Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
wemkelover schreef:Je zou de hond wel terug moeten brengen. Als je hem houdt kunnen ze je diefstal in de schoenen schuiven. Ik zou wel een melding doen bij de dierenpolitie, dat je denkt dt hij niet goed behandeld word en er zwaar verwaarloosd uit ziet. Meer kan je niet doen.
Brainless schreef:@Benfan
Je kunt ook bijrijder worden, dan heb je geen rijbewijs nodig.
Maar je bent dan wel degene die het eerste contact legt met het dier.

dees_daan schreef:Je hebt idd geen rijbewijs nodig, slechte verhalen ontstaan ook omdat mensen niet weten waar ze over praten (voorbeeld in mijn vorige post, laat de hond maar lopen) iedereen weet en kan het allemaal zo goed, maar aanmelden doen ze niet.. Het is makkelijk om te roepen dat ze hun werk niet goed doen, vragen waarom sommige dingen zo gaan gebeurd niet, luisteren naar de redenen vaak ook niet..
Mensen schieten meteen in de verdediging als je een dier niet binnen 10 minuten komt halen, dat je onderweg bent naar een spoedrit of dat het beter is dat de duif de kans krijgt om weer wat bij te komen zodat ze hem weer vrij kunnen laten maakt niet uit.. Mensen hebben een 'ik zeg dat je hem moet halen dus je moet hem gewoon komen halen' houding en zo werkt het niet.
Geef je op als bijrijder zou ik zeggen en oordeel dan nog eens..
piezze schreef:ach niet zo fel naar TS uithalen. Ze heeft gewoon netjes haar burgerplicht gedaan en logisch dat het niet professioneel overkomt als de mensen van de dierenambulance het dier zo onvriendelijk benaderen/behandelen? Wat ik niet snap is dat er soms zo gemakkelijk paarden in beslag genomen worden die alleen een vieze stal hebben maar dat ze in geval van zo'n hond het dier niet zouden kunnen helpen. Ik zou als zo'n man zijn hond kwam halen hem een gepeperde rekening geven van het ritje van de dierenambulance en alle medische kosten doorberekenen van de dierenarts. Van de gekke toch om een hond een paar dagen aan een paal te binden.
piezze schreef:Dat is idd ook vreselijk om een hond de hele dag in zo'n krappe bench op te sluiten. Aan de andere kant heeft die hond het wellicht al vele male beter dan die plofkip die nooit uit t kooitje komt. De wereld zit krom in elkaar.
milo schreef:piezze schreef:Dat is idd ook vreselijk om een hond de hele dag in zo'n krappe bench op te sluiten. Aan de andere kant heeft die hond het wellicht al vele male beter dan die plofkip die nooit uit t kooitje komt. De wereld zit krom in elkaar.
Als we zo gaan redeneren.. een mishandeld kind is beter af dan een mishandeld kind dat in Afrika leeft, dus zo erg is het niet![]()
Ik heb een katje gevonden, op internet gezet (amivedi), dierenasiel ingelicht en toen ze niet werd opgehaald, gehouden. Dat gebeurt zo vaak en is niet heel anders dan dit verhaal, toch?
Hoop dat de hond een goede evaluatie krijgt en een fijn thuis mag krijgen. Goed werk in ieder geval TS!
wemkelover schreef:milo schreef:piezze schreef:Dat is idd ook vreselijk om een hond de hele dag in zo'n krappe bench op te sluiten. Aan de andere kant heeft die hond het wellicht al vele male beter dan die plofkip die nooit uit t kooitje komt. De wereld zit krom in elkaar.
Als we zo gaan redeneren.. een mishandeld kind is beter af dan een mishandeld kind dat in Afrika leeft, dus zo erg is het niet![]()
Ik heb een katje gevonden, op internet gezet (amivedi), dierenasiel ingelicht en toen ze niet werd opgehaald, gehouden. Dat gebeurt zo vaak en is niet heel anders dan dit verhaal, toch?
Hoop dat de hond een goede evaluatie krijgt en een fijn thuis mag krijgen. Goed werk in ieder geval TS!
Wat ik heb gehoord van de dierenambulance is het met honden anders dan met katten.
Ik heb ook een kat gevonden en die zit hier ook nog steeds, wel alle instanties ingelicht maar geen eigenaar die zich meld. Pas na een jaar mag je kat of hond als eigen beschouwen tot die tijd heeft de eigenaar altijd het recht om zijn huisdier terug te krijgen.
.19marjo90 schreef:Tja, het is niet jouw hond... Je weet van wie hij is, maar vertelt het die eigenaar niet? Je zet fotos op facebook van andermans dieren zonder toestemming? Zou daar als eigenaar niet erg blij mee zijn. Ook een beetje vreemd dat de dierenambulance medewerkers die hond niet terugbrengen... Vaag verhaal.
Haarbal schreef:Zo.![]()
Beeeetje meer respect naar de dierenambulance-vrijwilligers die hun vrije uurtjes op de ambulance doorbrengen mag ook wel hoor! Ik vind dit een opmerking die een beetje kort door de bocht is...Weet jij welke trainingen en cursussen deze mensen mogen/kunnen volgen, en wie dat betaalt? Nee, ik ook niet.
19marjo90 schreef:Tja, het is niet jouw hond... Je weet van wie hij is, maar vertelt het die eigenaar niet? Je zet fotos op facebook van andermans dieren zonder toestemming? Zou daar als eigenaar niet erg blij mee zijn. Ook een beetje vreemd dat de dierenambulance medewerkers die hond niet terugbrengen... Vaag verhaal.
)
dees_daan schreef:Soms is er geen andere optie dan hem weer los te laten, hier ook 1 hond waarbij we zeggen laat maar lopen, we krijgen soms meerdere keren per dag telefoontjes sowieso bijna dagelijks maar mogen hem niet ophalen omdat de eigenaar bekend is, halen we hem wel op worden we bedreigd door de eigenaar (heeft een collega zelfs al bij zijn strot vast gehad) we melden dit wel, ook bij de gemeente maar verder kunnen we niks..
Soms is er geen andere optie, hoe sneu voor de hond ook maar amivedi/dierenambulance kan daar niks aan doen, die kunnen het alleen melden..