hoe een aquarium salontafel zelf maken...tips gezocht!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: hoe een aquarium salontafel zelf maken...tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 13:38

Ik zat gelijk te denken aan de snoeren; je zult dan snoeren over de grond hebben lopen, dat lijkt mij ook niet praktisch. Of komt de tafel tegen 1 wand aan?

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 14:14

Je kunt wel een salontafel maken met een aquascape (zonder vissen). Dan heb je toch een mooi onderwater landschap zonder dat je dieren ermee kwelt. :j

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 16:24

Mij lijkt het wel mooi. Vissen wennen wel aan een beetje mensen om zich heen. In dierentuinen enze lopen er toch ook de hele tijd mensen DOOR hun aquarium? En de ruimte van een salon tafel lijkt mij juist lekker groot, daar zullen je vissen heus wel gelukkig in zijn. Maar hoe en wat, dat weet ik ook niet :\

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 17:25

CK88 schreef:
Mij lijkt het wel mooi. Vissen wennen wel aan een beetje mensen om zich heen. In dierentuinen enze lopen er toch ook de hele tijd mensen DOOR hun aquarium? En de ruimte van een salon tafel lijkt mij juist lekker groot, daar zullen je vissen heus wel gelukkig in zijn. Maar hoe en wat, dat weet ik ook niet :\

Aquarium vissen zijn wel wat andere dieren dan vissen in dierentuinen, die zijn veel minder schrikachtig dan de meeste aquarium-vissen :/

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:05

En dit dan? Dat het glas boven de tafel zweeft. Geen trillingen door neerzetten dus!

Afbeelding

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:17

How cute!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:22

Juangi schreef:
En dit dan? Dat het glas boven de tafel zweeft. Geen trillingen door neerzetten dus!

[ Afbeelding ]

Veel te ondiep! En de vissen erin veel te groot!

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:22

Cassidy schreef:
Juangi schreef:

[ Afbeelding ]

Veel te ondiep! En de vissen erin veel te groot!

Maar die kan toch hoger. Het ging volgens mij om het zwevende glasplaat idee.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:23

Dat vind ik echt een achterlijke tafel en totaal niet diervriendelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:29

volgensmij ging het over de zwevende glas plaat ;) of het nu diervriendelijk is of niet...

leuk idee TS, indd, dierenwelzijn voorop, maar desondanks denk ik dat je daar best iets leuks van zou kunnen maken hoor!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:31

Ik zeg het maar even. Mijn meter aquarium staat op mijn kamer, daar hebben de vissen heerlijk rust. Ik vind het fijn om altijd even te kijken als ik naar bed ga. Rustgevend ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 08:49

hier precies hetzelfde batlow :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 10:17

ik woon in een studiotje en mijn slaapkamer is meteen mijn woonkamer zeg maar,uiteraard lees ik me eerst in over de vissen die het meest geschikt zijn en laten we wel zeggen dat de vissen er pas komen wanneer het project helemaal af is.

ik krijg een aquarium van 1,20 lang,60 cm breed en geloof 80 cm hoog dus ruimte genoeg!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 10:28

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 11:23

garnalen heb ik idd ook over zitten denken om erin te doen maar vind ze doodeng haha

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:01

Haha ik vond dat ook altijd :') maar heb ze toch genomen en kan er nu uren naar kijken :D
Heb echte schoonmakers :) echte algeneters, ideaal!

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:14

ik heb ook garnalen, heel leuk om naar te kijken !

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:20

Ik denk dat het wel meevalt qua drukte, daar wennen ze wel aan. Mijn vissen vinden het ondertussen geweldig als ik passeer, die zwemmen gewoon mee :D
Qua trillingen is het misschien een idee inderdaad een zwevende glasplaat erboven te doen of een soort doorzichtig en schokdempend plastiek erop?
Ik vraag me eerder af waar je de draden voor licht/ filter/ evtl verwarming gaat laten? Lijkt me niet best als die door je woon kamer lopen?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 15:06

dat word allemaal opgelost,verander mijn interieur van de huiskamer gewoon haha

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:12

Kun je niet een keer langsgaan bij een bedrijf die dat soort dingen doet? Gewoon om inspiratie op te doen?

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:17

sorry.. maar over dat welzijn,, ik denk dat een dier gelukkiger is met heel af e toe stress, dan een supersaai leven.

superleuk ideeee!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:19

femo schreef:
sorry.. maar over dat welzijn,, ik denk dat een dier gelukkiger is met heel af e toe stress, dan een supersaai leven.

superleuk ideeee!

:')
Je hebt vissen die letterlijk ziek worden of doodgaan door stress. Gelukkig houdt de ts er rekening mee!
Stress is nooit goed, ook niet voor mensen (vind het hart niet zo tof). Verschil is dat wij mensen er leren mee om te gaan, in tegen stelling tot dieren.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:20

femo schreef:

superleuk ideeee!

In een gewoon aquarium hebben vissen ook al sowieso wekelijks stress van 't waterverversen. Dus dat vind ik een wat rare vergelijking.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:28

_Tara_ schreef:
femo schreef:

superleuk ideeee!

In een gewoon aquarium hebben vissen ook al sowieso wekelijks stress van 't waterverversen. Dus dat vind ik een wat rare vergelijking.

en wat we met paarden doen dan? denk je dat dat nooit stress oplevert? ik vind het een beetje mierenneukerij.

mijn vissen zijn nog nooit aan zoiets doodgegaan. kennelijk dus wel meer gewend.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:32

Ik bedoelde meer dat vissen in een gewoon aquarium al wekelijks stress ondervinden. Laat staan als je ze op de grond zet waar veel beweging is. Misschien tikt er iemand met z'n voet perongeluk tegen het glas of stoot er iemand tegen de salontafel aan, ik noem maar wat.

Tussen doodgaan en leven zit helaas ook nog een heel grijs gebied. Als je vissen iedere dag stress ervaren, zullen ze denk ik minder lang leven dan wanneer ze bv slechts wekelijks stress ervaren.