Birmanenbabies van Lenthe & Davino!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Re: Birmanenbabies van Lenthe & Davino!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 19:02

Leuk dat jullie het allemaal volgen :D Ik dacht al rode stoplichtjes te zien, maar heb eerst even andere zorgen nu....

Pfoeh.. Wat een nacht/dag.

Gisteravond zat ik met m'n vriend op de bank en vond ik Iepie er raar bijzitten, haar koppie stond anders en ze keek me vragend/hulpeloos aan en kletste anders dan anders. Normaal komt ze niet zozeer op schoot liggen als m'n vriend erbij is, en nu zat ze constant op me geplakt, keek ongelukkig en miauwde wat hulpeloos. Ik dacht al, dit zit niet goed. Mijn meisje voelt zich niet goed, ik zag 't aan d'r. Toen zag ik samentrekkingen van de baarmoeder, het leek net of ze weeën had. Heb het even een tijdje geobserveerd maar ik zag echt dat ze pijn had. Ik wilde haar temperaturen om te kijken of ze koorts had want ik dacht meteen aan baarmoederonsteking. Maar toen ik haar achterste zag kwam er wat pus uit, toen wist ik genoeg. Ik heb meteen om 2 uur 's nachts de dierenarts gebeld om te vragen of ik heen moest. Aangezien ze wel heel levendig en actief was, en het een open baarmoederontsteking was kon ik haar vannacht nuchter houden om 8 uur terecht om te kijken hoe het is.

De rest van de nacht heb ik met m'n vriend bij d'r beneden gezeten en is ze niet van m'n zijde geweken. Ze was niet rustig voor ze bij me op schoot lag. Ik kon geen cm bewegen dan dacht ze al: "Niet weggaan!!" Toen ik even naar de wc ging stond ze vreselijk ongelukkig te schreeuwen voor de deur. En verder heeft ze weer de hele nacht bij me liggen slapen. Ze was gelukkig wel rustig en had niet meer zoveel pijn als ze eerst toonde.

Ze had eerst echt pijn, ik voelde me zo machteloos. Ze keek me aan, miauwde en had samentrekkingen. Zó ongelukkig.. Echt hartverscheurend. Toen ik in de keuken stond lag ze aan m'n voeten met pijnkrampen. Bah..

's Ochtends eindelijk naar de dierenarts, wat een lange nacht. Bij de dierenarts had ze geen koorts en voelde de baarmoeder niet heel erg onrustig dus we waren er gelukkig heel vroeg bij. Ze heeft toen alvast een AB spuitje gekregen en ik mocht haar vanmiddag om 3 uur weer brengen en dan zouden ze alles eruit halen. Dus ze is nu gesteriliseerd, dit wilde ik nooit meer meemaken met m'n meisje. Gewoon rust nu straks als ze hersteld is en klaar. Pff..

En wat zijn birmanen toch vreselijk opdringerige beesten haha. Die voelen meteen aan dat er iets mis is met één van hun 3. Iepie had pijn en ze spurten meteen naar haar toe en gingen d'r wassen etc. Ook zij hebben de hele avond naast ons op de bank gelegen en gaven Iepie af en toe een likje.

Ik mag haar zo over een half uurtje ophalen dus ik hoop dat alles goed is gegaan en dat ze straks lekker mag herstellen en een heerlijke grote castraat mag worden.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 20:10

Nou, we zijn weer thuis. Iepie voelt zich natuurlijk nog erg beroerd maar de operatie is goed gegaan. De dierenarts schrok nog wel heel erg. Ze had het helemaal niet zo heftig verwacht, omdat ze vanmorgen ook niet zo heel ziek toonde en geen koorts had. Maar de baarmoeder was één slijmerige bende en alles is weggehaald vanaf de baarmoederhals. We zijn er dus gelukkig écht net op tijd bij geweest! Wat ben ik blij dat ik zo gehandeld heb en er ook op aangedrongen heb dat ik haar vandaag wilde laten helpen, ik wilde de boel eruit hebben. Ze hadden vandaag eigenlijk geen plekje en wilden maandag opereren. Maar ik wilde graag vandaag en hebben ze dus nog een plekje gevonden. Gelukkig!!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:11

Bikkel Iepie. Wat goed dat je er zo goed op tijd bij was. Hopelijk herstelt ze snel.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 12:45

Iep gaat goed!! :D Gisteravond was ze eigenlijk de hele avond echt een geopereerde kat. Ze had honger en dorst maar mocht eigenlijk vanochtend pas weer eten. Maar doordat ze honger had wilde ze steeds op het kattenaanrecht springen, maar ze mocht ook niet springen. Dus dat was de hele avond achter die half dronken kat aan rennen. Ik heb haar toen voor de smaak een paar brokjes gegeven zodat ze maar weer lekker ging liggen slapen. Dat werkte gelukkig en ze heeft niet overgegeven :)
Toen ik haar om half 1 mee naar bed nam begon ze alweer praatjes te krijgen en waren de eerste liefdesbeetjes alweer gepasseerd. Vanmorgen om 6 uur maakte ze me wakker en was ze oude Iep qua gedrag. Irritant, knuffelen, kletsen, bijten, wakker houden, etteren :D YES!! :D

Ze heeft grote honger en aan haar gedrag merk je al niets meer.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 13:03

Morgen pas 21 dagen maarehhh....

Afbeelding

liesje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 13:28

Gefeliciteerd!! met het aankomende nestje. :)
Beterschap voor Iepie.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 16:45

Arme Iepie! Beterschap voor haar en ook voor jezelf want je hebt zelf ook een rot nacht gehad!
en oeh een tepeltje, dat ziet er veelbelovend uit!!

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 16:48

Wat en ontzettend mooie poezen zeg! Zo te lezen heb je geluk gehad met Iepie..

De kittens die gaan komen, worden vast mooie schatjes! Geniet ervan :)

Jammer genoeg geen kraamzorg voor kittens, anders was ik komen helpen hahahah

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 18:08

Jaaaaaaa het is rood!

Vind het zo spannend en kan niet wachten. 6 weken duurt nog zo lang......

Fijn dat iep weer goed gaat.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:21

Wat een geluk dat jij gelijk zag dat het niet goed was, sommige eigenaren hebben niks door tot het bijna te laat is... Laatst een baarmoeder van 5 kilo gevuld met pus uit een hond gehaald...

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 16:39

Jemig wat een verhaal van Iep :(:) Hoe gaat het nu met haar?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 16:43

Ze heeft nog AB en pijnstillers, maar tot nu toe gaat het goed.

Lenthe is nu 3 weken zwanger en in totaal 211 gram aangekomen. Weegt nu 3827.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 18:53

Wel grappig. Ben even de gewichten van Lenthe van vorig jaar aan het vergelijken. Vorig jaar woog ze 3,4 kg voor dat ze zwanger was. Nu woog ze 3,6 kg voor op de dag dat ze terug kwam van de dekking.
Ze was vorig jaar toen ze 2 weken zwanger was 70 gram aangekomen en met 4 weken zwangerschap 140 gram.
Nu met 3 weken al 211 gram. Hoeft natuurlijk niets te zeggen maar wel grappig om bij te houden.

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 23:16

Wat leuk een overzicht en wat een mooie katten. Zo te lezen zijn ze erg lief, ook raseigen?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 09:46

Leuk dat je het allemaal zo bij houdt Limoen! Laatst nog met je gehad over een "goede cattery". Goed om te lezen hoe je ermee bezig bent. Is Iep al weer helemaal bij?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 09:53

Mooie poeskiess!!! :D
Wat sneu voor je andere poes :(:)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 11:26

Iepie heeft d'r laatste antibiotica pil gehad vandaag. Eindelijk geen boze Iepie meer haha.

Ze is alweer lekker terror en heeft er vanmorgen weer voor gezorgd dat ik bijna te laat kwam omdat ze MOET knuffelen en enorm stalkt 's ochtends.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 19:45

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:07

Ik volg ook! Je vorige 2nestjes ook gevolgd.
Wat een prachtige katten heb je!

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:03

Schattig!!! Ik heb ook zo'n aandacht-eisend monster thuis (zie profiel) en alhoewel ik het ras niet eerder meegemaakt heb ben ik inmiddels echt fan van ze!!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 10:52

Fijn dat t weer goed gaat met Iepie!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 12:50

Ik word blij van het feit dat Iepie voor 't eerst sinds haar krolsheid weer VREET ipv eet!! *\o/* *\o/* *\o/*
Ze at zelfs de andere bakjes leeg. Ze weegt nu ook weer 3,4. Ze was afgevallen tot 3,3 door de krolsheid en operatie etc. Ze woog voor de krolsheid al 3,6.

En Lenthe ook meteen maar even gewogen die weegt inmiddels bijna 3,9, gaat goed met de vreetzakjes!

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:58

Ik ben echt zo benieuwd naar de halfbroertje en zusje van Niño! <3 Ze worden vast net zo lief en knap! :D

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 12:58

Haha, dat MOET wel :D <3

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:59

Limoen schreef:
Ik word blij van het feit dat Iepie voor 't eerst sinds haar krolsheid weer VREET ipv eet!! *\o/* *\o/* *\o/*
Ze at zelfs de andere bakjes leeg. Ze weegt nu ook weer 3,4. Ze was afgevallen tot 3,3 door de krolsheid en operatie etc. Ze woog voor de krolsheid al 3,6.

En Lenthe ook meteen maar even gewogen die weegt inmiddels bijna 3,9, gaat goed met de vreetzakjes!

Gaat lekker bij jullie :D dat wordt extra voer inslaan :D