keer of 5 keer per dag voeren? Toen jij die reactie plaatste had je geen idee hoeveel er gevoerd werd, alleen hoe vaak. Als een hond de hoeveelheid opkrijgt in 1 keer, dan eet die 1 keer, lukt dat niet, dan krijgt die vaker. Hoe kan jij weten dat 2 keer per dag voeren te weinig is?

Stef geeft de hoeveelheid die haar hond moet hebben, lees ik. En dat krijgt de hond amper op, het enige was ze kan proberen is vaker voeren als dat mag en vettere dingen bijgeven, als dat mag. Maar als er ook met meerdere keren voeren niet meer in gaat? Heel makkelijk praten dat een hond te weinig krijgt, maar een hond moet het wel opeten/opkunnen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 17:14

Vaak verteren dieren het voer wel beter als het in meerdere porties gegeven wordt. Ook kunnen ze dan vaak wat meer wegkrijgen. Maar ik zou het als nog een mogelijkheid zien, niet bepaald als (vrijwel) verplichting. (er zijn meer honden die het beter doen op 3x voeren in plaats van 2x)