flicka schreef:@smartbh, ben je dan bang voor je eigen hond? Hij is blij en je loopt gewoon door????
@TS: die hond voelt aan dat je bang voor hem bent. Ban hem uit je gedachten en zeg voor mijn part een mantra op. Een zweep meenemen kan je kracht geven en als hij te dichtbij komt geef hem maar een zwiep hoor. En gelijk een flinke.
Ik denk dat je 1e zin voor mij bedoeld is?
Ik ben absoluut niet bang voor mijn hond uiteraard. Maar springen moet je negeren en doorlopen, dan stoppen ze.

Een hond is geen paard mensen! Wanneer de hond een tik krijgt omdat hij op zijn eigen erf loopt, kun je jezelf flink ellende op de hals halen. Zou mijn advies niet zijn. En heel eerlijk, als iemand dat bij mijn hond zou doen omdat die bang is, terwijl mijn hond niets doet, dan heeft diegene wel een probleem.( met mij, want mijn hond is nogal een sul
)
Precies, ik heb zelf ook een mechelse herder en vaak genoeg komt er hier visite over de vloer die bang voor haar zijn en vreemd reageren waardoor de hond ook raar reageerd. Als ze dan aangeven bang te zijn help ik ze met alle liefde waarna het probleem met twee keer is opgelost. Fijn voor me visite en de hond