Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Niqui schreef:Citaat:Niet kopen gewoon verder zoeken en naar een erkende fokker gaan en niet naar een particulier.
Ja, dat idee hebben wij ook. We gaan deze week bij een labradorfokker kijken, die volgens de richtlijnen van de NLV fokt.
Ibbel schreef:Seven schreef:Ik vraag me af hoe je hier bij komt ibbel, want dieren die staartloos of semi staartloos worden geboren krijgen gewoon een stamboom. Zelfs een import dier zonder staart krijgt gewoon een export stamboom.
Dat zeg ik ook, maar wel mét DA-verklaring. Dat is tenminste het geval voor 'mijn' ras,en het lijkt me sterk dat dat voor andere rassen niet zou gelden. Geen DA_verklaring = geen stamboom voor die betreffende pup. Voor import hangt het af van of het dier uit een land komt waar couperen wel nog mag. Zo ja, geen probleem, zo nee, alleen met Da-verklaring.
Nagano schreef:Niqui schreef:Ja, dat dacht ik zelf ook al. Komt het vaker voor dat een stukje staart wordt afgebeten?
wel gek verhaal een moeder is juist heel erg zorgsaam bij de pups en zou altijd vorzitig doen
hier ook nu een nestje en ze doet alles heel voor zichtig !!!!!!!!!