Cavia's in de zomer buitenhouden.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: Cavia's in de zomer buitenhouden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:11

Dat heb ik ook alleen de eerste zomer zo op gestart. Daarna zijn ze bij mij buiten gebleven. En dat ging heel goed. Ook bij lagere temperaturen.
Het hok stond op een verhoging bijna 50 cm vande grond en het hok zelf was ook met poten. dus ze zaten zo'n 90 cm vanaf de grond dan heb je al veel minder vrieskou.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:14

Nou met hele erge vorst (-10 en lager) zet ik ze toch wel in het hooihok (afgesloten hok in afgesloten ruimte), want die nacht van een paar weken terug met -17 wil ik ze toch niet aan doen :D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:33

Zulke koude winters hadden we toen nog niet hoor.
Maar met die temperaturen zouden ze hier ook de schuur in gaan

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 18:13

Het nachthok is aflsuitbaar van de ren, dus dat is wel ideaal!
En is het ook veilig om ze buiten te zetten??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:26

Zolang je geen vossen of andere rovers heb wel :D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:58

Blijft de ren zo afgesloten? Want dan kan dat al veel makkelijker.
Mijn caafs zatten in een niet afgesloten ren. En hebben ook wel eens bezoek gehad van een valk. Maar daar gingen ze hard voor naar binnen!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 19:04

De ren blijft afgesloten zoals hij dan is op de foto's en ik woon midden in een woonwijk..

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 19:52

Lowara schreef:
Ruby1995 schreef:
Hoihoi,

Ik had een vraag kun je cavia's in de zomer buitenhouden.

Mijn 2 coronetjes zitten nu binnen, maar mij lijkt het leuk voor hun zelf om ze lekker buiten te houden van de zomer.
Nou had ik dit hok gezien:
[ Afbeelding ]
Een zeer ruim hok, en zeker een mooi hok als ik het een beetje verbouw. (de ren is 148 CM breed)
Maar nu zat ik het ook te denken is het het geld waard? Zullen mijn caafjes hier in de zomer veel plezier aan beleven??

Ik hoor graag jullie meningen en tips :)

Bij nader inzien; dit lijkt een kippenhok :') ik zie een leg gedeelte en 2 stokken in het buitenhok :')

Dat maakt niet uit, dit hok wordt vaak gebruikt voor konijnen. Voor cavia's vind ik hem minder geschikt omdat cavia's liever niet op een trappetje lopen.. Ik zou dan eerder voor een ren gaan waarbij het schuilhok laag op de grond zit, zodat ze er makkelijk in kunnen met eventueel een opstapje.

Mijn cavia's hebben een ren in de schuur, daar zitten ze het hele jaar door. Overdag in de zomer lopen ze vaak los, houden ze het gras kort :7

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:06

Dit jaar voor het eerst buitencaviaas
[BB] De cavia's hebben nu een echte caviavilla!

Gaat goed (ze hebben wel een warmtemat die aan gaat onder de 7 graden).
Het hok staat voor de schuifpui, dus vanaf de bank heb ik een mooi uitzicht :D . Ze gebruiken het hele hok en zijn veel actiever geworden. Ze zitten nu met z'n drieen aan een hooibal te plukken.

Op het trapje heb ik schuurgaas gedaan voor de grip, foto's staat ook in mijn topic. Binnen een paar dagen waren ze eraan gewend.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:24

@Nimfee : ik heb in al mijn hokken trappetjes en ze rennen allemaal (jong en oud) zonder problemen naar boven en beneden :D
Wél moet je kijken of een trap niet té stijl wordt en ik vind dat in TS haar hok wel het geval.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 12:47

DubbelDun schreef:
@Nimfee : ik heb in al mijn hokken trappetjes en ze rennen allemaal (jong en oud) zonder problemen naar boven en beneden :D
Wél moet je kijken of een trap niet té stijl wordt en ik vind dat in TS haar hok wel het geval.

Ja als het trappetje niet te stijl is dan lukt het nog wel, dat klopt maar meestal zijn de trappetjes te stijl. Opstapjes vinden ze ook fijn, racen ze ook op en af :D