dus geen voer met stukjes fruit of zaden.
in veel degoevoer wat als goed degoevoer verkocht wordt zitten rozijnen
op het degoeforum staat er meer over
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Citaat:Buitenhuisvesting
Degoes kan men goed buiten houden, waar ze een natuurlijker leven leiden dan binnenshuis. Ze moeten de beschikking hebben over een ruim, goed geïsoleerd nesthok. Als bodembedekking kan je kiezen voor gewone aarde met onkruid, wormen en al. De degoes graven dan complete holenstelsels (denk om een afzetting met gaas in de grond) en in de aarde heerst een biologisch evenwicht. De laag grond composteert de uitwerpselen probleemloos. In een hoek kan je een kist neerzetten die de degoes zelf volledig met hooi en ander nestmateriaal gaan vullen. In de wintermaanden wel meer hooi dan normaal geven. Houdt vooral rekening met uw woonplaats: ligt die in een deel van het land waar het streng kan vriezen, zorg dan voor nog meer extra nestmateriaal! Observeer uw dieren voortdurend en grijp tijdig in als er iets fout mocht gaan.

IMJ schreef:. En opvang vertelde mij dat wij met gemak een groep van 15 degoes kwijt kunnen, dat wil ik helemaal niet, max 5 en zelfs daar twijfel ik over..

Van schreef:En hoeveel degoe's die in kooien binnen zitten halen de 8/9 jaar nou?