Zeker een DA die baas en hond goed kent zal nooit zomaar zonder reden de dierenpolitie in schakelen dat durf ik zonder meer te zeggen. Zeker omdat de dierenpolitie ook echt niet zomaar in grijpt zoals al velen zeggen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

sabrinagirl schreef:annnepannne schreef:het beestje was te mager, en dat was de schuld van de DA volgens jou?
maar bij de DA is de hond in beslag genomen?
lijkt mij dat het toch echt de schuld van de eigenaar.
Ja ze gingen eerstnaar de da om te praten
Die vrouw kan er niks aan doen niemand
Beestje heb al paar keer maagtosie gehad en toen moest hij op speciaal dieet
dees_daan schreef:sabrinagirl schreef:Ze zij dat die nu naar een speciaal huis gaat en dt die word geopereerd en opgelapt en dan zoeken ze een nieuw baasje voor hem
Zij ze tegen mij
Maar weet wel zeker dat die vrouw hem niet vrijwillig heeft afgegeven
Hij is ingenomen door de dierenpolitie
Hij was niet heel super mager maar ze heeft hem echt goed verzorgd zij kan er niks aan doen dat die paar maagtosie heb gehad
Ik gun echt haar die hond terug want ze is er kapot van
Wat voor operatie had die hond nodig? Heeft ze eerder geweten dat die hond een operatie/medische zorg nodig had en is daar iets mee gedaan?
Als hij geopereerd en opgelapt moet worden is er wel wat meer aan de hand dan alleen een beetje mager zijn.
dierenfan schreef:men zal nooit een dier in beslag nemen als het dier niets mankeerd. Doen ze dat wel en de eigenaar maakt bezwaar terwijl de hond niets mankeerd dan krijgt de eigenaar de hond echt terug. Echter speelt er meer en mankeerd de hond wat en kan of wil de eigenaar de hond niet de zorg geven die deze nodig heeft dan zal hij idd in beslag genomen worden, verzorgt en herplaatst. In elk geval zou ik in zo'n situatie nooit de eigenaar gaan helpen de hond terug te krijgen. Als men niet kan/wil zorgen voor zijn dier dan is het elders beter af lijkt me
Zeker een DA die baas en hond goed kent zal nooit zomaar zonder reden de dierenpolitie in schakelen dat durf ik zonder meer te zeggen. Zeker omdat de dierenpolitie ook echt niet zomaar in grijpt zoals al velen zeggen.
sabrinagirl schreef:dierenfan schreef:men zal nooit een dier in beslag nemen als het dier niets mankeerd. Doen ze dat wel en de eigenaar maakt bezwaar terwijl de hond niets mankeerd dan krijgt de eigenaar de hond echt terug. Echter speelt er meer en mankeerd de hond wat en kan of wil de eigenaar de hond niet de zorg geven die deze nodig heeft dan zal hij idd in beslag genomen worden, verzorgt en herplaatst. In elk geval zou ik in zo'n situatie nooit de eigenaar gaan helpen de hond terug te krijgen. Als men niet kan/wil zorgen voor zijn dier dan is het elders beter af lijkt me
De dierenarts heeft hun niet ingeschakeld
Die zegt juist dat ze heel goed heeft gezorgd voor die hond
Firedancer schreef:maar een maagtorsie betekent toch niet dat een hond daarna als een draadnagel over straat hoeft?![]()
Het betekent volgens mij alleen dat ervoor gezorgt moet worden dat de hond op de juist manier gevoerd wordt.
Weet iemand of er een direct verband is tussen een hond op normaal gewicht en een verhoogde kans op maagtorsies?
geerke schreef:een hond met een maagtorsie niet opereren loopt verkeerd af.
Ik begin er weinig van te begrijpen ....
een hond met een maagtorsie hoeft niet mager te zijn.Vaak kleine beetjes eten.
Maar hij is al een keer geopereerd en heeft daarna weer maagtorsies gehad?
Een maagtorsie heb je niet een beetje...dat is meteen opereren.
dierenfan schreef:Firedancer schreef:maar een maagtorsie betekent toch niet dat een hond daarna als een draadnagel over straat hoeft?![]()
Het betekent volgens mij alleen dat ervoor gezorgt moet worden dat de hond op de juist manier gevoerd wordt.
Weet iemand of er een direct verband is tussen een hond op normaal gewicht en een verhoogde kans op maagtorsies?
er is geen verband tussen overgewicht, ondergewicht en maagtorsies. Vaak is er zelfs geen verband tussen voeding/beweging en maagtorsies. Er zijn namelijk behoorlijk wat honden die vele uren nadat ze gegeten hebben nog een maag torsie krijgen terwijl ze tussen het eten en de torsie geen noemenswaardige beweging gekregen hebben.
Wel kan een torsie makkelijker gebeuren bij (hele) grote honden die net bevallen zijn van een groot nest waardoor er opeens veel ruimte vrij komt. Honden die brok eten (brok zwelt op in de maag) kunnen het sneller krijgen maar honden die vers gevoerd worden kunnen helaas ook gewoon een torsie krijgen.
Je hebt rassen die er gevoeliger voor zijn zoals de extreem grote rassen. Kleine hondjes krijgen ze zelden over het algemeen
Firedancer schreef:sweetheart schreef:Bedoel je soms een Bordeauxdog?
Ik vrees dat jij zelf niet veel kan doen. Als de eigenaresse het er niet mee eens is, zal ze zelf protest moeten aantekenen. Sterkte!
Als de eigenaresse uiteindelijk vrijwillig een afstandsverklaring getekend heeft, kan niemand er meer wat aan doen.
dierenfan schreef:als ze geen afstand gedaan heeft dan zou ik alsnog met de instantie contact op nemen als ik haar was (als buitenstaander bereik je sowieso niets) en naar de DA gaan voor een verklaring van de DA dat ze hem wel goed verzorgd en dat hij daar goed bekent is met zijn problemen en ze problemen wel degelijk laat behandelen samen met hoe het kan dat hij te mager is (mogelijk dan).
Wel apart dan dat hij schijnbaar ook gelijk een operatie nodig heeft die per direct moet gebeuren maar die zij niet uit liet voeren (zo te lezen is hij meegenomen en moest hij gelijk geopereerd worden maar hebben ze hem thuis op gehaald)
Volgens mij hoeft geen een hond zo mager te zijn.