Arm hondje, STOM ijs.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: Arm hondje, STOM ijs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:52

LZP -> BB

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 17:59

Je gaat niet staan toekijken terwijl je beste maatje verzuipt.. Ik heb 5 hondjes en zo voor allemaal t zelfde gedaan hebben! Het zijn je vriendjes!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:02

Ayasha schreef:
Wat zijn we allemaal perfect, is het nodig het er in te wrijven terwijl TS al aan geeft haar hond nooit meer los te laten?

Sterkte TS! Hoop dat ie er met de schrik vanaf komt. :(:)

Nou inderdaad, alsof ze er zo niet genoeg van heeft geleerd :=

Goed gehandeld ts! Sterkte.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:11

Ahw wat sneu :(
Sterkte ermee :(:)

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 18:39

Dankje, Meneer kon net alweer eten bietsen!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:41

Goed gereageerd meid, fouten kun je rechtzetten en dat heb je absoluut gedaan vandaag!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:48

Goed gedaan hoor.

Wij hebben een keer gehad dat 1 van onze katten door ijs was gezakt. Arm beestje kwam zeiknat thuis.

Onze berner durft niet in het buurt van het kanaal te komen hier voor thuis. Die gaat echt niet naar beneden. Dus laat hem altijd gewoon los lopen.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 18:59

Bah, lijkt me echt een nachtmerrie. Hier geen enkele plas te bekennen, dus dat is mooi. We wandelen ook niet vaak met de hond, heeft iets in de poten.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 19:03

Het is ook echt een nachtmerrie, voor m'n gevoel duurde het zeker een half uur voordat ik reageerde, maar kennelijk viel dat wel mee.. Hij voelt zich alweer beter, gelukkig! Echt helemaal emt die kleine hondjes, het is godzijdank niet een hele chihauhau maar een kruising en daardoor wat forser & gorver gebouwd..

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:13

BRRRR mijn grootste nachtmerrie. Ik ben als de dood voor water ( alles buiten n zwembad om)

Woeffie gaat dus lekker aan de riem de komende tijd. Jammer voor hem, maar wel lekker veilig.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:15

Jeetje dat is schrikken. Goed gehandeld hoor. :) Ik ben er als de dood voor dat 1 van mij honden door het ijs zakt dus die van mij gaan ook niet los als er ijs in de buurt ligt, ze weten het verschil tussen dun en dik ijs niet dus altijd beter om ze er helemaal niet op te laten.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 19:17

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:17

gelukkig een kleinen hond die je op kunt pakken

Rodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:19

Wat zal jij geschrokken zijn, super dat je zo snel in actie kwam. Heb je al contact gehad met je dierenarts? Hij/zij kan even naar zijn/haar longen enzo luisteren en kijken of ze niet onderkoeld is (geweest) enzo.

Sterkte met je hond, hoop dat hij/zij snel weer helemaal de oude is!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:20

Gelukkig is het goed afgelopen, houdt je hondje nog maar even goed in de gaten de komende dagen, hij kan best alsnog kou gevat hebben, ondanks je snelle handelen.

Ik vind het wel goed dat je dit topic hebt geopend, misschien voorkomt het wel dat er andere hondjes van lezers hier door het ijs zakken. In dit geval is het niet gebeurd, maar door het ijs zakken kan bij een hond vrij eenvoudig tot de dood leiden.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:24

Niinatjuh schreef:
Gelijk heb je! Nou vries water is ook niet helemaal mijn ding.. Maar..

even kijken of k een foto van m kan vinden!

Dan snap je dat snoepige koppie!

http://www.facebook.com/stephanie.wiegm ... =3&theater

Dees gaat pas weer los als het 20 graden is!

Ik ook, vind het helemaal niks en met 3 kinderen die je elke winter weer uitlegt hoe gevaarlijk ijs kan zijn pfff die werden gek van me. :D

Kan de foto niet zien helaas.......hahaha 20 graden is weer wat overdreven. Als de schrik er een beetje af is denk je er wel weer anders over. :D

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 19:29

Ja nouja.. Ik hoop gewoon dat iedereen zn honden gewoon goed in de gaten houd, dit is een kleine en niet een MEGA sloot nog wel 4 meter ofzo breed, en hij lag er vrij ver van de kant.. Maar als het een DIEPE DIEPE rivier ofzo is, dan is het onwijs k*t!

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 19:30

AngelSpirit schreef:
Mijn honden gaan nooit los als er ijs op de sloten ligt! Tenminste, als ik ze een rondje met je loop ipv. naar het bos of de duinen :+ Ookal zijn het kolossen, vind het dood eng. Straks glijden ze uit of springen ze per ongeluk op het ijs?

Super dat je er trouwens meteen achterna ben gegaan! *\o/* Sommige mensen blijven soms ook gewoon kijken.. (kan me daar echt niet in vinden) -O-

Ik vind dit ook altijd zo zielig om te zien. Ik moet altijd huilen als ik een hond in zo'n situatie zie.

[ Video ]

Omg wat zielig, dat gejank op het begin. Kreeg er tranen van :(

Ts: Goed gedaan, gelukkig is het goed afgelopen!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 11:57

Agoshie..alles wel goed met hem?
Je omschrijft een zelfde dijkje als waar ik gewoond heb..mn hond was destijds pup en gek op kinderen, die waren achter de dijk aan het spelen etc..dus pup erop af, gleed van dijkje af in de sneeuw en huppa, zo het natuurijs op, recht het water in (gelukkig was t hooguit 10 cm)..ik roepen en roepen, want ik probeerde me nog omhoog te hijssen de dijk op in die sneeuw (lees glad)..zie ik daar een kindje het water inspringen om onze pup eruit te halen. Zo dapper van dat kind..om vervolgens te roepen naar haar "meid, je bent mijn held, wat ontzettend goed van je" Mevrouw, ik ben een jongen hoor" hihi, arm jochie, leek net een meisje zo onder zn muts :P
Gelukkig woonde ik direct aan het dijkje, dus was met 2 minuten binnen..puplief die periode ook maar aan de lange lijn gelaten, want zodra ze kids zag (en nog steeds) is ze oost indisch doof en wil zo graag meespelen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:01

Tja... soms denk je als baasje net even te laat aan mogelijke risico's.

Die maffe hond van ons is vroeger eens zo een sloot ingerend die helemaal volgegroeid was met eendenkroos. Hond dacht waarschijnlijk dat het gras was ofzo, haha! Daar hadden we ook even niet aan gedacht...

TS: veel beterschap met hondje!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:26

Amaris schreef:
Die maffe hond van ons is vroeger eens zo een sloot ingerend die helemaal volgegroeid was met eendenkroos. Hond dacht waarschijnlijk dat het gras was ofzo, haha! Daar hadden we ook even niet aan gedacht...

Ik denk dat ongeveer de helft van alle hondenbezitters dit wel meegemaakt zal hebben, ik in ieder geval wel met de Bouvier die we vroeger thuis hadden en ook met 1 van mijn huidige honden. :D

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:30

Goed gedaan! :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:31

Odin schreef:
Amaris schreef:

Ik denk dat ongeveer de helft van alle hondenbezitters dit wel meegemaakt zal hebben, ik in ieder geval wel met de Bouvier die we vroeger thuis hadden en ook met 1 van mijn huidige honden. :D

Kijk, en dat is gewoon de zomerversie van wat TS is overkomen. Kan iedereen gebeuren!

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:35

hier al eens eene berner senne uit het water geplukt die door het ijs was gezakt. Niet mijn hond, maar ga toch ook niet toekijken hoe beessie ploetert? Beetje kou overleef ik wel. Baasje was op dat moment even aan de telefoon. Kan gebeuren. Zou de volgende keer het zo weer doen.

Domme honden ook, schuiven zo het ijs op. Beter maar vasthouden. Maar hondje zal nu ook wel geleerd hebben.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 13:47

Haha, ooh zo geruststellend he! Dat het dus écht meer mensen overkomt!

@amy77 wel n dapper kind dat ie dr zo achteraan springt!

@ Odin Ja, dat is zo te zien inderdaad waar, maar ze zijn soms ook ZO onwijs lekker lomp die beesten, al was het andermans hond, zou 'k er zeker ook achteraan gesprongen zijn! Je laat NOOIT zomaar een beest creperen, zo heb ik laatst ook al een x in die kou in de soot gestaan om der een schaap uit te trekken emt 2 vriendinnen.