Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jette schreef:En gewoon beginnen zoals met een pup, dus eerst 2 minuten, alleen terugkomen als hij niet piept, uitgebreid belonen. Dan 2 minuten en 10 seconden, dan 3 minuten, etc? Dus heel rustig opbouwen, meestal valt ergens halverwege wel het kwartje
Leffroi schreef:Jette schreef:En gewoon beginnen zoals met een pup, dus eerst 2 minuten, alleen terugkomen als hij niet piept, uitgebreid belonen. Dan 2 minuten en 10 seconden, dan 3 minuten, etc? Dus heel rustig opbouwen, meestal valt ergens halverwege wel het kwartje
Ik denk (tenminste, mijn ervaringen) is dat wanneer je hond weet of doorheeft dat jij nog in en rondom het huis bent, hij niet zo veel zal doen. Die van ons had het precies door. Nooit iets aan de hand, dus we snapten al niet waar de buren last van hadden. Maarja, die had natuurlijk al lang wel door dat we niet weg waren.
Leffroi schreef:Vind het wel grappig dat mensen zo'n electronische halsband een marteltuig vinden. Dat sommige mensen niet weten hoe en waarom te gebruiken, betekend niet dat het geen goed hulpmiddel kan zijn. Hebben jullie je wel eens verdiept in een dergelijke halsband? Bovendien werkt hij op 2 aaa batterijtjes, dus hoe zo'n mega klapper kan dat zijn? Heb zelf menig maal zo'n band gevoelt. Het enige is dat je er flink van schrikt, zeer doet het niet eens. 'Ja, maar bij een hond is dat anders'. Inderdaad, het is anders bij een hond. Daar zit er zelfs nog een vacht tussen. Marteltuig? Als je hem misbruikt wel ja.
Leffroi schreef:Vind het wel grappig dat mensen zo'n electronische halsband een marteltuig vinden. Dat sommige mensen niet weten hoe en waarom te gebruiken, betekend niet dat het geen goed hulpmiddel kan zijn. Hebben jullie je wel eens verdiept in een dergelijke halsband? Bovendien werkt hij op 2 aaa batterijtjes, dus hoe zo'n mega klapper kan dat zijn? Heb zelf menig maal zo'n band gevoelt. Het enige is dat je er flink van schrikt, zeer doet het niet eens. 'Ja, maar bij een hond is dat anders'. Inderdaad, het is anders bij een hond. Daar zit er zelfs nog een vacht tussen. Marteltuig? Als je hem misbruikt wel ja.
mvermeulen1 schreef:meeste honden die niet goed alleen kunnen zijn heeft ook te maken met leiderschap, als de hond zichzelf ziet als leider en jullie gaan weg wordt hij dus nerveus omdat de "roedel" bij elkaar moet blijven tenzij jullie als leider opstellen..zit hem in de kleine dingen en het grote woord consuquent zijn in alles, een cursus kan je wel helpen om de status als leider te nemen..en ik ben ook een groot voorstander van beweging, hij te weinig beweging krijgt zal al die opgekropte frustatie zich uiten in gedrag dat wij liever niet zien. je zou kunnen proberen om eerst lekker te fietsen of lange wandeling te maken voordat je weg gaat..
ik zou me zeker eens gaan verdiepen in het leiderschap en wat dat inhoud.
briitje schreef:Ben het eens met Leffroi. ik heb nog eens zitten nadenken en schoten hoop dingen te binnen die denk toch wel een onderdeel van t probleem zijn. Hij piept/blaft namelijk niet alleen als die alleen moet zijn. Maar ook als die gescheiden van ons ligt. Of als we buiten lopen en een hond is sneller ed dan hem, dan gaat die ook keihard blaffen. Als hij de stok niet te pakken krijgt, gaat die ook blaffen. Denk toch allerlei dingen wat ermee te maken heeft..
Mijn gedachten gang is dan toch dat z'n halsband het meest consequent is... correct me if i wrong