help mijn hond gromt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Re: help mijn hond gromt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 21:08

haha nee ze doet het niet de hele dag hoor :')

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:09

Jessx schreef:
Hij probeert inderdaad jullie uit te dagen tot een spelletje. Als je dit niet wil, het gedrag negeren of hem af leggen of wegsturen. Gevaarlijk is ie niet maar houd wel in de gaten dat jullie bepalen wanneer er gespeeld wordt en wanneer niet.

mee eens, een hond die bepaalt wanneer er wel of niet gespeeld wordt, ziet zichzelf als ranghogere dan de eigenaar.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:14

sillysoul schreef:
mee eens, een hond die bepaalt wanneer er wel of niet gespeeld wordt, ziet zichzelf als ranghogere dan de eigenaar.

:') Ik laat mijn hond het soms zelf bepalen, hoor. De ene keer vraagt hij om een spel en ga ik er op in, de andere keer ga ik er niet op in.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:16

geerke schreef:
energie of niet....als jij dit gedrag goed vind is het o.k.
Zoniet moet je haar corrigeren.Ik zou er niet tegen kunnen als ik naar de t.v zit te kijken en er loopt z'on stoorzender de hele tijd te grommen :D
Als mijn honden dit zouden doen krijgen ze een flinke vloek.
Maar goed,die zijn met z'n zevenen en de hele dag buiten. ;)

dit gedrag moet je nooit corrigeren. Je kan het hoogstens ombuigen naar ander gedrag als je er moeite mee heb dus gewoon naar zijn plaats sturen. Waarom een hond die wil spelen corrigeren? Maak gewoon duidelijk als je je eraan ergerd dat het genoeg is en het niet de tijd daar voor is en ze dus op de plaats moet liggen. Als ik me niet aan mijn honden erger dan laat ik ze lekker spelen binnen. als ik het af kap is het klaar en als ik het snap (ook ik heb wel eens een dag dat ze minder beweging krijgen) dan gooi ik ze in de enorme tuin samen met het speelgoed. Maar corrigeren? Nooit!!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 21:17

wij hebben ook een vrij grote tuin
helaas ziet de hond onze tuin als een grote graaf zandbak :o

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:19

sillysoul schreef:
Jessx schreef:
Hij probeert inderdaad jullie uit te dagen tot een spelletje. Als je dit niet wil, het gedrag negeren of hem af leggen of wegsturen. Gevaarlijk is ie niet maar houd wel in de gaten dat jullie bepalen wanneer er gespeeld wordt en wanneer niet.

heb mijn honden nog nooit betrapt op zo'n link. Tenslotte kunnen hun het wel aanbieden maar ik kan er zelf op in gaan of negeren. Dus altijd heb ik de leiding :+ :D

Maar heb nog nooit honden gehad die bezig waren met zogenaamd ranghoger te zijn waarom zouden ze? Van mij krijgen ze eten en zonder eten is er geen leven dus tja ze zijn volledig afhankelijk van mij. Toch zijn wij maten en geen hoge baas en lage hond. Gewoon maten die met en voor elkaar willen werken en we voelen ons er super goed bij *\o/* <3 omdat we elkaar waarderen en respecteren (wat een woorden :P )

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:30

Hier mogen ze dat ook hoor. Ik bepaal of ik er op in ga of zeg nee nu niet. Hier zie ik ons ook als maatjes. Heb 4 DH's in huis haha en werk ook met ze en geen probleem hier met rangordes hoor. gewoon een gezellige boel.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:34

Op hun plek sturen, dit is ongewenst, aanhoudend aandacht vragen, ik zou er doodmoe van worden.
Spelen kan als jij dat wilt, en jij hem/haar uitnodigt, je moet niet gaan spelen omdat hij/zij anders maar blijft aandachttrekken.
Anders ben je idd in rang lager gesteld, want hij/zij bepaalt wat er gebeurt op zo'n moment. Gewoon even streng terugsturen
en stil laten zijn. Eventueel een half uurtje later, als hij stil en netjes op zn plek ligt, uitnodigen om alsnog te spelen (wanneer jij t dus wilt).

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:38

little_birdy schreef:
hhilde wat zou jij er nog meer mee doen dan ?
voor de cursus vinden ze haar te druk 8)7

andere hondenschool zoeken dan ?
en helaas zijn mijn ouders niet zo heel actief en werk ik zelf op zondag ,
anders zou ik zelf wel op zondag met haar naar agilety oid gaan lijkt me heel gaaf :D

Ik zou zelf voor speuren gaan. Dan moeten ze heel erg hun kop gebruiken en door continue het spoor te volgen is het toch intensief voor de hond.

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:41

Hallo!
Ik herken dit gedrag heel goed! de hond probeert het spelen uit te dagen.
Je kan het beste hierop reageren door eerst dat wat de hond in zijn bek heeft weg te leggen.
Gromt hij ook als hij niets heeft? (mijn hond pakte altijd iets op om te kunnen grommen)
Wil je dit gedrag niet dan pak je het af en leg je het weg, dan zal de hond vanzelf ophouden.
Houd hij niet op? stuur hem dan weg.
Wel is het natuurlijk een vraag om aandacht, het is dus wel een prioriteit dat hij voldoende aandacht krijgt en beweging krijgt.
Succes!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:44

Tsja als jij dit gedrag gewenst vind dan is dat natuurlijk jouw eigen keus, zou er zelf vrij moe van worden.
Hoor her en der wel 'bepalen dat je op jouw moment speelt want anders ben je lager in rang' daar zou ik toch wel graag wat nuances willen aanbrengen.
Het is niet zo dat wanneer je alles goed doet en je op hun spel in gaat je direct lager in rang terecht komt, daar moet wat meer fout voor gaan. Als ik
dit zo hoor (al eens gebeten) en bekijk hoe de hond zich gedraagt zou ik me toch wel even achter de oren krabben of het bij jullie wel helemaal goed zit.

Een border × mechelaar wil werken.. Lees: Werken niet alleen maar rennen. Van rennen krijg je atleten die steeds meer kunnen rennen, ze moeten hun
koppie gebruiken en aan het werk gezet worden. Agility, speuren maar als ik dit zo lees zou een goede G&G cursus ook geen verkeerd idee zijn.
Als de cursus zegt dat ze te druk is zou ik opzoek gaan naar een andere hondenschool: Echter als de hond heel erg opgefokt raakt van bijv. agility moet
je jezelf wel afvragen of dit de juiste sport is voor jouw hond (voor onze Mechelaar absoluut niet, die raakt helemaal hyper).

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 21:50

kasmir dat is het eerder denk ik
ze werd op de pupy cursus ook heel erg opgefokt en bleef maar blaffen
maar nu is ze al een half jaar ouder en rustiger
dus zal nu wel makkelijker zijn denk ik

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:55

Dit is gewoon speelsheid/aandachttrekkerij. Ik zou haar op de plek wijzen!
Zit je lekker televisie te kijken bedenkt hondlief dat hij maar herrie gaat maken omdat hij wil spelen!
Ik zou er niet blij mee geweest zijn, en de hond terechtgewezen hebben. Jij bent de baas, dus jij bepaald wanneer jullie gaan spelen! ;-)

Mijn hond gromt trouwens ook, maar dan als je hem ligt te krabbelen.. Het is eigenlijk meer brommen, maar mensen schrikken daar ook vaak van.. Totdat ik zeg dat hij bromt omdat hij het lekker vindt, dan blijft hij maar aandacht krijgen omdat mensen het zo grappig vinden. ;-)

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:59

Belachelijk dat je daarvoor weg bent gestuurd, wij zouden zulke mensen juist helpen in plaats van zeggen; jouw hond is te druk, we hoeven je hier niet.. Door zo'n visie belanden honden in het asiel.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 22:04

gelukkig houden wij echt van onze poek en hebben het beste met haar voor :)
zij gaat niet weg

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:04

Cyrilletje schreef:
Als je niet wilt dat hij dit doet moet je hem gewoon negeren en geen aandacht eraan schenken..

Dit is geen gedrag dat ik zou negeren.... Hond heeft de aandacht niet 'op te eisen', zeker niet dit type hond. Kruising border x mechelaar gaat een ongelofelijk intelligente hond zijn, en dat is het type hond waarbij je kan proberen te negeren, maar geef je'm één seconde toch die aandacht, geloof maar dat ze dat onthouden en gaan gebruiken. Wij hebben ook een border, die de neiging heeft door aandacht te vragen door te blaffen/huilen. Van zodra ze met dat spelletje weer begint, wordt ze op haar plaats gestuurd en wordt elk klein geluidje de kop ingedrukt (een "ST!" is al ruim voldoende, zolang het maar overtuigend aangegeven wordt). Als ze daar braaf blijft liggen en rustig is, krijgt ze alle aandacht van de wereld, maar niet voordat ze rustig en ontspannen is :).

TS: je geeft aan dat je buiten beeld hem nog wat aan het aanmoedigen was. Mijn tip: niet meer doen. Dit is een intelligente hond, én een heel actieve hond. Bij dat soort honden is het echt ongelofelijk belangrijk dat je een duidelijke grens kan trekken tussen "actie" en "onspanning". Niet alleen voor jezelf, maar vooral ook voor de mentale gemoedstoestand van je hond. Bij onze borders begon dat vroeger als pup zijnde, met verplichte 'benchrustuurtjes', zodat ze verlicht moeten rusten. Daarna wordt er op 'stop'momenten gewoon bevelen geplakt (Als je volop aan het spelen bent en je ermee wil stoppen, hebben we het woord "gedaan" erop geplakt, om daarna volledig te negeren. Als ze blijven afgekomen om te spelen: "gedaan. Plaats". Ze leggen snel genoeg het verband tussen het stoppen met spelen en het bevel) en moet je heel correct werken (plaats = liggen en zwijgen, bij wijze van spreken). Op die manier krijg je een hond die héél hyperactief kan zijn als je gaat wandelen/lopen/trainen, en de rust zelve wordt van zodra ze in huis zijn.

Qua hyperactiviteit, ik zie inderdaad ook wel een hond met té veel energie terug in je filmpje. Als ze je hond op cursus te druk vinden, zoek jezelf dan héél snel een andere hondenschool, want dan is je huidige niet goed bezig. Verder zijn er echt tal van mogelijkheden, zoek je ding erin, maar breng ook wat afwisseling (zoals bv idd eens gaan fietsen/steppen/hardlopen met je hond, ipv 'gewoon' te wandelen). Maar denk eraan: het is echt op en top een werkhond, die pas écht gelukkig zal zijn als hij iets mag doen samen met zijn baas. (Onze jongste border, wordt zelfs al helemaal wild als ze mijn hardloopbroek ruikt, zelfs als die net uit de was komt.... om maar te stellen hoe gelukkig 't beestje is, door simpelweg te mogen meelopen)

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:05

AAAAAAHHHH

Ik zou met een boog om de hond lopen
LEVENS GEVAARLIJK!! :P

Grapjuhh :')
Wel een mooie hond moet ik zeggen *D

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:09

Jessx schreef:

Inderdaad, het is een "speelgrom".
Het is inderdaad goed in de gaten te houden dat jullie bepalen wanneer er gespeeld wordt, en niet jullie hond, anders kan er met een beetje pech een dominantieprobleem uit voortkomen en dat kan wèl vervelende gevolgen hebben.
Geven jullie hem verder wel genoeg beweging? Van te weinig beweging kunnen ze ook knap vervelend worden. Het lijkt me verder een leuke hond. :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 22:10

ja zeker ze krijgt genoeg beweging :)
ze is echt niet continu zo druk hoor :)
ze ligt nu heerlijk op de bank te slapen ,
als wij niet wille spelen dan loopt ze ook gerust naar de bench en gaat daar slapen
maar je kunt haar wel heerlijk druk krijgen ja

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:19

King kan ook zijn energie niet kwijt in een wandeling. Hij moet actief bewegen: zwemmen, rennen, spelen. Dus skaten, fietsen, zwemmen, aporteren. Dan kan die bom energie eruit (soms rent ie echt alsof er vuurwerk in zn achterste zit) en is hij thuis lekker ontspannen. Want een hond die energie opkropt kan heel vervelend worden én gevaarlijk. Één keer bijten lijkt mij genoeg..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:46

Als ik een hond zou hebben zou ik echt niet 1 willen die door het huis heen rent en gromt :+ Het huis is om te slapen, te eten en te knuffelen, buiten is om te spelen, te rennen etc. Nou zou ik persoonlijk nooit voor een kruising als dit gaan maar dat terzijde.

Jij zegt dat je zondag werkt, maar ik neem aan dat je niet 18 uur werkt op een dag dat je niet even een uurtje iets intensief met je hond kan doen? ;) Ik besteed al ruim 2 uur per dag aan mijn kat :') of het nou knuffelen is of een beetje kunstjes doen, ik probeer mijn vrije minuten gewoon met haar te spenderen. Ze houd van aandacht, dan geef ik het haar ook. Je zou ook kunnen beginnen met clickertraining met je hond ? Elke dag een half uurtje, is toch geestelijk werk voor zo'n hond :)

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:20

sillysoul schreef:
Jessx schreef:

Nee hoor, dat zou toch te gek voor woorden zijn als je eens een keer in gaat omdat je hond wilt spelen. Doe ik zéér regelmatig, ik heb 0,0 problemen met mijn hond.

Ik merk ook dat de hond erg veel energie heeft in dit filmpje. Als het een mechel x BC is moet je je hond echt aan het werk zetten en heel veel ondernemen. Dan zal je ook merken dat je hond in huis rustig is. Mijn hond slaapt in huis altijd, behalve als ze te veel energie heeft (maar die kan ze helaas niet altijd kwijt als ze te veel last heeft van de artrose) dan is ze iets te aanwezig maar dan gaat ze dus op een irritante manier aandacht vragen.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 19:54

lifaya schreef:
Als ik een hond zou hebben zou ik echt niet 1 willen die door het huis heen rent en gromt :+ Het huis is om te slapen, te eten en te knuffelen, buiten is om te spelen, te rennen etc. Nou zou ik persoonlijk nooit voor een kruising als dit gaan maar dat terzijde.

Jij zegt dat je zondag werkt, maar ik neem aan dat je niet 18 uur werkt op een dag dat je niet even een uurtje iets intensief met je hond kan doen? ;) Ik besteed al ruim 2 uur per dag aan mijn kat :') of het nou knuffelen is of een beetje kunstjes doen, ik probeer mijn vrije minuten gewoon met haar te spenderen. Ze houd van aandacht, dan geef ik het haar ook. Je zou ook kunnen beginnen met clickertraining met je hond ? Elke dag een half uurtje, is toch geestelijk werk voor zo'n hond :)

Ik begrijk je opmerking over kruisingen niet zo goed. Niet gerelateerd aan probleem, waarom vind je dat nodig om te zeggen? Vind het best kwetsend overkomen. En nee, ik heb geen kruizing, ik heb een labrador en deze is geen haar beter dan zijn vuilnisbakkenvriendjes.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 20:00

ach ja blijkbaar zijn rashonden beter in haar ogen :)
dit is een hond vanaf mijn werk kon haar niet laten zitten :)

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 20:07

milo schreef:
lifaya schreef:

Ik begrijk je opmerking over kruisingen niet zo goed. Niet gerelateerd aan probleem, waarom vind je dat nodig om te zeggen? Vind het best kwetsend overkomen. En nee, ik heb geen kruizing, ik heb een labrador en deze is geen haar beter dan zijn vuilnisbakkenvriendjes.

Dat begrijp ik ook inderdaad niet... Er zijn honden, gewone rashonden die wellicht veel meer aandacht vragen dan deze kruising. En ik ken genoeg kruisingen die echt heel erg leuk zijn!