Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

) maar inderdaad de kans dat het inderdaad in het Maag-darm stelsel blijft zitten.... Nee bedankt, daar pas ik voor. 
Tiffany schreef:Mijn hond knaagt zon bot ook altijd snel aan stukken hoor, nooit last van gehad en ze kauwt er gewoon goed op maar ze is gewoon erg gemotiveerd met zoiets lekkers.. of heb ik nu al 5 jaar geluk?
anneliesdj schreef:NWDynamite schreef:Klopt, gerookte kunnen splinteren en ik zie op de foto geen verse kluif maar een gerookte/bewerkte. Of ben ik gek?
Gerookten zijn houdbaar, die zitten niet in vacumfolie.
Die folie heeft niets te maken met de houdbaarheid. NWDynamite schreef:Echt waar? Je hond watten voeren? En dit komt er in zn geheel weer uit zonder problemen? Grappig, nooit van gehoord...
JasmijnJoy schreef:Tiffany schreef:Mijn hond knaagt zon bot ook altijd snel aan stukken hoor, nooit last van gehad en ze kauwt er gewoon goed op maar ze is gewoon erg gemotiveerd met zoiets lekkers.. of heb ik nu al 5 jaar geluk?
Ik denk dat jouw hond dit heel goed kan verteren.En een klein beetje geluk is niet te missen
Die heeft denk ik de maag van een veraan..
)bartjeminoes schreef:Sorry vind de opmerking van watten ook vreemd! Verder heb ik geen verstand van welk bot goed is en niet. Indd je hond goed in de gaten houden
Watten omhullen de scherpe stukken zodat ze in het maag-darmstelsel geen kwaad meer kunnen. Ik zou het zelf ook een beetje eng vinden om te geven, maar het is een vrij algemeen bekend HTK middel bij zulk soort situaties
Zou zelf eerder kiezen voor isogel/psyllium maar als je dat niet in huis hebt...
(ze kwam net gewoon nog bietsen om eten, heeft nog steeds geen harde buik, ook geen pijnlijke buik)
anneliesdj schreef:annepaardoes schreef:Ook dit is gewoon een gerookte bot hoorDie folie heeft niets te maken met de houdbaarheid.
Zucht, soms zitten gerookte ook in folie, oke.
Maar deze ziet er niet uit als een gerookte PLUS het feit dat hij in folie zit, maakt het ws een verse of een die alleen kort gekookt is.

Neej schreef:bartjeminoes schreef:Sorry vind de opmerking van watten ook vreemd! Verder heb ik geen verstand van welk bot goed is en niet. Indd je hond goed in de gaten houden
Neuhoor niet zo vreemdWatten omhullen de scherpe stukken zodat ze in het maag-darmstelsel geen kwaad meer kunnen. Ik zou het zelf ook een beetje eng vinden om te geven, maar het is een vrij algemeen bekend HTK middel bij zulk soort situaties
Zou zelf eerder kiezen voor isogel/psyllium maar als je dat niet in huis hebt...
annepaardoes schreef:Je hoeft niet te zuchten hoor. Nergens voor nodig.
Ik ben heel benieuwd waarom dit in jou ogen er niet uit ziet als een gerookt bot. Voor mij ziet dit er juist uit als een gerookt bot. De folie zegt niets over de wijze hoe het bot bereikt (gerookt of niet) is. De fabrikant kiest daarvoor of niet. Daarnaast kom ik zelf geen verse botten tegen die in folie verpakt zijn.
anneliesdj schreef:Een gerookt bot is plaatselijk donkerder
kimmie261 schreef:het ziet eruit als zo'n parmahambot :
http://www.petsxs.nl/product_info.php?c ... 1b5e998ab2
die zijn vrij zacht ,hier gaan die dingen ook in 1x helemaal op.