Hond geen stamboom door missen stukje staart?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:41

inderdaad raar verhaal: is het geen knikstaart: dat is een erfelijke afwijking waar niet verder mee gefokt moet worden. Bij de slechte fokkers hangt er dan vaak een vaag verhaal aan vast: 'tussen de deur', 'een ongelukje' of bijvoorbeeld 'afgebeten'

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 18:14

Citaat:
Niet kopen gewoon verder zoeken en naar een erkende fokker gaan en niet naar een particulier.

Ja, dat idee hebben wij ook. We gaan deze week bij een labradorfokker kijken, die volgens de richtlijnen van de NLV fokt.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:56

Niqui schreef:
Citaat:
Niet kopen gewoon verder zoeken en naar een erkende fokker gaan en niet naar een particulier.

Ja, dat idee hebben wij ook. We gaan deze week bij een labradorfokker kijken, die volgens de richtlijnen van de NLV fokt.

Waarom niet naar een particulier? We hebben het toch niet over een pup maar over een al volwassen hond? Als je er niet mee wilt gaan fokken zie ik het probleem niet.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:00

Ibbel schreef:
Seven schreef:
Ik vraag me af hoe je hier bij komt ibbel, want dieren die staartloos of semi staartloos worden geboren krijgen gewoon een stamboom. Zelfs een import dier zonder staart krijgt gewoon een export stamboom.

Dat zeg ik ook, maar wel mét DA-verklaring. Dat is tenminste het geval voor 'mijn' ras,en het lijkt me sterk dat dat voor andere rassen niet zou gelden. Geen DA_verklaring = geen stamboom voor die betreffende pup. Voor import hangt het af van of het dier uit een land komt waar couperen wel nog mag. Zo ja, geen probleem, zo nee, alleen met Da-verklaring.

Dat is voor een stamboom niet van toepassing die stamboom staat los van shows of wedstrijden. Voor shows en wedstrijden mag je inderdaad deelnemen met een specificatie van de DA dat het niet gecoupeerd is voor het mooie maar met medische redenen dit staat echter volledig los van een stamboom.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:55

Nagano schreef:
Niqui schreef:
Ja, dat dacht ik zelf ook al. Komt het vaker voor dat een stukje staart wordt afgebeten?

wel gek verhaal een moeder is juist heel erg zorgsaam bij de pups en zou altijd vorzitig doen
hier ook nu een nestje en ze doet alles heel voor zichtig !!!!!!!!!

dat is niet altijd waar, ik heb wel eens een nestje gehad waarvan moederhond 2 pups begon op te eten hoor.
ik vroeg me ook af hoe dat kon en de DA vertelde mij toen dat het vaak pups zijn die niet gezond zijn en de natuur doet dat soort dingen.

een stukje staart af gebeten door moeder hond kan dus wel
zo heb je nog veel meer wat kan gebeuren wat door moederhond veroorzaakt wordt bij de pups.
je hebt ook moeder honden die de navelstreng afbijten en dat zover af bijten dat de pup een gat in zijn navel kan krijgen.