Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jessx schreef:Hij probeert inderdaad jullie uit te dagen tot een spelletje. Als je dit niet wil, het gedrag negeren of hem af leggen of wegsturen. Gevaarlijk is ie niet maar houd wel in de gaten dat jullie bepalen wanneer er gespeeld wordt en wanneer niet.
geerke schreef:energie of niet....als jij dit gedrag goed vind is het o.k.
Zoniet moet je haar corrigeren.Ik zou er niet tegen kunnen als ik naar de t.v zit te kijken en er loopt z'on stoorzender de hele tijd te grommen![]()
Als mijn honden dit zouden doen krijgen ze een flinke vloek.
Maar goed,die zijn met z'n zevenen en de hele dag buiten.
sillysoul schreef:Jessx schreef:Hij probeert inderdaad jullie uit te dagen tot een spelletje. Als je dit niet wil, het gedrag negeren of hem af leggen of wegsturen. Gevaarlijk is ie niet maar houd wel in de gaten dat jullie bepalen wanneer er gespeeld wordt en wanneer niet.
mee eens, een hond die bepaalt wanneer er wel of niet gespeeld wordt, ziet zichzelf als ranghogere dan de eigenaar.
omdat we elkaar waarderen en respecteren (wat een woorden
) little_birdy schreef:hhilde wat zou jij er nog meer mee doen dan ?
voor de cursus vinden ze haar te druk![]()
andere hondenschool zoeken dan ?
en helaas zijn mijn ouders niet zo heel actief en werk ik zelf op zondag ,
anders zou ik zelf wel op zondag met haar naar agilety oid gaan lijkt me heel gaaf

Cyrilletje schreef:Als je niet wilt dat hij dit doet moet je hem gewoon negeren en geen aandacht eraan schenken..
. Jessx schreef:Hij probeert inderdaad jullie uit te dagen tot een spelletje. Als je dit niet wil, het gedrag negeren of hem af leggen of wegsturen. Gevaarlijk is ie niet maar houd wel in de gaten dat jullie bepalen wanneer er gespeeld wordt en wanneer niet.

Het huis is om te slapen, te eten en te knuffelen, buiten is om te spelen, te rennen etc. Nou zou ik persoonlijk nooit voor een kruising als dit gaan maar dat terzijde.
Ik besteed al ruim 2 uur per dag aan mijn kat
of het nou knuffelen is of een beetje kunstjes doen, ik probeer mijn vrije minuten gewoon met haar te spenderen. Ze houd van aandacht, dan geef ik het haar ook. Je zou ook kunnen beginnen met clickertraining met je hond ? Elke dag een half uurtje, is toch geestelijk werk voor zo'n hond
sillysoul schreef:Jessx schreef:Hij probeert inderdaad jullie uit te dagen tot een spelletje. Als je dit niet wil, het gedrag negeren of hem af leggen of wegsturen. Gevaarlijk is ie niet maar houd wel in de gaten dat jullie bepalen wanneer er gespeeld wordt en wanneer niet.
mee eens, een hond die bepaalt wanneer er wel of niet gespeeld wordt, ziet zichzelf als ranghogere dan de eigenaar.
lifaya schreef:Als ik een hond zou hebben zou ik echt niet 1 willen die door het huis heen rent en gromtHet huis is om te slapen, te eten en te knuffelen, buiten is om te spelen, te rennen etc. Nou zou ik persoonlijk nooit voor een kruising als dit gaan maar dat terzijde.
Jij zegt dat je zondag werkt, maar ik neem aan dat je niet 18 uur werkt op een dag dat je niet even een uurtje iets intensief met je hond kan doen?Ik besteed al ruim 2 uur per dag aan mijn kat
of het nou knuffelen is of een beetje kunstjes doen, ik probeer mijn vrije minuten gewoon met haar te spenderen. Ze houd van aandacht, dan geef ik het haar ook. Je zou ook kunnen beginnen met clickertraining met je hond ? Elke dag een half uurtje, is toch geestelijk werk voor zo'n hond

milo schreef:lifaya schreef:Als ik een hond zou hebben zou ik echt niet 1 willen die door het huis heen rent en gromtHet huis is om te slapen, te eten en te knuffelen, buiten is om te spelen, te rennen etc. Nou zou ik persoonlijk nooit voor een kruising als dit gaan maar dat terzijde.
Jij zegt dat je zondag werkt, maar ik neem aan dat je niet 18 uur werkt op een dag dat je niet even een uurtje iets intensief met je hond kan doen?Ik besteed al ruim 2 uur per dag aan mijn kat
Ik begrijk je opmerking over kruisingen niet zo goed. Niet gerelateerd aan probleem, waarom vind je dat nodig om te zeggen? Vind het best kwetsend overkomen. En nee, ik heb geen kruizing, ik heb een labrador en deze is geen haar beter dan zijn vuilnisbakkenvriendjes.