Tnx for asking. Buiten de hoest aanvallen om nog steeds prima, vrolijk, eet goed, drinkt goed, etc. Alleen heeft ze vandaag opnieuw de pil uit gekotst (half uurtje later) dus ze wordt er gewoon beroerd van. Bel ik morgen ff over
We zijn ruim een week verder en helaas, geen verbetering (ook geen verslechtering), dus we gaan vanavond terug
Kentaro
Geplaatst: 05-02-13 14:12
Wat balen zeg! Nu maar hopen dat er niets ernstigers aan de hand is! Aan de andere kant, als het toch kennelhoest is, dan duurt dat meestal wel een tijdje!
Weer bijna een week verder. Nog voor drie dagen medicijnen en eigenlijk nog steeds hetzelfde.... Punt is: ze is niet ziek... DA heeft voorgesteld als het niet verbeterde een endoscopie (?? Toch?) uit te voeren om te zien of er misschien toch wat in de luchtpijp zit wat de irritatie veroorzaakt. Weet nog niet zo goed wat ik daarmee wil/moet. Vooral omdat ze dus echt niet ziek is. Ze eet en drinkt prima, is vrolijk, speelt... Alleen af en toe dus die hoest aanvallen...
Mijn hond heeft bijna 2 maanden geleden ook kennel hoest gehad en hij heeft ook nog steeds irritatie op/in de luchtwegen. Vooral als hij trekt aan de riem of soms bij een belonings snoepje(die hij dan niet goed doorslikt) moet hij hoesten. Verder is hij ook gewoon speels een eet goed. Mijn DA zei dat het best lang kan duren voor die irritatie weg is.
dat zou gunstig zijn stef,ik zeg het omdat een soort gelijk geval waar ook aan gedacht werd kennelhoest omdat ook de hond bleef hoesten,bij prikkeling en na zoveel kuurtjes, wél longkanker bleek te hebben...
Nou... Zojuist weer naar de DA geweest. Dit keer hadden we een ander, die uitvoerig naar haar longen is gaan luisteren. Hier hoorde ze een reutel op de rechterlong. Na overleg besloten longfotos te maken. En daar kwam geen goed nieuws uit. Er zit vocht in de long, wat op meerdere dingen kan wijzen: Een bacteriële infectie; dan zou ze ziek moeten zijn en dat is ze niet. Hartfalen; dan zou ze een vergroot hart moeten hebben, en dat heeft ze ook niet. Dan blijft over: een tumor.... Er zit nu teveel vocht om dit goed zichtbaar te krijgen, dus ze moet enkele dagen vocht afdrijvers en dan maandag weer op de foto...
Nog niet veel over te zeggen dus. Het zou best kunnen dat ze met vocht afdrijvers gewoon nog jaren mee kan.... We wachten maandag af.
zoals je het in de openingspost beschreef klonk het hetzelfde als wat mijn hondje 2 weken geleden had. via internet kwam ik ook op kennelhoest uit, na een week bij de DA geweest, wat AB gekregen en na nog eens 3 dagen was het over. Had gehoopt dat het hetzelfde was bij jou maar ik lees nu dat ze misschien een tumor heeft. Wat verschrikkelijk vervelend dat je dat nu nog niet zeker weet en in spanning blijft zitten. Ik hoop dat het meevalt. Sterkte ermee Stef.