over de poes van mijn zus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 08:57

Als het echt een raskat had moeten zijn had ze die wel bij een fokker gekocht.
De keus van het asiel was een hele bewuste :D
Maar het is wel erg grappig als je denkt een straatschooier te hebben en er blijkt koninklijk bloed in te zitten :+

De kat zelf word er niets meer of minder waardevol van :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 08:58

Dit is een gewone htk kat, want dat is een vanallesennogwat-kruisiging. En sorry, maar dit beestje lijkt in de verste verte nog niet op een Noor. Zij kan toch ook gewoon een wat spitsere snoet en iets langer haar hebben, ook alle mensen lijken niet op elkaar :)

Maakt het overigens iets uit? Het is zo ook een leuk kat.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-01-13 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 08:59

Wij hebben 4 poezen, moeder en 3 dochters.
Alle drie dochters hebben een andere vacht(zijn van drie nestjes) en zelfs in de nestjes was er groot verschil.
Spitse koppies, sommige wat kortere neus en ook qua vacht, had de 1 veel langer haar dan de andere.
De jongste heeft als ze kwaad is een enorme staart, zo vol als bij een pers bijv. en bijna even lang.
Toch zijn het allemaal gewone HTK katten.
Kan uiteraard wel vaag iets in zitten van een ander ras, maar zie in deze poes niet veel anders dan in onze eigen poezen.
Moeder heeft trouwens gewoon vrij kort haar. Ook niet heel dicht. 1 dochter heeft kort haar maar wel heel dicht, andere ong. zoals moeder, maar dan wat langer en zachter, en jongste heeft weer veel meer haar ook langer, terwijl zij ook weer zusjes en broertjes had die minder en korter haar hadden.
Vaders lopen hier rond zijn ook allemaal hele simpele katten met normaal haar.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:20

mika11 schreef:
Zinnige raad?
Het kan niet met de langere vacht, maar ik dacht dat siameze katten een langer lijf en een spitse kop hebben.
Maar verder zou ik het niet weten.
Wel heel goed, dat ze een kat uit het asiel hebben gehaald!
Als je maar wel de voorouders van jouw zus weet :)

Er bestaan ook oosters langharen. :j

lor1_1984

Re: over de poes van mijn zus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:23

Overigens heb ik nu m'n 3e kat en 2e kruising, hoewel mensen dachten dat de asielkat met zwerversverleden een xBalinees ofzo was ivm z'n rechte profiel en z'n onstuimige karakter.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:31

Ik heb niet zoveel verstand betreft kattenrassen :+ .
Maar mijn nicht haar kat was ontsnapt (nog ongeholpen) en ze woont op een boerderij waarbij de buurman tegen de 50 htk katten heeft. (Allemaal kort harig, haar kat is ook een kort harige htk). Poes kreeg dus een nestje waarvan 1 kitten je ook absoluut niet onder htk zou plaatsen, had ook een heel ander uiterlijk en een lange vacht.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:43

htk zijn er in allerlei verschillen vormen en maten "de vacht is te lang voor een htk" is dus onzin, alle type vachten komen bij de htk voor, evenals alle kleuren, spitse en platte koppen, lange en korte ruggen etc raskatten stammen dan ook van de htk af en niet andersom

Turkse Van zit er niet in in ieder geval

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:53

Maar het is toch ook officieel zo dat wanneer er geen stamboom bij zit, je officieel een HTK hebt?