Dalmatische hond/ Dalmatier..pups begin maart?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nordsvensk

Re: Dalmatische hond/ Dalmatier..pups begin maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 18:23

Ben benieuwd!

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:17

Elke keer als er een update is denk ik.. oehhhh zullen de puppies er al zijn??? BENIEUWD!!!

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 22:45

hihi....nee, zelf denken we richting einde volgende week...:)

Afbeelding

Afbeelding

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 23:48

haha die dalmatiers zien er zwanger zo gek uit! Omdat ze normaal zo'n rank figuur hebben :)

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 23:52

ahhhhhh Ik vind het er juist zooo schattig uitzien.. IK BEN VERLIEFD!! haha
Die stippen passen zo leuk bij de appels van mijn paard :+:
knappe dieren!

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 17:46

Toad schreef:
haha die dalmatiers zien er zwanger zo gek uit! Omdat ze normaal zo'n rank figuur hebben :)

haha....ze is ook nog eens heel breed vanaf boven gezien...hun hele figuur is weg inderdaad...

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 23:53

Zijn de pups eral?

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:37

Sjaaa, waar blijven ze!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:40

Ben ook benieuwd TS.
Mooie hond hoor, ik heb wel iets met dalmatiers.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:43

Ik zeg al jaren dat ik later ook een Dalmatiër wil. Vind ze zo leuk! M'n vriend zegt dat het karakter van de honden niet altijd heel fijn is, heb je daar ervaring mee?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:49

Dit stond op de facebook... http://www.facebook.com/groups/25691177 ... ts&fref=ts

Citaat:
A short update...we ended up at the vet. The contractions weren't that strong and a puppy was in the birth channel and didn't came further. Even after an injection...so again a c section....just two pups were in!!the one who obstructed it, was already very weak. Unfortunately that one didnt survived and it was too much for him....Angel is doing fine for the first time mum...the little black girl that is left is also doing fine.......i am really broken now...two c sections in a short time, two litters with just one puppy.....breeding really sucks now......

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:55

Ahhhhhh arme puppy's!!
Gelukkig is er wel een super pup die het gehaald heeft!!

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 20:16

Ik zal vanavond of morgen wel even updaten! Ben weer een beetje bij hehe

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:21

en hoe is het nu,
Ben heel benieuwd, mooi combinatie ook!

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 12:54

Even een update van deze kant :) ...vrijdagmiddag had Angel de flinke temperatuursdaling en je kon zien dat alles wel in voorbereiding was. Zaterdag steeg deze weer en bleef het een beetje bij nest bouwgedrag en weinig eetlust. Ze deed het rustig aan met alles, maar wel volgens het boekje nog en binnen de kaders. (nu zeggen die boekjes niet altijd wat, maar wel fijn altijd om die lijnen een beetje te volgen). Ik had me voorgenomen als ik zondagochtend nog weinig verandering zag, ik contact met de arts wilde opnemen voor overleg. Zondagochtend begon ze met hijgen (en voorweeen). Dat was weer een stuk vooruit. Het wachten was eigenlijk op de persweeen. Begin van de middag nog contact gehad met de arts. Ze vloeide heel iets, maar niet stinkend of een hele rare kleur groen/ zwart etc.
In de middag begon ze toch met lichte persweeen, maar het vlotte niet. Eind van de middag contact gehad weer met de arts en we wilden haar toch even laten nakijken. De dierenarts voelde in de verte een pup in het geboortekanaal zitten, maar deze kwam slecht in beweging. Ook kwam erbij het toucheren weinig reactie en tevens na het spuiten van een weeopwekkend middel. De pup kwam niet verder en moest eruit.
Het werd dus een keizersnede......We stonden allemaal al klaar met handdoekjes om de pups op te vangen...nr 1 kwam er uit, maar erg zwak, en beetje groenig/ bruinig van smurrie. Ook niet gelijk actief, maar eigenlijk al een wonder dat die er levend uit kwam. Toen kwam de tweede pup, een erg actieve dame, die het goed deed en doet..en toen........toen kwam er niets meer! Wij allemaal verbaasd, want we hadden wel op een paar meer gerekend. Geen heel groot nest, maar toch zo`n 4 a 5? Ook de arts, die tevens de echo had gedaan, was een beetje verbaasd en begon te twijfelen of ze dan misschien dubbel had gezien. Verder was er nog een lege vruchtzak aanwezig.
De moeder is goed uit de narcose gekomen en was gelijk actief en bezorgd om haar pups. Heel trots op haar voor haar eerste keer moeder.
Helaas is de zwakke pup `s avonds overleden. Deze was al niet heel actief te krijgen, maakte ook weinig geluid. Hij begon naar lucht te happen en werd grauw om zijn snuit..toen wist ik het al wel...balen...:( .maar helaas niets aan te doen.
Voor de moeder blij dat ze nog wel 1 pup heeft, voor het pupje aan de ene kant weer sneu dat ze alleen is, maar onze vorige eenling heeft het ook super gedaan, dus ik maak me daar niet zo`n zorgen over. We weten nu hoe het is om een eenling op te voeden. Zou me haast nog een expert gaan noemen :S
Toch wil ik er ook wel het positieve uithalen en voor mensen open staan wie ook voor het eerst eenlingen krijgen...ik had toch vooraf ook wel wat vraagjes en er zijn wel wat dingen waar je op moet letten, anders dan bij een groot nest.
Toch wel even een domper zo kort op elkaar 2 x een eenling en 2x een keizersnede.
Waar het weg komt...dat zal wel nooit 100% duidelijk worden. Bij deze hebben we alles gedaan wat we konden en extra vergeleken met het nest ervoor...Voor mijn gevoel heeft het sterk te maken met het voer, deze lijn heb ik voor het eerst bij het nest van de vorige eenling geprobeerd en nu ook weer. De nesten daarvoor niet en toen ging het wel. ook hoorde ik een vergelijkbaar iets van iemand die haar teven ook niet drachtig kreeg daardoor(dacht ze) en bij ander voer wel, dus dat is wel een beetje blijven hangen bij me.

Afbeelding

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:00

Ach jeetje, wat een domper dan zeg.
Wel fijn dat er in Ieder geval nog een pup over is, heeft mams het niet voor niets allemaal doorgemaakt.
Ik zie dat je al een suggoraat pupje erbij hebt liggen, slim!

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 13:07

Ja vinden ze wel fijn, omdat ze bij meerderen ook altijd over elkaar heen liggen.....ook gebruik ik opgerolde handdoeken/ fleecedekens of kruikjes.....het is ook even de balans vinden tussen niet te warm in de kist voor moeders, maar een eenling moet ook wel wat meer warmte hebben

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:47

wat jammer,maar gelukkig leeft er 1.
Ik ga je toch feliciteren.

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:59

Ah gossie, wat ontzettend jammer dat ze het dan toch niet beide hebben gehaald. Maar inderdaad. Gelukkig toch 1 anders was het helemaal voor niets geweest!
Gefeliciteerd!

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:03

Wat vervelend! Heb het vorige nest ook gevolgd en hoopte toch op wat meer geluk voor je. Maar gelukkig zien moeder een kind er goed uit. Zo'n keizersnede is ook niet niets...

Mag ik vragen welk voer je gaf/geeft? Mag eventueel ook via PB :)
Laatst bijgewerkt door Jette op 13-03-13 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:23

aah jeetje best wel weer een gedoe :o erg jammer dat de andere pup het niet overleeft heeft, lijkt me vreselijk om mee te maken.. Gelukkig is er nog 1 pup :) prachtig is zij/hij? op de foto met mama <3

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 23:09

Jette schreef:
Wat vervelend! Heb het vorige nest ook gevolgd en hoopte toch op wat meer geluk voor je. Maar gelukkig zien moeder een kind er goed uit. Zo'n keizersnede is ook niet niets...

Mag ik vragen welk voer je gaf/geeft? Mag eventueel ook via PB :)

Ik voer altijd Royal Canin afgewisseld met vers.
Nu ben ik bij de laatste twee nesten begonnen met de lijn die toewerkt naar de drachtige teef en daarna.
Eerst de HT42d vanaf de eerste dag van de loopsheid tot de 42e dag vd dracht. vervolgens over op de Maxi starter mother and babydog.
Met name die eerste heb ik daarvoor nooit gebruikt.

Nee die keizersnede`s zijn zeker niet niets...:( Gelukkig wel een arts die erg van het doorpakken is, en ik ben ook bij beiden erbij geweest en alles bekeken. Had er wel een vertrouwd gevoel bij, ondanks de risico`s

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 23:10

love_Soraya schreef:
aah jeetje best wel weer een gedoe :o erg jammer dat de andere pup het niet overleeft heeft, lijkt me vreselijk om mee te maken.. Gelukkig is er nog 1 pup :) prachtig is zij/hij? op de foto met mama <3

Het is weer een zij! :) Een zwart bevlekt teefje

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 00:51

Het is wel echt een scheet van een puppy.. Nu al!
Ik ben verliefd!

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 22:36

fotootje van 9 daagjes oud te zien op mijn site (kreeg het hier even niet voor elkaar :) )

www.dalmindys.nl

Het is een heel tevreden pupje, drinkt makkelijk en goed en groeit hard...ze zit nu op 930 gram....voor wie de vorige eenling al dik vond (die zat op 504 gr deze tijd haha).
Ook moeders is heel lief en rustig, ze doet het heel goed!
Langzaam aan komen de stipjes nu door...
het is een hele sterke dame ook..een echte bouwvakker hihi