Inbeslaggenomen hond help

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:03

men zal nooit een dier in beslag nemen als het dier niets mankeerd. Doen ze dat wel en de eigenaar maakt bezwaar terwijl de hond niets mankeerd dan krijgt de eigenaar de hond echt terug. Echter speelt er meer en mankeerd de hond wat en kan of wil de eigenaar de hond niet de zorg geven die deze nodig heeft dan zal hij idd in beslag genomen worden, verzorgt en herplaatst. In elk geval zou ik in zo'n situatie nooit de eigenaar gaan helpen de hond terug te krijgen. Als men niet kan/wil zorgen voor zijn dier dan is het elders beter af lijkt me ;)
Zeker een DA die baas en hond goed kent zal nooit zomaar zonder reden de dierenpolitie in schakelen dat durf ik zonder meer te zeggen. Zeker omdat de dierenpolitie ook echt niet zomaar in grijpt zoals al velen zeggen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:04

wat voor soort hond is het?Ras?

Hoezo word hij nu pas ergens anders geopereerd?Bij een maagtorsie moet je niet wachten....

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:04

sabrinagirl schreef:
annnepannne schreef:
het beestje was te mager, en dat was de schuld van de DA volgens jou?
maar bij de DA is de hond in beslag genomen?

lijkt mij dat het toch echt de schuld van de eigenaar.

Ja ze gingen eerstnaar de da om te praten
Die vrouw kan er niks aan doen niemand
Beestje heb al paar keer maagtosie gehad en toen moest hij op speciaal dieet

daar worden ze toch niet mager van? Lijkt me stug in elk geval dat hij door een dieet ondervoed raakt want dan klopt er iets niet aan het dieet.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 19:04

dees_daan schreef:
sabrinagirl schreef:
Ze zij dat die nu naar een speciaal huis gaat en dt die word geopereerd en opgelapt en dan zoeken ze een nieuw baasje voor hem
Zij ze tegen mij
Maar weet wel zeker dat die vrouw hem niet vrijwillig heeft afgegeven
Hij is ingenomen door de dierenpolitie
Hij was niet heel super mager maar ze heeft hem echt goed verzorgd zij kan er niks aan doen dat die paar maagtosie heb gehad
Ik gun echt haar die hond terug want ze is er kapot van

Wat voor operatie had die hond nodig? Heeft ze eerder geweten dat die hond een operatie/medische zorg nodig had en is daar iets mee gedaan?
Als hij geopereerd en opgelapt moet worden is er wel wat meer aan de hand dan alleen een beetje mager zijn.

Dat weet ik niet ze is al wel wat bij de dierenarts geweest geloof dat die wel is geopereerd

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:05

maar een maagtorsie betekent toch niet dat een hond daarna als een draadnagel over straat hoeft? >;)

Het betekent volgens mij alleen dat ervoor gezorgt moet worden dat de hond op de juist manier gevoerd wordt.

Weet iemand of er een direct verband is tussen een hond op normaal gewicht en een verhoogde kans op maagtorsies?

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 19:06

dierenfan schreef:
men zal nooit een dier in beslag nemen als het dier niets mankeerd. Doen ze dat wel en de eigenaar maakt bezwaar terwijl de hond niets mankeerd dan krijgt de eigenaar de hond echt terug. Echter speelt er meer en mankeerd de hond wat en kan of wil de eigenaar de hond niet de zorg geven die deze nodig heeft dan zal hij idd in beslag genomen worden, verzorgt en herplaatst. In elk geval zou ik in zo'n situatie nooit de eigenaar gaan helpen de hond terug te krijgen. Als men niet kan/wil zorgen voor zijn dier dan is het elders beter af lijkt me ;)
Zeker een DA die baas en hond goed kent zal nooit zomaar zonder reden de dierenpolitie in schakelen dat durf ik zonder meer te zeggen. Zeker omdat de dierenpolitie ook echt niet zomaar in grijpt zoals al velen zeggen.

De dierenarts heeft hun niet ingeschakeld
Die zegt juist dat ze heel goed heeft gezorgd voor die hond

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:07

sabrinagirl schreef:
dierenfan schreef:

De dierenarts heeft hun niet ingeschakeld
Die zegt juist dat ze heel goed heeft gezorgd voor die hond

Heb je dat van de dierenarts zelf gehoord, of van je vriendin?

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 19:08

geerke schreef:
wat voor soort hond is het?Ras?

Hoezo word hij nu pas ergens anders geopereerd?Bij een maagtorsie moet je niet wachten....

Het was een bedodog
Nee toen hij dat kreeg is ze meteen naar de dierenarts geweest

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:08

een hond met een maagtorsie niet opereren loopt verkeerd af.
Ik begin er weinig van te begrijpen ....

een hond met een maagtorsie hoeft niet mager te zijn.Vaak kleine beetjes eten.
Maar hij is al een keer geopereerd en heeft daarna weer maagtorsies gehad?
Een maagtorsie heb je niet een beetje...dat is meteen opereren.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:10

sabrinagirl schreef:
Het was een bedodog

Bordeauxdog? :+

dierenfan

Firedancer schreef:
maar een maagtorsie betekent toch niet dat een hond daarna als een draadnagel over straat hoeft? >;)

Het betekent volgens mij alleen dat ervoor gezorgt moet worden dat de hond op de juist manier gevoerd wordt.

Weet iemand of er een direct verband is tussen een hond op normaal gewicht en een verhoogde kans op maagtorsies?

er is geen verband tussen overgewicht, ondergewicht en maagtorsies. Vaak is er zelfs geen verband tussen voeding/beweging en maagtorsies. Er zijn namelijk behoorlijk wat honden die vele uren nadat ze gegeten hebben nog een maag torsie krijgen terwijl ze tussen het eten en de torsie geen noemenswaardige beweging gekregen hebben.
Wel kan een torsie makkelijker gebeuren bij (hele) grote honden die net bevallen zijn van een groot nest waardoor er opeens veel ruimte vrij komt. Honden die brok eten (brok zwelt op in de maag) kunnen het sneller krijgen maar honden die vers gevoerd worden kunnen helaas ook gewoon een torsie krijgen.

Je hebt rassen die er gevoeliger voor zijn zoals de extreem grote rassen. Kleine hondjes krijgen ze zelden over het algemeen

sweetheart

Bedoel je soms een Bordeauxdog?

Ik vrees dat jij zelf niet veel kan doen. Als de eigenaresse het er niet mee eens is, zal ze zelf protest moeten aantekenen. Sterkte!

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 19:11

geerke schreef:
een hond met een maagtorsie niet opereren loopt verkeerd af.
Ik begin er weinig van te begrijpen ....

een hond met een maagtorsie hoeft niet mager te zijn.Vaak kleine beetjes eten.
Maar hij is al een keer geopereerd en heeft daarna weer maagtorsies gehad?
Een maagtorsie heb je niet een beetje...dat is meteen opereren.

Ik geloof dat hij die nacht meteen is geopereerd
Ze gaf hem altijd kleine beetjes eten en moest toen daarna rusten

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 19:12

sweetheart schreef:

Ik vrees dat jij zelf niet veel kan doen. Als de eigenaresse het er niet mee eens is, zal ze zelf protest moeten aantekenen. Sterkte!

Ja sorry weet niet hoe je het schrijft heb wel een foto van die hond kun je beetje zien hoe mager hij was

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:12

@dierenfan: Dank je wel, zoiets meende ik mij ook te herinneren... dus geen reden om een graatmagere hond te hebben in elk geval.
Laatst bijgewerkt door Firedancer op 03-01-13 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:13

sweetheart schreef:

Als de eigenaresse uiteindelijk vrijwillig een afstandsverklaring getekend heeft, kan niemand er meer wat aan doen.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 19:14

dierenfan schreef:
Firedancer schreef:

er is geen verband tussen overgewicht, ondergewicht en maagtorsies. Vaak is er zelfs geen verband tussen voeding/beweging en maagtorsies. Er zijn namelijk behoorlijk wat honden die vele uren nadat ze gegeten hebben nog een maag torsie krijgen terwijl ze tussen het eten en de torsie geen noemenswaardige beweging gekregen hebben.
Wel kan een torsie makkelijker gebeuren bij (hele) grote honden die net bevallen zijn van een groot nest waardoor er opeens veel ruimte vrij komt. Honden die brok eten (brok zwelt op in de maag) kunnen het sneller krijgen maar honden die vers gevoerd worden kunnen helaas ook gewoon een torsie krijgen.

Je hebt rassen die er gevoeliger voor zijn zoals de extreem grote rassen. Kleine hondjes krijgen ze zelden over het algemeen

Hij kreeg altijd brokken met water erdoor en nog blikvoer
Daarna na die maagtosie heeft hij speciaal voer gehad

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 19:15

Firedancer schreef:
sweetheart schreef:

Als de eigenaresse uiteindelijk vrijwillig een afstandsverklaring getekend heeft, kan niemand er meer wat aan doen.

Ik denk niet dat ze dat gedaan heeft weet het wel zeker

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:15

het klopt wel dat je honden net na een torsie een paar maanden 4 á 6x per dag moet voeren en brok moet je vaak levenslang minimaal 3x blijven voeren en vlees 2x per dag op aanraden van de dierenarts. Tenminste vele DA's raden dat wel aan. Echter je moet dus in het begin veel vaker voeren maar niet minder voeren dan dat de hond nodig heeft. Je moet wat hij nodig heeft alleen niet in 1 á 2x geven maar in 6x bijv.

Laatst nog een hond in de buurt gehad met een torsie die dagen kantje boord gelegen heeft. Deze moest om het uur een beetje eten. En idd veel rust nemen maar dat doen ze sowieso wel omdat het enorm veel van het lichaam vergt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:20

als ze geen afstand gedaan heeft dan zou ik alsnog met de instantie contact op nemen als ik haar was (als buitenstaander bereik je sowieso niets) en naar de DA gaan voor een verklaring van de DA dat ze hem wel goed verzorgd en dat hij daar goed bekent is met zijn problemen en ze problemen wel degelijk laat behandelen samen met hoe het kan dat hij te mager is (mogelijk dan).

Wel apart dan dat hij schijnbaar ook gelijk een operatie nodig heeft die per direct moet gebeuren maar die zij niet uit liet voeren (zo te lezen is hij meegenomen en moest hij gelijk geopereerd worden maar hebben ze hem thuis op gehaald)

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 19:22

dierenfan schreef:
als ze geen afstand gedaan heeft dan zou ik alsnog met de instantie contact op nemen als ik haar was (als buitenstaander bereik je sowieso niets) en naar de DA gaan voor een verklaring van de DA dat ze hem wel goed verzorgd en dat hij daar goed bekent is met zijn problemen en ze problemen wel degelijk laat behandelen samen met hoe het kan dat hij te mager is (mogelijk dan).

Wel apart dan dat hij schijnbaar ook gelijk een operatie nodig heeft die per direct moet gebeuren maar die zij niet uit liet voeren (zo te lezen is hij meegenomen en moest hij gelijk geopereerd worden maar hebben ze hem thuis op gehaald)

Weke instantie moet ze bellen dan?
Ja ze kwamen met nog wel wat man ze Herben veel gepraat en hebben foto's gemaakt van de honden
En gingen toen samen met ie vrouw en de hond naar de Da en is vanuit daar meegenomen geloof ik
En geloof niet dt ze hem gelijk gingen ipereren

Kosje4

Re: Inbeslaggenomen hond help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 19:23

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:25

Arm beessie -O- Volgens mij hoeft geen een hond zo mager te zijn.

Edit: Snap dat jij het baasje graag wil helpen haar hond terug te krijgen, maar vraag jezelf ook af of het niet terecht is dat het beestje in beslag genomen is. Zo vaak lees je op bokt/internet over verwaarloosde dieren die praktisch dood moeten zijn voor ze mee worden genomen, dat doen ze dus echt niet zomaar.. Misschien wil het baasje de situatie naar jou toe wat rooskleuriger doen lijken dan het is? Niemand vind het leuk om bekend te staan als iemand die zijn dieren verwaarloosd.
Laatst bijgewerkt door Mavelle op 03-01-13 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Re: Inbeslaggenomen hond help

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:26

als baas grijp je dan toch in ondanks een eerdere maagtorsie?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:26

deze is wel degelijk veel te mager!! Kan zeker erger maar dat noemt men dan uitgemergeld.

Qua instanties hebben we er maar 1 in NL en dat is de dierenbescherming ;)