Poes met ADHD?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Re: Poes met ADHD?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 14:16

Voor zo'n kat is het gewoon spelen en bij een andere kat zou het geen pijn doen omdat deze een vacht heeft die beschermd tegen nageltjes.
De kat doet je dus niet expres pijn, alle reactie op deze pijn van roepen tot wegtrekken zorgt bij de kat voor een tegenreactie, namelijk nog beter vastgrijpen.

SAKKIA

Re: Poes met ADHD?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 14:19

Nou als de kittens bij mijn ouders aan het spelen zijn laten ze soms echt wel weten wanneer ze pijn hebben hoor en als ze dat bij de moeder doen zal die de kitten op zijn plek zetten.
Ik weet dat het bedoeld is als spelen, maar daarop kun je heus wel ingrijpen. Dat betekend echt niet dat je de kitten dan pijn moet doen ofzo. Maar nu is een NEE, ZACHTJES bij mij al genoeg om van bijten over te gaan op slikken. En ik moet zeggen dat dat toch veel fijner aanvoelt.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 15:51

SAKKIA schreef:
En ik ben van mening dat je best een kat mag laten weten dat het te ver gaat en dat hij je pijn doet! Afleiden is prima maar ze zullen toch ook moeten leren tot hoever ze mogen gaan..........

Ja daar ben ik het ook mee eens, het is misschien wel natuurlijk gedrag maar in de "natuur" (al komt de gedomesticeerde kat niet voor in de natuur ;) ) worden ze ook gecorrigeerd en niet zo'n beetje ook!
Daar gaat het er een stuk harder aan toe, daar is een plantenspuit, klap in je handen of een zakje bierdoppen niks bij!