Muis heeft gif gegeten, hoelang duurt het voor hij dood is?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:52

Arrabel schreef:
Ik las ook op internet dat je een potlood in zijn nek kan leggen en dan aan zijn staart trekken....

Nou ja doe ff normaal zeg!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:53

Klapje op 't hoofd geven met een schep, verdrinken gaat wat lastig met al het ijs op de sloten maar zo duurt het alleen maar langer.

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:53

aaaah ik zou het zelf ook niet kunnen hoor maar idd uit zijn lijden verlossen is het beste!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:54

Salsa schreef:
Arrabel schreef:
Ik las ook op internet dat je een potlood in zijn nek kan leggen en dan aan zijn staart trekken....

Nou ja doe ff normaal zeg!

Is een hele normale methode hoor :+ doen veel mensen die muizen voeren aan de dieren ook. Zelfde idee als de nekomdraaien zeg maar. Moet je het alleen wel goed kunnen, anders is het wel zielig.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 11:54

Als ik hem een klap met een schep geef dan is hij helemaal muizenmoes, ik weet niet of ik dat wel aankan...

Anoniem

Arrabel schreef:

Dit noem je het strekken van een muis, hierin krijgen laboranten les meende ik. Als dat niet goed gaat zit je met een muis met een gebroken net die nog leeft.. Ik zou iets zwaar pakken en pletten, of met een schep..
Of als je autorijd voor de wielen..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-01-13 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

ReneeMonty

Leuk is anders natuurlijk maar je zou hem ook in een zak kunnen stoppen en er met de auto overheen kunnen rijden. Dat doet iemand die ik ken altijd met de nog half levende muizen waar haar katten mee aan komen zetten. Dan zie je er niks van omdat hij in de zak verpakt zit. Heb dat zelf nog nooit gedaan.

Collie2008

Fred_Kroket schreef:
Klapje op 't hoofd geven met een schep, verdrinken gaat wat lastig met al het ijs op de sloten maar zo duurt het alleen maar langer.

Hier genoeg (wind)wakken hoor
Maar goed, klap op het koppie kan altijd, alleen moet je wel durven en hard genoeg slaan

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:55

Arrabel schreef:
Als ik hem een klap met een schep geef dan is hij helemaal muizenmoes, ik weet niet of ik dat wel aankan...

Dan doe je hem in een plastic tasje, hoef je het in ieder geval niet aan te zien

Isaboy

ik heb daar absoluut geen problemen mee
een goede klap en hij is weg
gewoon met de schep

eenitraM

Arrabel schreef:

Hoe?! Potlood vasthouden en naar de grond drukken, of hoe moet ik dat zien?

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:56

Arrabel schreef:

Beste kun je hem dan in een theedoek of dergelijke doen, die je naderhand gewoon in zen geheel weg gooit.. succes :(:)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 11:57

Pffff, moeilijk hoor, ik ga eerst even lunchen en dan kijk ik even verder.... ;(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:57

eenitraM schreef:
Arrabel schreef:

Hoe?! Potlood vasthouden en naar de grond drukken, of hoe moet ik dat zien?

Ja, de muis overstrekken; potlood of lat direct achter de kop op een plat oppervlak vast drukken (of gewoon stevig achter de nek vastpakken) en dan hard trekken aan de staart en dan is het dier dood. Is heel efficiënt :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 23-01-13 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:58

Hup, gewoon steen er boven op, dan is het maar meteen gebeurd en nog het meest diervriendelijk ook.
Ik snap niet waarom dat moeilijker is dan het diertje nog langer te laten lijden?

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:58

kan niemand anders t voor je doen? dit is sneu..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:59

Arrabel schreef:
Pffff, moeilijk hoor, ik ga eerst even lunchen en dan kijk ik even verder.... ;(

Heb je geen auto? Want dan kun je ook de muis in een zakje doen en overrijden.

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:59

Goed dat je dit beestje uit zijn lijden wil verlossen!
Ik zou inderdaad de muis in een niet doorzichtige plastic tas toen en er dan op slaan met een schop of een grote steen op laten vallen. Als je bang bent dat het te bloederig wordt kan je hem ook hard op de grond gooien, dan splasht hij niet uit elkaar. (getsie dat klinkt onsmakelijk)

_Tara_

Re: Muis heeft gif gegeten, hoelang duurt het voor hij dood is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:00

TS, verstand op nul en gewoon doen. Niemand vind zoiets leuk om te doen.

NeverGiveUp

Hoe kan je nou gaan lunches terwijl dat beestje pijn aan het leiden is ;(

Kom op geef dat beest een schop...

SSmonamiSS

Wat zielig zeg!!! Ik zou het ook moeilijk vinden! Ik zou gewoon een schep pakken en een tik geven dan is het gelijk over! de beste oplossing!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:02

Kan niet iemand anders het voor je doen? Neem aan dat je daar niet alleen bent?

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:02

Arrabel schreef:
Dit is inderdaad de meest snelle en pijnloze manier om het diertje uit zijn lijden te verlossen, als het tenminste goed in een keer gedaan wordt. Potlood op de nek, net achter de schedel, naar beneden drukken. Dan de staartbasis vastpakken en een hele stevige ruk geven. Het klinkt heel grof, maar het is wel meteen gedaan met het beestje.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:04

Vreselijk, arm beessie. Het duurt nog wel even voordat hij dood is, ondertussen gaan zijn organen langzaam kapot door het gif. Diertje vergaat van de pijn, vandaar het knarsen.

Ik heb ooit toen ik nog op een pensionstal stond met mijn paarden een gif-muisje gehad die van de kast viel en zijn nekkie brak, maar wel nog leefde. Diertje maakte vreemde bewegingen en ik vond het reuze zielig. Eigenlijk als vanzelf heb ik het beestje opgepakt en mee naar buiten genomen.. Daar ben ik een meter of 4 van de muur af gaan staan, heb hem bij zijn staartje gepakt en hem een flinke gooi tegen de stenen muur aan gegeven.. Toen had 'ie in elk geval geen pijn meer :\

Dus... heb je een muur in de buurt?

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:05

Liesje89 schreef:
Vreselijk, arm beessie. Het duurt nog wel even voordat hij dood is, ondertussen gaan zijn organen langzaam kapot door het gif. Diertje vergaat van de pijn, vandaar het knarsen.

Ik heb ooit toen ik nog op een pensionstal stond met mijn paarden een gif-muisje gehad die van de kast viel en zijn nekkie brak, maar wel nog leefde. Diertje maakte vreemde bewegingen en ik vond het reuze zielig. Eigenlijk als vanzelf heb ik het beestje opgepakt en mee naar buiten genomen.. Daar ben ik een meter of 4 van de muur af gaan staan, heb hem bij zijn staartje gepakt en hem een flinke gooi tegen de stenen muur aan gegeven.. Toen had 'ie in elk geval geen pijn meer :\

Dus... heb je een muur in de buurt?

Inderdaad een goede manier. Aftikken doe ik meestal op de rand van een tafel of iets dergelijks.