Hond 'gemutileerd' door 'trimmer'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:53

Er zijn van die kleine paardendekentjes voor honden te koop, misschien een idee?

Anoniem

Re: Hond 'gemutileerd' door 'trimmer'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:54

Zoiets heeft ze inderdaad, maar die bedekt haar buik niet.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:55

Misschien kan je iets van een zak maken?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:57

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 11:02

Gemutileerd en mishandeld vind ik verkeerde woorden hiervoor eerlijk gezegd... dan denk ik aan andere ergere dingen.

Als je moeder zelf aan brazillian wax voor de hond gevraagd heeft, heeft die dan trimmer niet gewoon gedaan wat er gevraagd is? Er zullen zat mensen zijn die rare dingen mooi vinden en er om vragen, en klant is koning... Dom en onprofessioneel, ja dat zeker, daar niet van, maar is dit ook niet een communicatiefout van 2 kanten?

Erg vervelend dat dit nu gebeurd is, volgende keer misschien eerst even googlen en reviews nalezen van trimmers? dan weet je de volgende keer dat het in ieder geval beter verloopt :(:)

Heb je al kunnen zien of ze niet inderdaad iets van wondjes opgelopen heeft? dat zou wel heel erg sneu zijn!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 11:06

Heb je al bij de zooplus gekeken? ik heb daar honden shirtjes gezien die ook de buik bedekken en misschien ook de borst, misschien dat dat een tijdelijke oplossing kan zijn zodat hij/zij het in ieder geval niet meer zo koud heeft?

http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... tAodWWIAmQ

Mimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 11:12

Was deze 'hondentrimster' wel aangesloten bij een vakvereniging? Dan kun je daar ook een klacht indienen want dit kan echt niet. Als dit niet gemeld wordt dan gaat deze 'trimster' gewoon door met haar activiteiten en vallen er nog veel meer slachtoffertjes....

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 11:15

Hoi
Arme hond. Balen van de actie zeg.

Als je toch naar adam rijdt. Kan je ook door rijden naar loosdrecht.

Daar zit een goede, zij weet zelfs hoe je stabij's moet trimmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 11:20

Hond was echt sneu, staart tussen dr poten en alles. Heb ik dr nog nooit zien doen dus ja dat vind ik mishandeling.

Wat komen jullie met goede tips tegen de kou! De fleecedeken heb ik verknipt en is nu een soort omslagdoek. Kinderriem eromheen en hondje blij :+:

Ziet er alleen niet uit :')

Kan me niet voorstellen dat het een echte communicatiefout was, ze hebben samen nog gelachen om de wax-grap en daarna is besproken dat het een gewoon model zou worden.

hond is getrimd in een schnauzermodel maar dat boeit me niet, is jammer maar groeit wel aan. Maar die kale plekken... :n

Ik denk zomaar dat ze niet is ingeschreven bij een organisatie :n

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 11:22

Voor de hond erger dan voor de baas. Het is winter en loopt nu praktisch kaal te zijn.. Dat hij er nu niet uitziet vind ik minder erg. Ik zou de trimster opbellen om te vragen waar de communicatie mis ging, want als het zo niet is afgesproken, is er ergens ´along the road´een behoorlijke miscommunicatie geweest.. Of ze kan gewoon niet trimmen.. en dus zou ik ook naar de papieren vragen.
Volgende keer inderdaad bij de hond blijven. Ik heb het niet zo op ´wegbrengen en weer ophalen´, vertrouw niet zomaar mensen met mijn dieren.

Ben erg benieuwd naar de foto.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 11:25

mag ik vragen of ze klitten op haar buikje had
het kan zijn dat ze daaron het geschorren heeft
ik ben zelf honden trimster en vraag eerst aan de eigenaar of ze een iest korter buikje willen ivb minder klitjes zo niet doe ik het ook niet en hou me altijd aan het model zo als het hoort
vind dit dus echt niet kunnen en ik had echt dus ook niet betaalt of mijn geld terug gaan halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 11:29

Voor mijn moeder/mij maakt het inderdaad niet uit, het gaat om de hond.

Mijn mams weigert te bellen en ik krijg het nummer ook niet. :\

Op die plek heeft de hond nooit dusdanige klitten dat het echt problemen oplevert.

Morgen zal ik foto's maken.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 11:35

Ik zou het wel netjes vinden als jullie haar zouden bellen en gewoon eerlijk zouden zeggen dat jullie niet tevreden zijn. Zo kan deze mevrouw er volgende keer bij andere klanten rekening mee houden.

Ik ben ook erg benieuwd naar de foto's.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 07:15

is het niet mogelijk dat jullie hond gewoon pijn heeft nu? Als het zo kort op de huid geweest is kan dat zeer pijnlijk zijn. Zeker bij haar vulva in de buurt kan een enorm rot gevoel geven. Dat is volgens mij net zoiets als dat de balzakken van reuen niet geschoren mogen worden omdat dit veel ellende geeft voor langere tijd bij de meeste reuen (dat zei mijn DA tenminste toen ik vroeg waarom hij die niet kaal gemaakt had en het gebied voor en rondom wel

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 08:24

Achos, :\ Dan vraag je je wel af waarom ze dit zo gedaan heeft.

Heb het een keer gehad met mijn Maltezer, bracht hem naar een nieuwe trimmer (die zelf Schnauzer's bleek te hebben) na aanraden van iemand. Wilde hem kort geknipt hebben en kreeg hem met een coupe a la Schnauzer terug. Hartstikke mooi en netjes gedaan hoor maar dan sta je wel even raar te kijken als je en heel ander ras mee naar huis lijkt te nemen. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 08:49

Dierenfan... Dat ze pijn had was inderdaad ook mijn gevoel... Maar het is ook weer niet echt iets om pijnstillers voor te geven denk ik dan...

Dona85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 09:16

Lente; Wij hebben zelf ook een Engelse Cocker en onze trimmer scheert ook zijn buikje. Dit vind ik zelf ook fijn omdat hij een reu is en hij anders als dat haar daar onder plast, dus dit heet een 'plasgootje'
Maar ik zou zeker je wensen kenbaar maken aan welke trimmer dan ook. Ieder heeft toch zijn eigen voorkeuren en als de trimmer niet weet wat jullie willen doet zij het op haar manier.
En dat zul je dan bij iedere trimmer houden!

Kijk eens op deze site voor meer info http://cockersandfriends.nl/forum/31-verzorging
Dit is een forum voor Cocker-liefhebbers.
HIer heb je overzichten van trimmers, en ook trimschema's etc.etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 09:34

Dit is een teefje, ze heeft van zichzelf een blote onderbuik maar dit is tot aan haar borst. Ik zie er met de beste wil van de wereld geen reden voor. :n

Zal vanmiddag of vanavond even een foto maken om de boel te illustreren.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 12:09

Lente schreef:
Ze vroeg mijn moeder nog in welk model ze de hond geschoren wilde hebben; Amerikaans of Braziliaans. Waarop m'n mams dan nog had gezegd 'doe maar een Brazilian Wax' :')

Volgens mij heeft die trimster de opmerking van je moeder dan gewoon heel letterlijk genomen. ;)

je topictitel vind ik wat overdreven gesteld, want hoewel het er voor ons mensen natuurlijk niet uitziet is de hond natuurlijk niet verminkt of blijvend lichamelijk letsel toegebracht. Balen is het natuurlijk wel en eigenlijk had je moeder helemaal niet na betalen met haar hond weg moeten gaan, maar direct verhaal moeten halen. Achteraf is het moeilijk er nog iets aan te veranderen lijkt mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 12:37

Ik kan me echt niet voorstellen dat ze het daadwerkelijk letterlijk heeft genomen want zoals eerder gezegd hadden ze samen om die opmerking gelachen en hebben ze daarna nog afgesproken dat het een normaal model zou worden.

Gemutileerd staat niet voor niks tussen aanhalingstekens. Zoals ik al eerder heb gezegd; aan de hond is als ze op haar poten staat niet veel te zien behalve dat het een beetje een vreemd model is. De hond lijkt er zeker wel last van te hebben, als het alleen voor het oog was zou ik er geen punt van maken :)

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:05

Daarom gaat onze Cocker alleen naar een Cocker trimmer... Die weet wat ze doet en hoe het hoort..
Sneu voor je hondje! Maar gelukkig groeit haar wel weer aan. (Al worden ze van scheren absoluut niet mooier. :\)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 18:10

Ben benieuwd naar een foto om daar mijn mening op te kunnen baseren..
Vind het een vreemd verhaal.. Misschien is het grapje van je moeder wat te letterlijk genomen?

Ga eens opzoek via google naar deze trimster.
Heeft je moeder het nummer niet in de agenda staan o.i.d?

Zou hier nog wel werk gaan maken.. :)
Haar groeit wel weer aan, dat scheelt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:32

Zoals beloofd de foto's, hoop dat ze duidelijk zijn.

Opgeschoren tot halverwege haar borst met een rare hap erin:

http://db.tt/GEJFRTHY

En bij haar staart... Het overbelichte stuk is kaal:

http://db.tt/iiRhULgr

Het is overigens al weer vlot aan het aangroeien :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:45

je zou bijna denken gezien dat het niet helemaal gedaan is dat daar mogelijk veel klitten zaten? Dan nog wel erg kaal.

Overigens als je verwacht dat het idd pijn is/was wat ze heeft/had kan je zeker een pijnstilling geven. Dat is namelijk tegen de pijn ;)

Ik geef hier pijnstilling als ze hun poot bijv. flink bezeerd hebben maar ik geef ook pijnstilling als ze duidelijk niet in orde zijn omdat het ook een ontstekingsremmer is ;)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:47

Jeetje... Dat ziet er inderdaad niet uit! Heb je niet een naam van die hondentrimster? Ik zou dan gewoon googelen op de bedrijfsnaam, telefoonnummer zo gevonden..