Help! Dierenambulance bellen voor gewonde mus ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:37

Dierenambulance voor een mus.... _O- Weet je wel dat je broodroof pleegt van de katten daar in de buurt?

Serieus, ik snap dat je het zielig vindt maar sla jij vliegen en muggen dood?

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 18:41

De mus is opgehaald :) Was effetjes naar huis gegaan, toen weer terug, toen was de dierenambulance er ook gelijk :)
Ze voelde wat aan, hij was magertjes. En zeer erg verzakt. Zijn vleugen was btw niet gebroken want hij trok hem gelijk terug. Maar iets van gekneusd ofzo.

En ja, die reacties van 'het is maar een mus', had ik wel verwacht. :roll:
Laatst bijgewerkt door Sjors op 23-01-13 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

ellehcir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:44

slimmerik schreef:
Dierenambulance voor een mus.... _O- Weet je wel dat je broodroof pleegt van de katten daar in de buurt?

Een ambulance voor jou? Weet je hoe duur! En al die maden hebben vast ook honger.....

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:44

Ik vind het super dat je al die moeite hebt gedaan voor het musje! :)
Hopelijk kunnen ze hem weer oplappen.
En anders laten ze hem wel inslapen maar dat is altijd nog beter dan dat ie een pijnlijke dood heeft.

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:47

ellehcir schreef:
slimmerik schreef:

Een ambulance voor jou? Weet je hoe duur! En al die maden hebben vast ook honger.....

Lekker :9

Gelukkig is het musje opgehaald :D

R00s

Re: Help! Dierenambulance bellen voor gewonde mus ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:06

Echt sommige bokkers ook, hoe kun je nou een mens met een mus vergelijken?
Altijd zo lekker krom :P

Maargoed goed gedaan hoor ts! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:09

Tja de marginale baten moeten wel opwegen tegen de marginale kosten :+ En ik gok dat de kosten voor de benzine een stuk hoger liggen als wat dat musje als die het overleeft opbrengt. Om het even economisch te benaderen. Wat denk ik best eens vaker mag gebeuren, want bij ons is er altijd gedoe of ze nog wel kunnen rijden, want alles is zo duur. Kan je best wel eens onderscheid gaan maken tussen een mus of huisdier. Natuurlijk wil je er voor alle dieren zijn, maar als je de keuze krijgt stoppen of beperkingen stellen, dan zie ik liever een mus dood gaan of opgegeten worden. En niet dat door zulke ritjes een weggelopen hond die plat gereden wordt en gewond blijft liggen in de berm daar blijft liggen, omdat de ambu ermee gestopt is.

Wat niet wegneemt dat ik het super vind dat de TS de moeite neemt voor het musje. Maar met zulke dingen zie ik dan liever dat mensen ook nog de moeite nemen even zelf naar een vogelopvang te rijden.

Tja mens en mus, appel en peer .. allemaal hetzelfde toch :')

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:57

Ik vind een huisdier een heel ander verhaal omdat het van iemand is en je hecht waarde aan zon beest. Maar voor een mus de ambulance bellen? ik zou het niet doen anders bleef ik de hele dag voor alle beesten op aarde bellen als ze iets hebben :=
Maar vind het alsnog een goede keuze van ts, het is denk ik ook een beetje afhankelijk hoe je er zelf over denkt :)

ellehcir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:07

R00s schreef:
Ik vind een huisdier een heel ander verhaal omdat het van iemand is en je hecht waarde aan zon beest. Maar voor een mus de ambulance bellen? ik zou het niet doen anders bleef ik de hele dag voor alle beesten op aarde bellen als ze iets hebben :=
Maar vind het alsnog een goede keuze van ts, het is denk ik ook een beetje afhankelijk hoe je er zelf over denkt :)

Ik zou het echt belachelijk vinden als je zo'n diertje gewoon met pijn laat lopen!
Draai dan zn nekje om, verlos hem van de pijn! Maar je laat een dier toch geen pijn lijden?!

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:16

Dat zeg ik ook niet, maar ik zou er geen dierenambulance voor bellen. Als ik zon beestje zie wil ik hem ook best uit zijn lijden verlossen. Maar ik ben er denk ik gewoon veel makkelijker in want beesten in eht wild kun je ook niet altijd helpen :)

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:18

Ik heb ze een keer gebeld voor een duifje :j. De dierenbescherming wou hem niet ophalen. Moest hem zelf de volgende dag brengen, maar dat zag ik niet zitten. Toen de vogelopvang gebeld en die hebben het duifje de volgende dag opgehaald.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:24

pillow schreef:
Ik zal wel weer een lompe boer zijn, maar kom op zeg een mus!! Weet je wat dat kost die dierenambu, goed dat die er is daar niet van, maar voor een musje laten uitrukken gaat mij te ver. Laat lopen (er komt wel een kat)of draai hem zijn nek om zou ik zeggen.

eerlijk gezegd ben ik het hier helemaal mee-eens,
ik zou hem nog proberen zelf te redden , maar is hij niet meer te redden laat ik mijn vader hem de nek omdraaien en voer hem aan de katten :=
wedden dat ik nu half bokt over me heen krijg :')

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:02

Ik werk op de dierenambulance en het is echt niet raar om te bellen voor een mus.

Waar een dierenambulance z'n geld of tijd aan besteed, dat bepaald de ambulance zelf wel.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:12

GADVER die reacties over 'het is maar een mus'!

Dus omdat het beestje klein is en geen huisdier mag je het wel pijn laten lijden? Want als het een hond was dan waren deze reacties er niet geweest.

Dierenvrienden ten TOP! En de reactie van 'het is de natuur' is erg grappig, want ik durf te wedden dat het vogeltje een gebroken vleugel heeft door iets dat de mens eraan veranderd heeft :D

TS, top gehandeld. Waren er maar meer zoals jij :j

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 07:09

Een dierenambu die hiervoor afspraken heeft met de dierenbescherming die rijd gewoon voor vogels hoor. En dan maakt het echt niet uit of het een oehoe, ooievaar, buizerd of mus is. Een vogel is een vogel. Ze rijden ook voor (wilde) ratten en muizen die gevangen zijn en wat mankeren.

Met gebroken vleugels rijden ze ook gelijk door naar de dierenarts die er een einde aan maakt (is diervriendelijk en niet zo'n lange lijdensweg) echter bij de bedreigde vogels probeerd men vaak toch een vleugel te repareren omdat ze beschermd zijn bijv. Dat wordt nooit meer 100% functioneel maar dan probeer je het wel.

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:22

@geryon
En al die andere beetsne in de natuur die sterven omdat er geen mens is om ze te helpen? Moeten we dan voor al die dieren een ambulance gaan bellen? En niemand zegt hier dat ze het beetsje laten lijden, even wat beter lezen. Hem zelf uit zijn lijden verlossen is niet het beestje laten lijden ;)

@dierenfan
Ik denk dat als jij ter plekke zon beetje de nek omdraait of op een andere snelle manier uit zijn lijden verlost het diervriendelijker is dan dat je hem helemaal onder de stress naar de diernarts vervoert en hem een spuitje geeft ;)

Maarja zal wel komen omdat ik van een boerderij kom en dat we daar misschien wat nuchterder over zijn :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:26

Niet iedereen vermeldt erbij om het beestje uit zijn lijden te verlossen ;) Ik snap niet wat andere beesten in de natuur te maken hebben met dit beestje? Belachelijk excuus. ALS je er een kan helpen doe je het toch? Of er nou honderden anderen zijn die de hulp mislopen of geen enkele..

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:27

De Echte huismus wordt steeds zeldzamer< dus zomaar een mus is niet zomaar een mus
Laatst bijgewerkt door Sylke104 op 24-01-13 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:32

Wat heeft een mens met een dier te maken? Daar werd ook al naar gewezen.

Het gaat er niet om dat honderden andere misschien niet geholpen worden, het gaat erom wat in deze tijd economisch nog haalbaar is. En volgens mij ga je met een mus ophalen en bij de DA brengen om de nek om te draaien wat ver. En als ze het naar een vogelopvang brengen, dan moet je ook eens nadenken of dat wel zo in het welzijn van het dier is, die gigantische berg stress en voor welke kans dat het beter gaat worden? Hier rijden ze ook voor alles, maar als ze niet oppassen rijden ze binnenkort helemaal niet meer. Omdat het niet haalbaar is, als ze dan paar jaar terug gewoon de keuze hadden gemaakt enkel te rijden voor huisdieren/groot wild hadden ze dat probleem nu waarschijnlijk (nog) niet gehad. En ik zie liever voor een loslopende gewonde hond/kat een ambulance, dan helemaal geen.

En de mus zeldzamer? Dat roepen ze al tijden .. want nieuwbouw platte daken zijn niet goed. Kan je vertellen, heel onze wijk is enkel plat dak, weinig groen en er vliegt een groep van 60 mussen rond (die steeds groter wordt, paar jaar terug telde ik er maar rond de 30). Ik vraag me echt af in hoeverre die gegevens kloppen, want ik zie er de laatste jaren alleen maar meer/teveel.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:35

Sjors schreef:
De mus is opgehaald :) Was effetjes naar huis gegaan, toen weer terug, toen was de dierenambulance er ook gelijk :)
Ze voelde wat aan, hij was magertjes. En zeer erg verzakt. Zijn vleugen was btw niet gebroken want hij trok hem gelijk terug. Maar iets van gekneusd ofzo.

En ja, die reacties van 'het is maar een mus', had ik wel verwacht. :roll:

Héél goed gedaan, Sjors!! _/-\o_
En "het is maar een mus" kun je terugkaatsen dat een mus nog altijd een beschermde diersoort is. :j

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:37

idinn schreef:
Wat heeft een mens met een dier te maken? Daar werd ook al naar gewezen.

Het gaat er niet om dat honderden andere misschien niet geholpen worden, het gaat erom wat in deze tijd economisch nog haalbaar is. En volgens mij ga je met een mus ophalen en bij de DA brengen om de nek om te draaien wat ver. En als ze het naar een vogelopvang brengen, dan moet je ook eens nadenken of dat wel zo in het welzijn van het dier is, die gigantische berg stress en voor welke kans dat het beter gaat worden? Hier rijden ze ook voor alles, maar als ze niet oppassen rijden ze binnenkort helemaal niet meer. Omdat het niet haalbaar is, als ze dan paar jaar terug gewoon de keuze hadden gemaakt enkel te rijden voor huisdieren/groot wild hadden ze dat probleem nu waarschijnlijk (nog) niet gehad. En ik zie liever voor een loslopende gewonde hond/kat een ambulance, dan helemaal geen.

En de mus zeldzamer? Dat roepen ze al tijden .. want nieuwbouw platte daken zijn niet goed. Kan je vertellen, heel onze wijk is enkel plat dak, weinig groen en er vliegt een groep van 60 mussen rond (die steeds groter wordt, paar jaar terug telde ik er maar rond de 30). Ik vraag me echt af in hoeverre die gegevens kloppen, want ik zie er de laatste jaren alleen maar meer/teveel.

Jij baseert je telling alleen op je eigen omgeving.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:38

Super goed gehandeld! Ik bel altijd, heb het nummer standaard in mijn telefoon staan van de dierenambulance. Heb menig gewonde vogel gevangen en op laten halen .De mensen op de dierenambulance bedanken mij altijd voor het feit dat ik de moeite heb genomen om te bellen.Elk leven telt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:40

Wat een omgeving is die volgende de gegevens absoluut niet musvriendelijk is ... maar waar er wel zoveel zitten. Heb het idee dat dat toch wel wat zegt dan. Als er zo weinig zijn, dan zouden ze toch zeker niet in zo'n rotbuurt wonen? En gelukkig kom ik ook gewoon uit mijn huis, in andere delen van het dorp en in andere plaatsen. En zie altijd overal zat mussen.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:42

Eh, hier is de dierenambulance vrijwilligerswerk. Dus het 'kost' alleen dan de auto naar haar laten rijden en het telefoontje. Ik heb zelf ook op de dierenambulance gezeten het woord zegt het al: DIEREN. Dus dat is ook een duif/mus/andere vogels.

Heel goed gedaan TS! +:)+

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:52

Ik werk ook op de Dierenambulance en natuurlijk denk zelfs ik wel eens: het is maar een musje. Maar waar moet je dan de grens trekken? Alleen huisdieren en groot wild? Maar wat is dan groot wild, vallen daar zwanen en dergelijke ook onder. Vaak gaat het om klusjes die mensen zelf niet durven of willen: zwaan vangen, dode dieren van de weg halen en contact opnemen met eigenaren dat hun huisdier is overleden.
Wij zijn in ieder geval blij met alle meldingen die wij binnenkrijgen, nu is het misschien alleen voor een musje, maar de volgende keer voor een huisdier.

En inderdaad de Dierenambulance bij ons bestaat ook alleen uit vrijwilligers...