welke hondenbrok is nu écht gezond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:44

''CASA-FERA Adult bevat uitsluitend streng geselecteerde hoogwaardige grondstoffen: rijst,
maïs, gerst, pluimveemeel, bietenpulp, pluimveehydrolisaat, vitaminen, globinepoeder, zalmolie, pluimveevet, haringmeel, lamsvlees, rundvet, gist (bèta-glucanen), kippenleverextract, eipoeder, lecithine, L-lysine, lijnolie, kaliumchloride, dl-methionine.''

Hetgeen wat op de eerste plaats staat zit er het meeste in.... verder is het zoeken naar iets van vlees :+

ponyparadijs

Re: welke hondenbrok is nu écht gezond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:46

Mijn kat wenst helemaal geen kvv. die eet honden blik en katten knabbels. Maar ook honden brokken. Maar kvv nee dat vindt hij niets. Terwijl hij wel met muizen binnen komt!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:46

Psies, rijst is het eerste bestandsdeel; GRANEN dus en dat is nu net wat een hond NIET nodig heeft............

als je graag brok wilt voeren; lees dan goede info door op de site die ik je gaf en kies voor graanvrij !

sonova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:49

Gewoon Royal Canin voeren, het beste wat er is, wel wat duurder maar absoluut de beste brok!

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:49

Onze grote hond eet ook aldi brokken. Eerst altijd royal canin, dat wilde hij niet meer. Van alles geprobeerd, was echt een ramp geen enkele brokken soort ad hij langer dan 3 weken. Hij eet nu al 2 jaar brokken van de Aldi. Goedkoop en hij vind ze geweldig. Lam en rijst van de carocroc vind hij overigens ook prima.

Onze pup eet nu Kenner. Het is nog even puzzelen wat we hem straks gaan voeren.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:50

nr 1 orijen maar redelijk prijzig ,je hoeft wel natuulijk minder te voeren
nr 2 acana iets goedkoper maar ook hoog percentage vlees dus daar hoef je ook weinig van te geven
nr 3 taste of the wild kun je via zooplus kopen(de andere 2 ook trouwends) en hoog vlees percentage maar de goedkoopste van de 3 omdat je bij zoolpus ook groot kunt kopen hier van en dan nog voordeliger is.

ik zelf voer vlees(kvv),maar heb altijd brok inhuis voor als ik vergeet uit teleggen en dan krijgen ze acana omdat deze gewoon toch iets goedkoper is dan orijen en ik het eigenlijk maar soms voer.
orijen en acana is bij onze dierenwinkel te koop,anders zou ik ook taste of de wild overwegen

onze buiten katten eten kvv en aldi brok zo af en toe

geen royal canin voeren is kanker verwekkend

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:50

Het gaat bij 'goed' voer om de lage hoeveelheden 'afvalstoffen'.

'Afvalstoffen' zijn:
-Granen/gluten
-Geur-, Kleur- en smaakstoffen
-Conserveringsmiddelen
-Grote hoeveelheden koolhydraten en zetmeel

Koolhydraten en zetmeel blijft aan tanden plakken en zorgt (ongeacht of de hond goed kan kauwen of niet) voor gebitsproblemen.

Granen en gluten, geur-, kleur- en smaakstoffen en conserveringsmiddelen zorgen voor een verstoorde spijsvertering en bovendien zijn ze de oorzaak van de meeste allergieën bij honden!

Goed voer heeft dus een laag percentage (of helemaal niet) van bovenstaande 'afvalstoffen'.

Daarnaast zijn vitamine B1, B3 en micronutriënten erg belangrijk, die moeten wél in het voer aanwezig zijn.

Voer van de Aldi is een bij elkaar geraapt zooitje afvalstoffen. Maar bekende merken zoals Pedigree zijn ook ontzettend slecht eigenlijk. Blikvoer en Diner zijn sowieso NOT DONE!

Er zijn een aantal goede merken (vers) voer. Het is aan jou welke je kiest. je betaald er wel wat meer voor. Maar je hond zal minder gaan poepen, geen grote kans op allergieën hebben en zichtbaar beter in zijn vacht zitten. Voer is de basis achter (bijna) alle (gezondheids)problemen. En zelfs achter sommige gedragsproblemen.
Succes met kiezen!
Laatst bijgewerkt door Sabini op 21-01-13 13:56, in het totaal 2 keer bewerkt

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:51

sonova schreef:
Gewoon Royal Canin voeren, het beste wat er is, wel wat duurder maar absoluut de beste brok!

absoluut niet voeren,je zegt gewoon iets zonder ook maar enige kennis van voer.anders zou je nooit royal canin aanraden aan ts.

KenJeMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:53

Ik voer mijn 5-jarige teef al haar hele leven brok van Prins.( fit selection krokant) Ben hier zeer tevreden over. Hond is fit, actief, poept maar 1 a 2 keer per dag, stinkt niet, laat geen scheetjes en ze eet het altijd graag!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:54

Ik heb mijn hond tijden Farm Food gevoerd tijdens dat ze leed aan kanker, het heeft haar écht geholpen de kwaliteit in het leven te houden. Ze was al opgegeven door de artsen en op aanraden en deels als test overgestapt op Farm Food, waarmee ze het nog 1,5 jaar goed heeft volgehouden. Je kan het als droge brokjes voeren, maar ook met een scheut warm water er overheen, dan komt er een soort jus vrij.

Blijkbaar zijn er nu ook andere lijnen bijgekomen van voedsel, maar die ken ik niet, die waren er toen nog niet volgens mij.

http://www.farmfood.nl

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 14:07

Oef zoveel mensen.zoveel ervaringen.Het is dus echt net wat er bij een hond het beste past.
Ik had stiekem gehoopt dat er gewoon 1 merk als hoofdrolspeler uit zou komen maar dat is dus niet zo.

De vroegere Aldi brokken (leken op Bonzo brokken) die waren idd niet oke.
Maar de High Primium toont op de zak wel goeie stoffen volgens mij,nml:

inuline
sporenelement zink
omega vetzuren
seleen

Maar op deze zak staat wel: Technologische toevoegingsmiddelen: Antioxidanten.
Zijn dat dan toch de foute E stoffen?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:08

Maar dat wat jij typt zullen toch niet de enige ingrediënten zijn? Misschien kun je heel de ingrediëntenlijst eens overtypen?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 14:09

Ik ga proberen om het in te scannen...............................effe wachten........... :P

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:10

Citaat:
Brok gezond?? Ik eet ook geen brokjes... Vers vlees voeren... of Carnibest oid.

..ik eet ook geen hondenbrokken :+

Nee, ff serieus, er zitten in kant en klaar voer/brokken heel veel vulstoffen die een hond helemaal niet nodig heeft.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:14

funnyhorses schreef:
Oef zoveel mensen.zoveel ervaringen.Het is dus echt net wat er bij een hond het beste past.
Ik had stiekem gehoopt dat er gewoon 1 merk als hoofdrolspeler uit zou komen maar dat is dus niet zo.

De vroegere Aldi brokken (leken op Bonzo brokken) die waren idd niet oke.
Maar de High Primium toont op de zak wel goeie stoffen volgens mij,nml:

inuline
sporenelement zink
omega vetzuren
seleen

Maar op deze zak staat wel: Technologische toevoegingsmiddelen: Antioxidanten.
Zijn dat dan toch de foute E stoffen?

zoveel ervaringen,sommige roepen maar wat en dan zie je aan het antwoord dat ze zich nooit verdiept hebben in het voer van hun hond.maar gewoon nemen wat vaak op de reclame komt,of makkelijk te krijgen is

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 14:15

Hopelijk is het te lezen,als je inzoemt is het duidelijker (moet je de foto effe opslaan)

Afbeelding

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:16

Ik geef mijn hond caracroc. Heel goed voer voor een betaalbare prijs.

De dierenwinkel waar ik normaal voer koop gaat sluiten. Ik was dus naar een andere dierenwinkel gegaan om te kijken of ze daar caracroc verkochten. Zegt die jongen in de winkel. "Dit is ook goed voer" wijzend naar hun eigen brok wat je zelf kunt scheppen. Dus ik vraag "Wat zit daar in?" Zegt hij "ik heb geen idee"

Nou, dat is goed advies waar ik wat aan heb. Heb nu een andere winkel gevonden waar ze wel Caracroc voeren.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:19

Heike schreef:
Ik geef mijn hond caracroc. Heel goed voer voor een betaalbare prijs.

De dierenwinkel waar ik normaal voer koop gaat sluiten. Ik was dus naar een andere dierenwinkel gegaan om te kijken of ze daar caracroc verkochten. Zegt die jongen in de winkel. "Dit is ook goed voer" wijzend naar hun eigen brok wat je zelf kunt scheppen. Dus ik vraag "Wat zit daar in?" Zegt hij "ik heb geen idee"

Nou, dat is goed advies waar ik wat aan heb. Heb nu een andere winkel gevonden waar ze wel Caracroc voeren.

dit is het toppunt whaaaaa _/-\o_

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:19

ach ja,wat is goed....
mijn hond heeft lange tijd BARF gegeten (zelf samenstellen) verschillende kvv's (energique,smuldier,duck,carnibest), een paar verschillende brokken (carocroc, biofoof, pro plan, markus muehle) en nu canex, op canex doet hij het toch het beste van alles wat hij in zijn leven gegeten heeft.
in mijn ogen is een voer pas goed als het vrij schoon is (geen chemische rotzooi erin) en als je hond het er goed op doet.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:20

Weet je, als jouw hond brok X met smaak opeet, weinig poept, goed in z'n vacht zit, voldoende energie heeft, en geen jeuk of korstjes of weetikveel, dan is dat een goede brok. Als diezelfde hond op Orijen een doffe vacht krijgt en drie keer per dag flink poept dan past dat dus niet. Kan de brok nog zo geweldig zijn - kennelijk niet voor jouw hond.

Lukullus is ook nog een heel aardige brok met meer vlees dan gemiddeld, en flink goedkoper dan Orijen. Zou je ook nog naar kunnen kijken. Heeft wel minder vlees, maar nog altijd veel meer dan de 4% (of zoiets) in bijvoorbeeld Royal Canin. Maar het belangrijkste blijft dat de hond het er goed op doet.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:21

Orijen en Acana zijn i.m.o. de beste brokken, als je geen vers voer kunt geven. Maar idd behoorlijk prijzig.
Bij kleine hondjes echter heb je dat er zo uit, je hoeft er niet veel van te voeren, zeker niet in vergelijking met een Aldi merk...

De hoofdgrondstof in een brok zou vlees moeten zijn, geen granen, rijst, bietenpulp of wat dan ook.
In het alom geprezen RC zit slechts 4% vlees.... Dat lijkt me geen topper dus ;)
Hou er ook rekening mee dat het voer wat een dierenarts aanprijst, degene is waar ze de meeste winst mee behalen :) Er gaat veel geld om in dat wereldje, want hee, als de dierenarts het zegt koopt de consument het!

Ik geef zelf mijn hond inmiddels Carocroc (vroeger toen ik mijn eigen dierenwinkel had kreeg ze Orijen, vers of Acana), maar omdat die merken voor mij onbetaalbaar zijn en vers voer helemaal uit den boze is, daar ze tegen de 35 kilo weegt. Maar anders zou ik het wel weten.
Ik geef Carocroc omdat daar in verhouding het meeste vlees nog inzit (vergeleken met andere hier in de buurt makkelijk verkrijgbare merken). Ze doet het hier redelijk op, maar zou hem als ik de geldpest nog eens kreeg, gelijk inruilen voor vers voer, daar poept ze tig keer minder van.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:22

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 14:26

Jammer genoeg krijg ik niet de afbeelding duidelijker erop.
Wou via paint inzoemen en opslaan maar ik weet niet hoe dat moet grrrrrr het lukt niet! |o

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 14:29

Leuke site Keona,zal het vanavond even doornemen op het gemakkie
Daar kun je ook met vragen terecht op een forumpje he?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:34