deflin schreef:dat show opgevoede heb ik juist nog nooit meegemaakt dat ze afstandelijk waren want daar worden ze juist door iedereen aangehaald en weer in en uit de kooi gehaald en geborsteld en gewassen. Het ligt heel erg aan de kat zelf hoor katten die zo afstandelijk zijn worden juist ( uit mijn ervaring) niet meegenomen naar shows.
hoe het verder zit met het juridische gedeelte voor wat betreft het wel/niet buiten laten lopen en het ophalen van katten door de fokker heb ik geen verstand van. Heb mij daar niet in verdiept omdat ikzelf niet de intentie heb gehad om ze buiten te laten lopen
Nou ja, wij hebben die link zelf zo gelegd hoor, misschien klopt dat niet, maar dat was het beeld dat het bij ons achter heeft gelaten. Betreffende fokkers zaten ook erg te pushen dat we shows moesten lopen met die kittens van hun. De dieren werden erg "geisoleerd" en "steriel" gehouden. De Maine Coon fokker waar wij uiteindelijk onze kitten vandaan hebben gehaald was helemaal niet zo. Nest lekker in de woonkamer, hond er bij, die hielp moeders met opvoeden, niks overdreven steriel gedoe. Kittens waren allemaal erg mens gericht. Precies wat wij zochten