Weet je wel dat je broodroof pleegt van de katten daar in de buurt?Serieus, ik snap dat je het zielig vindt maar sla jij vliegen en muggen dood?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Was effetjes naar huis gegaan, toen weer terug, toen was de dierenambulance er ook gelijk 
ellehcir schreef:slimmerik schreef:Dierenambulance voor een mus....Weet je wel dat je broodroof pleegt van de katten daar in de buurt?
Serieus, ik snap dat je het zielig vindt maar sla jij vliegen en muggen dood?
Een ambulance voor jou? Weet je hoe duur! En al die maden hebben vast ook honger.....

En ik gok dat de kosten voor de benzine een stuk hoger liggen als wat dat musje als die het overleeft opbrengt. Om het even economisch te benaderen. Wat denk ik best eens vaker mag gebeuren, want bij ons is er altijd gedoe of ze nog wel kunnen rijden, want alles is zo duur. Kan je best wel eens onderscheid gaan maken tussen een mus of huisdier. Natuurlijk wil je er voor alle dieren zijn, maar als je de keuze krijgt stoppen of beperkingen stellen, dan zie ik liever een mus dood gaan of opgegeten worden. En niet dat door zulke ritjes een weggelopen hond die plat gereden wordt en gewond blijft liggen in de berm daar blijft liggen, omdat de ambu ermee gestopt is.
R00s schreef:Ik vind een huisdier een heel ander verhaal omdat het van iemand is en je hecht waarde aan zon beest. Maar voor een mus de ambulance bellen? ik zou het niet doen anders bleef ik de hele dag voor alle beesten op aarde bellen als ze iets hebben![]()
Maar vind het alsnog een goede keuze van ts, het is denk ik ook een beetje afhankelijk hoe je er zelf over denkt
. De dierenbescherming wou hem niet ophalen. Moest hem zelf de volgende dag brengen, maar dat zag ik niet zitten. Toen de vogelopvang gebeld en die hebben het duifje de volgende dag opgehaald. pillow schreef:Ik zal wel weer een lompe boer zijn, maar kom op zeg een mus!! Weet je wat dat kost die dierenambu, goed dat die er is daar niet van, maar voor een musje laten uitrukken gaat mij te ver. Laat lopen (er komt wel een kat)of draai hem zijn nek om zou ik zeggen.

Ik snap niet wat andere beesten in de natuur te maken hebben met dit beestje? Belachelijk excuus. ALS je er een kan helpen doe je het toch? Of er nou honderden anderen zijn die de hulp mislopen of geen enkele.. Sjors schreef:De mus is opgehaaldWas effetjes naar huis gegaan, toen weer terug, toen was de dierenambulance er ook gelijk
Ze voelde wat aan, hij was magertjes. En zeer erg verzakt. Zijn vleugen was btw niet gebroken want hij trok hem gelijk terug. Maar iets van gekneusd ofzo.
En ja, die reacties van 'het is maar een mus', had ik wel verwacht.
idinn schreef:Wat heeft een mens met een dier te maken? Daar werd ook al naar gewezen.
Het gaat er niet om dat honderden andere misschien niet geholpen worden, het gaat erom wat in deze tijd economisch nog haalbaar is. En volgens mij ga je met een mus ophalen en bij de DA brengen om de nek om te draaien wat ver. En als ze het naar een vogelopvang brengen, dan moet je ook eens nadenken of dat wel zo in het welzijn van het dier is, die gigantische berg stress en voor welke kans dat het beter gaat worden? Hier rijden ze ook voor alles, maar als ze niet oppassen rijden ze binnenkort helemaal niet meer. Omdat het niet haalbaar is, als ze dan paar jaar terug gewoon de keuze hadden gemaakt enkel te rijden voor huisdieren/groot wild hadden ze dat probleem nu waarschijnlijk (nog) niet gehad. En ik zie liever voor een loslopende gewonde hond/kat een ambulance, dan helemaal geen.
En de mus zeldzamer? Dat roepen ze al tijden .. want nieuwbouw platte daken zijn niet goed. Kan je vertellen, heel onze wijk is enkel plat dak, weinig groen en er vliegt een groep van 60 mussen rond (die steeds groter wordt, paar jaar terug telde ik er maar rond de 30). Ik vraag me echt af in hoeverre die gegevens kloppen, want ik zie er de laatste jaren alleen maar meer/teveel.