Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kuggur schreef:Hhilde schreef:Okee. Dus je straft je hond voor lip optrekken door haar in de bench te doen? Dan was ze nu klaar met je en beet ze je. Je bent al veel te vaak over haar grens gegaan blijkbaar en nu vond ze het genoeg en heeft ze je gebeten. Ze weet dat je haar straft voor een lip optrekken (je straft haar voor een waarschuwing), dus heeft ze de waarschuwing in die mate vandaag overgeslagen. Als je hond borstelen niet leuk vindt, moet je het leuk maken. Je hebt niet goed genoeg naar je hond geluisterd en dit is het resultaat.
Hondenpsychologie van de koude grond...
Het interesseert me niet of mijn honden iets "niet leuk" vinden, ze hebben me niet te bijten, nooit.
En nee, ze hebben me óók niet te waarschuwen.
little_birdy schreef:o wacht met borstelen krijgt ze geen time out hoor dat is met andere dingen zoals als ze aan de bank aan het krabben is enz
little_birdy schreef:ze keek wel lelijk of lip optrekken als ze har zin niet kreeg maar dan zeggen we 1 keer nee en is het klaar
gaat ze dan door moet ze dan bench in voor 10 minuten dat is altijd voldoende
bench gaat ze ook zonder moeite in als ze wat fout doet dat weet ze gewoon
HorseTopShop schreef:little_birdy schreef:o wacht met borstelen krijgt ze geen time out hoor dat is met andere dingen zoals als ze aan de bank aan het krabben is enzlittle_birdy schreef:ze keek wel lelijk of lip optrekken als ze har zin niet kreeg maar dan zeggen we 1 keer nee en is het klaar
Wat is dan de straf als ze haar lip op trekt?
Sorry hoor, maar in geen enkele situatie accepteer ik dat mijn honden dat doen.
1 Van mijn honden heeft mij ooit zonder waarschuwing gebeten (toen ze in de pubertijd zat) toen ik haar voerbak weg wilde halen. Ik heb haar het hele huis door gezwiept. Dat is echt onacceptabel.
Moet er wel bij zeggen dat het molossers van ruim 60 kg zijn. Zou met een kleine hond iets minder hardhandig doen als ik toen heb gedaan.
Ze heeft het werkelijk nooit meer gedaan.
beter 1 keer goed aanpakken dan 10 keer zwak zonder resultaat en het alleen maar erger gaan worden.
Hhilde schreef:Nouja, Kuggur, het zal wel. Bij mij mag een hond zichzelf zijn en het aangeven als hij iets niet zo tof vindt. For the record: mijn hond waarschuwt me nooit, maar mag wel aangeven dat hij iets niet leuk vindt. Dan kan ik het proberen fijner voor hem te maken, dat scheelt beiden een hoop frustraties. Mijn hond houdt bijvoorbeeld niet van nagels knippen, okee, mag. Dan maken we er een opdrachtje van waarin hij iets kan verdienen en ik heb ineens de makkelijkste hond van de wereld. En daar heeft hij nooit voor hoeven waarschuwen, omdat ik tijd alle dit-vind-ik-niet-leuk signalen van mijn hond herken.
Kuggur schreef:Hhilde schreef:Nouja, Kuggur, het zal wel. Bij mij mag een hond zichzelf zijn en het aangeven als hij iets niet zo tof vindt. For the record: mijn hond waarschuwt me nooit, maar mag wel aangeven dat hij iets niet leuk vindt. Dan kan ik het proberen fijner voor hem te maken, dat scheelt beiden een hoop frustraties. Mijn hond houdt bijvoorbeeld niet van nagels knippen, okee, mag. Dan maken we er een opdrachtje van waarin hij iets kan verdienen en ik heb ineens de makkelijkste hond van de wereld. En daar heeft hij nooit voor hoeven waarschuwen, omdat ik tijd alle dit-vind-ik-niet-leuk signalen van mijn hond herken.
-Dikgedrukt gemaakt door mij-
Dat bedoel ik dus, ik neem aan dat we het hebben over een waarschuwing in de zin van "Als je hiermee doorgaat bijt ik je". Dat is in mijn ogen, en blijkbaar dus ook de jouwe, onacceptabel.
Aangeven dat iets onprettig is iets anders.
IxL schreef:Ik heb niet alle reacties gelezen maar. Je hond is óver zijn bijtgrens gegaan!
Een pup leert van kleins af aan zijn bijtgrens. (happen tijdens spelen) Ook als een hond gevaar ziet, boos is, of wat voor reden dan ook, kunnen ze gaan waarschuwen, en na die waarschuwing gaan happen. Wat jou hond heeft gedaan is doorbijten.
Een eigen ervaring:
Onze hond is angstig naar vreemde mensen. Iemand liep naar haar toe, hond waarschuwt dat die niet dichterbij mag komen, toch doen, hap in de kuit. Maar niet doorbijten, gewoon een hap en weer loslaten. Dit vonden mijn ouders beangstigend. Een hond mág absoluut niet bijten/happen. Dus heeft mijn vader de dierenarst gebeld. Die zei, dat dit verder niet gevaarlijk is, als de hond zijn bijtgrens kent. Elk hond heeft deze aangeleerd, en zal er nooit erover heen kunnen gaan. Gaat hij er wel over heen, en bijt hij door, dan heeft de dierenarts gezegt dat wij hem moesten inslapen, want dan zit er agresiviteit in zijn kop. Is de hond er 1x over heen gegaan, dan zal hij dat nog een keer doen. Dus is dat gevaarlijk.
Ik zeg je nu absoluuuut niet dat je hond ingeslapen moet worden, omdat ik je hond niet ken, maar weet dat hij over zijn bijtgrens heen is gegaan. Misschien zou ik ook even de dierenarts bellen om voor info te vragen.
Succes!
We.hebben het hier over een normale hond, geen Cujo. Dat verhaal van de bijtgrens klopt ook niet, niet eens alle honden leren die. Een angstige hond die angstbijt (vastpakken en klaar) moet gewoon meer zelfvertrouwen krijgen, meer vertrouwen in de omgeving en een stabiele situatie: daar kom je veel verder mee dan inslapen. IxL schreef:Ik heb niet alle reacties gelezen maar. Je hond is óver zijn bijtgrens gegaan!
Een pup leert van kleins af aan zijn bijtgrens. (happen tijdens spelen) Ook als een hond gevaar ziet, boos is, of wat voor reden dan ook, kunnen ze gaan waarschuwen, en na die waarschuwing gaan happen. Wat jou hond heeft gedaan is doorbijten.
Een eigen ervaring:
Onze hond is angstig naar vreemde mensen. Iemand liep naar haar toe, hond waarschuwt dat die niet dichterbij mag komen, toch doen, hap in de kuit. Maar niet doorbijten, gewoon een hap en weer loslaten. Dit vonden mijn ouders beangstigend. Een hond mág absoluut niet bijten/happen. Dus heeft mijn vader de dierenarst gebeld. Die zei, dat dit verder niet gevaarlijk is, als de hond zijn bijtgrens kent. Elk hond heeft deze aangeleerd, en zal er nooit erover heen kunnen gaan. Gaat hij er wel over heen, en bijt hij door, dan heeft de dierenarts gezegt dat wij hem moesten inslapen, want dan zit er agresiviteit in zijn kop. Is de hond er 1x over heen gegaan, dan zal hij dat nog een keer doen. Dus is dat gevaarlijk.
Ik zeg je nu absoluuuut niet dat je hond ingeslapen moet worden, omdat ik je hond niet ken, maar weet dat hij over zijn bijtgrens heen is gegaan. Misschien zou ik ook even de dierenarts bellen om voor info te vragen.
Succes!
Kuggur schreef:Hhilde schreef:Okee. Dus je straft je hond voor lip optrekken door haar in de bench te doen? Dan was ze nu klaar met je en beet ze je. Je bent al veel te vaak over haar grens gegaan blijkbaar en nu vond ze het genoeg en heeft ze je gebeten. Ze weet dat je haar straft voor een lip optrekken (je straft haar voor een waarschuwing), dus heeft ze de waarschuwing in die mate vandaag overgeslagen. Als je hond borstelen niet leuk vindt, moet je het leuk maken. Je hebt niet goed genoeg naar je hond geluisterd en dit is het resultaat.
Het interesseert me niet of mijn honden iets "niet leuk" vinden, ze hebben me niet te bijten, nooit.
En nee, ze hebben me óók niet te waarschuwen, honden hebben mijn grenzen te respecteren, niet andersom.
Wilawander schreef:Wat een onzin dit. Hoe moet de hond anders duidelijk maken dat het hem onaangenaam is? en doorbijten? dit is geen doorbijten. een gaatje wat iets bloed en een gaatje wat niet bloed dat is geen doorbijten maar een waarschuwing. Dit heeft niks te maken met bijtgrenzen, remming en agressiviteit.
little_birdy schreef:het zijn echt 2 gaatjes in mijn duim
1tje heeft niet gebloed de ander droop meteen bloed uit
duim doet vooruit vanuit binnen heel erg veel pijn pap zag het gebeuren en ze zat echt helemaal in mijn duim
HorseTopShop schreef:Een lip optrekken is al iets wat niet mag. Én een teken van de hond dat hij/zij het niet fijn vindt.
En nee, ze hebben me óók niet te waarschuwen, honden hebben mijn grenzen te respecteren, niet andersom.
HorseTopShop schreef:little_birdy schreef:o wacht met borstelen krijgt ze geen time out hoor dat is met andere dingen zoals als ze aan de bank aan het krabben is enzlittle_birdy schreef:ze keek wel lelijk of lip optrekken als ze har zin niet kreeg maar dan zeggen we 1 keer nee en is het klaar
In mijn ogen mag een bench nooit als straf gebruikt worden. Een bench moet fijn zijn. Een lekker eigen plekje voor de hond. En niet een vervelende kooi waar hij/zij straf in krijgt.
Wat is dan de straf als ze haar lip op trekt?
Sorry hoor, maar in geen enkele situatie accepteer ik dat mijn honden dat doen.
1 Van mijn honden heeft mij ooit zonder waarschuwing gebeten (toen ze in de pubertijd zat) toen ik haar voerbak weg wilde halen. Ik heb haar het hele huis door gezwiept. Dat is echt onacceptabel.
Moet er wel bij zeggen dat het molossers van ruim 60 kg zijn. Zou met een kleine hond iets minder hardhandig doen als ik toen heb gedaan.
Ze heeft het werkelijk nooit meer gedaan.
beter 1 keer goed aanpakken dan 10 keer zwak zonder resultaat en het alleen maar erger gaan worden.
IxL schreef:Ik heb niet alle reacties gelezen maar. Je hond is óver zijn bijtgrens gegaan!
Een eigen ervaring:
Succes!