Een écht stevig honden speeltje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy_Komen

Re: Een écht stevig honden speeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:10

Het breekt niet af, omdat het te hard is. (Zo hard, dat het slecht is voor de tanden. Alsof je zelf op een ijzeren pan gaat zit knagen.)
En mocht er WEL een keer een stukje afbreken door het knagen, loop je echt fikse gezondheidsrisico's.

Maar als jij dat gevaar en risico wil nemen, be my guest.

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:11

Mijn dierenarts zei laatst dat wanneer ze zo'n kong kapot krijgen..je hem op moet sturen naar kong en dan krijg je een nieuwe.. Waarschijnlijk krijgt ie die dan ook weer stuk maar dan heb je toch iig een nieuwe ;) Mijn Jack Russel krijgt ook alles stuk..en inderdaad heeft ze nu zo'n flostouw en die krijgt ze niet stuk. Ook loopt ze altijd met pantoffels rond te sjouwen..vind ze ook erg leuk.. En veel kauwbotjes!

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:13

Het wordt zelfs door dierenartsen aangeraden schenkels te geven om op te kauwen. Ik heb hier 3 volwassen Duitse Herders die er wekelijks een krijgen en daar zit een kracht in die kaken!! Alle tandjes nog mooi heel en wit, nooit stukjes afgebeten.
Ook de honden van onze hondenschool eten ze regelmatig, zelfde verhaal, mijn vader is inmiddels 54 en die voert die dingen sinds zijn 16e aan zijn honden.

Waar jij het over hebt zijn soep schenkels, schenkels die dus gekookt zijn.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:14

We hebben een labrador gehad die alles sloopte, vooral als we niet thuis waren, daar heb ik toen een apporteerblok voor gehaald van hout en die mocht hij slopen. Daar heeft hij zich flink op uit kunnen leven (ik deed wel hondentraining met hem, maar zonder apporteren, dus in dit geval kon dat dus.) Zo'n apporteerblok is van stevig, maar niet scherp splinterend hout, het kan dus weinig kwaad als hij daar z'n tanden stevig in zet.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:17

MarChak schreef:
We hebben een labrador gehad die alles sloopte, vooral als we niet thuis waren, daar heb ik toen een apporteerblok voor gehaald van hout en die mocht hij slopen. Daar heeft hij zich flink op uit kunnen leven (ik deed wel hondentraining met hem, maar zonder apporteren, dus in dit geval kon dat dus.) Zo'n apporteerblok is van stevig, maar niet scherp splinterend hout, het kan dus weinig kwaad als hij daar z'n tanden stevig in zet.

Dat is dan weer niet aan te raden, vooral als ze hevig aan het knagen gaan kunnen ze veel te grote stukken hout afbreken.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:25

Nooit last van gehad. En die van ons kón heel stevig knagen! (bij de vorige eigenaren ook de poten van een grenen dressoir - oeps).
Edit: en deurposten :')

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:30

Op zich is alles gevaarlijk als ze het inslikken, dat geld voor alle harde kauwbotten, stukjes kong, stukjes hout kunnen ook veel schade aanrichten enz. Als je een beetje oppast dan is dat niet zo'n probleem.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:33

Precies, net zoals mezenbollen-in-groene-plastic-netjes, draadjes in alle kleuren van flosknopen, pantoffels, barbiepoppen :Y) (gelukkig allemaal er aan de andere kant uitgekomen)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:36

Oei mezenbolletjes netjes zijn erg gevaarlijk. HJeb je echt geluk gehad.

1 van onze honden heeft een halve fleecedeken gegeten, meerdere onderbroeken in één keer en een portie sokken en nog veel meer. Alles er weer uit gekomen.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:39

Klinkt ook lekker Wilawander.
Maar eigenlijk is het inderdaad gewoon zo dat je met alles wat je te kauwen geeft, gewoon op moet blijven letten, of er geen scheuren of scherpe randen in komen, of te grote stukken vanaf gebeten en ingeslikt kunnen worden - zeker met een kleine hond als een teckel.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:41

Toen wij een van onze herders kregen kon hij niet poepen, naar de dierenarts.... Zat er een veiligheidsspeld (!!!) open (!!!) met de bolle kant aan de kant van de bek in de darmen (!!!) die is er ook weer uit gekomen (de natuurlijke manier) zonder sporen achter te laten. Dit is wel bij de vorige eigenaars gebeurt, maar wij zaten met 'm bij de dierenarts :+ Hij is een herplaatser.

Een andere DH (die inmiddels weilen is) die we kregen toen hij pup was, daarmee zat mijn vader midden in de nacht op de eerste dag bij de dierenarts, omdat hij een scherp stuk tuinslang in zijn endeldarm had :+

Leuk die honden.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:59

oei dat is heftig.

1 van onze DH's heeft in een onbewaakt moment haar halsband opgegeten. Staat nog wel ergens hier op bokt. En dan in 3 grote stukken. Is er per injectie weer uitgekomen anders was dat niet goed gegaan.

Edit het betreffende topic :D [BB] Hondenbaasjes......... Je kan het nooit goed doen.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:08

Onze bovenmaatse Golden krijgt ook alles stuk, bij hem heeft tot nu toe ook alleen nog de Zogoflex Hurley (die hier eerder genoemd werd) het overleefd. Als je hem uitpakt denk je dat ie nog geen 10 minuten mee zal gaan, maar door het speciale materiaal gaat ie toch niet stuk.
Een ander model (ook van Zogoflex) hield het dan weer geen 5 minuten vol......

Flossies houden het ook wel een tijdje vol, al is niks zo leuk als daar stukkies touw afpeuteren natuurlijk (gelukkig vind ie ze niet lekker en spuugt ie ze daarna weer gewoon uit......)

charissa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 23:10

onze hond krijgt soms ook schenkel. maar zij is er al eventjes mee bezig om het vlees er af en tussen uit te krijgen en daarna legt ze hem weg en gaat verder niet aan het bot kauwen.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 10:18

Dit ding hebben we al jaren, en ze hebben hem met zijn vieren nog steeds niet stuk. Regelmatig hangen de twee cattles er met hun volle gewicht aan, en het ding is nog steeds heel. Ik heb alleen geen idee waar ik hem ooit gekocht heb, behalve deze foto kan ik hem ook niet zo snel op internet vinden.

http://img221.imageshack.us/img221/4410/dnahondenr.jpg

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 10:21

Een kong! een soort bot vorm de binnekant hebben ze er zo uit (tenmiste mijn sloophond wel) maar daarna heeft mijn hond nog zo'n 6 maanden speelplezier ervan!

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 10:31

Onze hond is dan wel geen sloper en bijt speelgoed zelden stuk, maar haar favoriete speelgoed is de voerbal van de paarden. Zo'n grote ovaalachtige bal met een rond gat en een vierkant vulgat. Ze speelt er nu al ruim twee jaar dagelijks mee. Het maakt en hoop kabaal, zowel door haar woeste gegrom en gekef ( dat ding wil maar niet dood hoe hard ze ook bijt en gooit :D ) als de herrie van de hardplastic bal op het betonnen pad. Maar het is echt onwijs leuk om haar bezig te zien. Voor de paarden heb ik maar een nieuwe gekocht :)

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:45

MarChak schreef:
Precies, net zoals mezenbollen-in-groene-plastic-netjes, draadjes in alle kleuren van flosknopen, pantoffels, barbiepoppen :Y) (gelukkig allemaal er aan de andere kant uitgekomen)

Ja inderdaad wat je zegt.. pff vrijdag dacht mijn inieminie jackrussel dat ze een vogeltje was en at dus zo'n ding inclusief netje op.. ik was nét te laat om het uit haar mond te halen. Ik moest 'gelukkig' toch op controle voor sterilisatiewonde.. middeltje gehad om te braken en toen kwam het er weer mee uit.. Maar als die netjes in de darmen raken, kan er vreselijk veel mis gaan..!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:52

Om die reden hang ik geen mezenbolletjes meer op of haal ze uit het netje en doe ze in zo'n houder.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:57

Ik lees met verbazing wat sommige honden hier allemaal op eten!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:59

Je hebt zo'n "tandenbal" (weet dat ie groen is en tandjes heeft) die krijgt mijn sloperd niet kapot en ook de sloperd van mijn schoonbroer :) Merk weet ik alleen niet meer... (Ik ga het eens opzoeken)

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:59

Nee wij hebben inderdaad ook geen mezenbolletjes hangen..maar de buren hebben er wel veel en deze is waarschijnlijk door een vogel meegenomen en in onze tuin gevallen.. Duur netje |o

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:00

Normaal is dat ook niet dat ze alles eten. De mijne begon ermee toen ze ziek werd. Hier leren ze dat niks mogen eten. Heb er 4 lopen en hoef niks weg te leggen. Met mijn oude teefje kwam dat zeer plots en ze begon steeds meer alles te eten wat niet eetbaar was, van textiel, tot complete molshopen zand en een halve zak vogelvoer. enz. Ze had een tumor en vermoedelijk kwam daar die gedragsverandering door.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:03

Hockeybal blijft ook heel maar die is ook zo hard dat het niet goed is voor tanden.

Mijn ouders de hond kreeg altijd oude tennisballen, die doen ze in de sok en knoopt het op en dan heeft ie uren speelplezier. Die oude tennisballen kan je gewoon gratis afhalen bij tennisbaan.

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:04

Ja dat is goed mogelijk, dat ze daar veel door gaan eten.
Ik heb mijn hondje pas een jaar, ze was 4,5 toen ik haar kreeg dus haar afleren niks te eten is nogal lastig..al schooit ze niet meer zo erg als dat ze deed.