Wat voor hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:11

Maar denk dat je wel een hond moet nemen met aanleg voor waaks zijn, want bijv mijn stafxpit nou die is echt totaaal niet waaks. Kijkt niet op of om voor de deurbel, rare geluiden trekt hij ook niks van aan. Vind iedereen lief, buiten ook als er mensen langs me lopen loopt hij gelijk naar z toe met een kwispelende staart om geaaid te worden.
Denk ook niet dat hij ooit waaks zal zijn, hoewel ik het wel heb geprobeerd aan te leren maar werkt niet bij hem, hij blijft iedereen lief vinden.

Dus een hond met enige aanleg om waaks te zijn, zal ik wel voor zoeken.

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:14

roosjuh17 schreef:
Ja en nee.
Er zijn honden die iets meegaander zijn.
Bvb een Jack russel is in vele gevallen wat koppiger en wat feller.
Een border collie wat energieker.
Een wolfhound of windhond wat terug houdender

Oke je kan veel honden leren, maar ik ben geen honden fluisteraar, dus ik ga het mezelf niet ' super ' moeilijk maken, door een ras te nemen die aanleg heeft voor de dingen die ik vooral niet zoek.

Haha, dat snap ik hoor! Maar veel mensen vinden een pitbull al snel agressief. En dat vind ik zoooo dom :')
Een Duitse Herder kan misschien leuk zijn? Of gewoon een leuke kruising, haha! :)

roosjuh17

Re: Wat voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 20:15

Een duitse herder neem ik liever niet IVP doorgefokt zijn.

Klopt, ik heb ook een hondje nodig die nogal beschermend is. Daarom idd een dog of een herder.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:19

Ikzelf heb een Lhasa Apso hond.
Niet schrikken bij de foto's op google, wij laten haar om de zoveel tijd naar de trimster gaan om het weer even bij te knippen :')
Het is een kleinere hond, en zeer waaks. Als iemand in de buurt van ons huis komt begint ze meteen te blaffen of grommen.
Het is wel een hond met een hele sterke eigen wil, aan trucjes doet ze niet, behalve als ze daar zelf zin in heeft.
Ik weet niet hoe het bij andere honden van het ras zit, maar onze hond houdt veel van aandacht en knuffelen en alles wat zacht is.
Zodra er iemand met een pluche dier of een zacht dekentje binnenkomt lees je in haar ogen dat ze niets liever wil dan ermee spelen of erop liggen :')
Zelfde verhaal met zachte kussens.
Verder heeft ze er geen problemen mee om alleen thuis te zijn, als iedereen van huis is op een doordeweekse dag wacht ze braaf tot we terug komen.
En verder houdt ze van sneeuw :')

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:27

roosjuh17 schreef:
Een duitse herder neem ik liever niet IVP doorgefokt zijn.

Klopt, ik heb ook een hondje nodig die nogal beschermend is. Daarom idd een dog of een herder.

Duitse herder kan prima hoor! Je moet alleen goed opletten bij welke fokker je ze
vandaan haalt.. Het liefst geen herder die hoog op de poten staat ;-)

Verder zijn het echt super honden! Ontzettend lief, zorgzaam en waaks. Ook verschrikkelijk
trouw! Ze leren snel en gaan voor je door het vuur! Sinds wij begonnen zijn met de Duitse herder
willen we niks anders meer! (we hebben voor de duitse herders een labrador, russische herder, mechelsche herder,
zwitserse senner, border collie, golden retriever, duitse dog, dobermann en een rottweiler gehad), wel altijd 2 of 3 honden tegelijkertijd..
Ze waren trouwens allemaal erg leuk hoor! Maar de Duitse herders zijn stuk voor stuk geweldige dieren!
We hebben nog niet te maken gehad met gezondheidsproblemen..

Binnenkort krijgen we er een Duitse Staander pup bij, dit omdat een kennis nog een pup overheeft en wij er nog wel een kleintje bijwillen..

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:29

Nova scotia duck tolling retriever.

Dit zijn super leuke gezellige honden, actief buiten, rustig binnen, gek met dieren, goed gehoorzaam etc.

Mn eigen toller word in Maart gedekt, als je interesse hebt kan je altijd mailen.

Kleine_Reijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:34

Wij hebben een Mechelse Herder en een Middenslag Schnauzer en vooral die Schnauzer die is goed tegenover inbrekers, maarja.... Dat is wel een hond waar je van moet houden XD. Gezien haar uiterlijk.

Onze Mechelaar is er eentje van de politie geweest, maar afgekeurd omdat ze te lief was ^^.

De Middenslag Schnauzer van ons slaat 1x aan op het moment dat er wat bij de deur gebeurd, komt er iemand binnen, gaat ze door. Ze stopt zodra 'k zeg dat het goed is.

Maar ik ga voor de Schnauzer!!! XD

Goede gezelschapsdier, gaat goed om met schapen, geiten, kippen en ik denk dat ze met paarden ook wel kan opschieten.. Maar dat heb ik zelf nog niet aangedurfd.. gezien de prijs als het fout zou gaan XD

Ook met onze kat kan ze goed opschieten.

roosjuh17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 20:36

Winia4ever: Dat zijn inderdaad super dieren, maar ik twijfel eraan of ze ook waaks genoeg zijn?
Vrienden van mij hebben er een :p en das is toen een mietje hoor.
En wat is het prijskaartje van zo een pup?

laResidence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:07

Weet je, binnen elk ras zijn exemplaren die goed waken en er zijn er die elke inbreker van harte welkom heten.
Daarom adviseerde ik, oké enigszins sarcastisch sorry, een inbrekeralarm.
Wat doe je als jij een hond neemt die helemaal niet waaks blijkt te zijn?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:27